بازاریابی در بحران و رکود

بازاریابی در بحران و رکود

بازاریابی در بحران و رکود

بازاریابی در بحران و رکود : مشکل بسیاری از کسب و کارها ، بازاریابی در بحران و رکود است . اما رکود اقتصادی چیست و راهکارهای افزایش فروش در دوران رکود به چه صورتی است ؟ همه اینها موضوعاتی هستند که در مقاله بازاریابی و فروش به آنها می پردازیم .

رکود اقتصادی

رکود وضعیتی در اقتصاد است که در آن تقاضا برای کالا و خدمات، کاهش پیدا می کند. چنان که رکود عمق پیدا کند، موجب افزایش تعداد ورشکستگی ها و بیکاری ها خواهد شد.

وقتی اقتصاد کشوری دوران رکود را سپری می کند کسب و کار آنها ناچار به کاهش هزینه های خود هستند. معمولاً به محض اینکه صحبت از کاهش بودجه و هزینه می شود ، نخستین جایی که مدیران دست می گذارند بخش بازاریابی و تبلیغات است و می گویند باید هزینه های بازاریابی کاهش یابد.

بازاریابی در بحران و رکود

بازاریابی در بحران و رکود

اما آیا کاهش هزینه های بازاریابی و تبلیغات راهکار مناسبی برای دوران رکود است؟

بیشتر شرکت های موفق در دوران رکود شرکت هایی هستند که نه تنها از هزینه ی بازاریابی خود نمی کاهند بلکه با به کار بردن شیوه های هوشمندانه در بازاریابی، خود را با رفتار جدید مصرف کنندگان وفق می دهند.

مقاله بازاریابی   تحقيقات بازاریابی در بازاريابى پارتيزانى

راهکارهای افزایش فروش در دوران رکود

با توجه به روانشناسی افراد در دوران رکود در طی چند دهه ی گذشته که دوران رشد و شکوفایی اقتصاد آمریکا به شمار می رفت،

بازاریابان فراموش کرده بودند که افزایش فروش تنها از طریق تبلیغات هوشمندانه و جذاب ارائه کردن محصولات میسر نخواهد شد.

میزان خرید مردم به میزان در آمد قابل تصرف آن ها، اطمینان به آینده، اعتماد آن ها به فضای موجود کسب و کار، سبک زندگی و ارزش های آنان بستگی دارد.

بنابر این بازاریابان با چالش عمیقی در دوران رکود مواجهند. اولین گام در پاسخ به شرایط جدید به وجود آمده شناخت دسته بندی جدید مشتریان در این دوران می باشد.

نقش مشتریان وفادار در دوران رکود

در طول دوران رکود به یاد داشتن این نکته که مشتریان وفادار اصلی ترین و پایدارترین منبع رشد جریان نقدینگی سازمان به شمار می روند، بیش از همیشه اهمیت می یابد.

بازاریابی یک فعالیت ضروری برای کسب درآمد از مشتریان کلیدی و سایرین به شمار می رود. بنابراین لازم است شرکت ها هنگام مواجهه با کاهش بودجه و به تبع آن کاهش بودجه فعالیت های بازاریابی درتشخیص هزینه های ضروری و غیر ضروری دقت کافی به عمل آورند.

مقاله بازاریابی   مدل ماکسی مارکتینگ

5/5 (1 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *