درک فرآیند قیمت گذاری

درک فرآیند قیمت گذاری

درک فرآیند قیمت گذاری

قیمت تنها یک عدد نوشته شده بر روی برچسب نیست که به کالا چسبانده می شود ، آن دارای شکل های مختلف است و کار های گوناگونی انجام می دهد. مبلغی را که فرد از بابت اجاره ، شهریه دانشگاه ، حق الزحمه ، دستمزد ، عوارض آزاد راه یا کمیسیون می پردازد ” قیمت ” است. از سوی دیگر ، قیمت می تواند از چندین بخش تشکیل شود. هنگامی که یک نفر یک خودروی جدید می خرد می تواند تخفیف بگیرد ( قیمت را کاهش دهد ).

درک فرآیند قیمت گذاری : تعیین قیمت

در طول تاریخ در سایه چانه زدن های بین خریدار و فروشنده قیمت تعیین می شده است. هنوز در بسیاری از موارد مسئله چانه زدن مطرح است. تعیین یک قیمت برای همه خریداران یک دیدگاه جدید است که با خرده فروشی در سطح وسیع در سال های آخر دهه نوزدهم ارائه شد. بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای بزرگ در آگهی های بازرگانی ” سیاست فقط یک قیمت ” اعلام کردند ، زیرا آن ها تعداد زیادی کالا به بازار عرضه می کردند و باید بر فعالیت تعداد زیادی کارمند نظارت نمایند.

مقاله بازاریابی   روان شناسى مصرف كننده و قيمت گذارى

بر حسب سنت ، از دیدگاه خریدار ( هنگام تصمیم گیری برای خرید ) ” قیمت ” نقش بسیار مهمی ایفا کرده است. مسئولان خرید شرکت ها و مصرف کنندگان درباره قیمت اقلام اطلاعات زیادی جمع آوری می کنند. انان که خواستار تخفیف در قیمت هستند بر فروشگاه ها ( خرده فروشی ها ) فشار وارد می آورند که قیمت ها را پایین آورند.خرده فروشی ها بر تولید کنندگان فشار وارد می آورند که قیمت ها را کاهش دهند و در نتیجه بازاری به وجود می آید که دارای دو ویژگی عمده است ، تخفیف زیاد در قیمت و ترویج برای فروش بیشتر.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *