برند موجی(MUJI)

برند موجی

موجی : قویترین برند خرده فروشی ژاپن

یکی از قویترین برندهای خرده فروشی در ژاپن، برند موجی است. شرکت برند ژاپن (Japan Brand) قدرت برندها در ژاپن را برای 110 برند برای 9 سال اندازه گیری کرده است. موجی همیشه در بین 30 نام برتر و معمولاً در بین 20 نام برتر بوده است.

تنها 3 برند خرده فروشی دیگر چنین وضعیتی دارند. موجی به عنوان یک فروشنده فرعی در فروشگاه سیو (Seiyu)، با حدود 9 محصول مرتبط با خانه و سی و یک محصول غذایی آغاز به کار کرد. پس از گشایش اولین فروشگاه مستقل در سال 1983، تبدیل به یک شرکت مستقل در سال 1990 و در حال حاضر بیش از 330 فروشگاه دارد.

که حدود یک سوم از آنها در خارج از ژاپن هستند. تنها چند برند مزایای عاطفی و خود گویای بیشتری نسبت به برند موجی ارائه می دهند. با این حال، چشم انداز برند موجی این است که برند نباشد!!! ، این برند بدون برند است.

مقاله بازاریابی   زیپ کار

فلسفه برند موجی

موجی مخفف موجیروشی ریوهین (Mujirushi Ryohin)، نماینده چهار ویژگی است که معنی ادبی آن می شود. “کالاهای با کیفیت بدون برند.” ارزش های آن ها همه در مورد سادگی، طبیعیت، اعتدال، تواضع و خویشتن داری است.

فلسفه موجی ارائه محصولات کاربردی است که تلاش می شود نه بهترین امّا “به اندازه کافی خوب” باشند. “به اندازه کافی” به معنای سازش و کناره گیری نیست بلکه نسبتاً احساس رضایت از دانستن اینکه محصول آنچه مورد نیاز است و نه بیشتر، تحویل می دهد.

ویژگی های اضافی که به عملکرد ربطی ندارند، حذف شده اند. آرمان موجی رسیدن به فوق العاده با شکسته نفسی و سادگی و پیگیری و سادگی است.

رنگ و سبک

در اولین مراجعه به فروشگاه نکات جالبی به چشم می خورد. یکی از اولین چیزهایی که شما متوجه می شوید این است که لباس ها همه ملایم هستند. عمدتاً سفید یا بژ و هرگز سبک نیستند و هیچ آرمی بر روی لباس ها وجود ندارد.

مقاله بازاریابی   گوگل

در واقع هیچ برچسبی در هیچ جایی وجود ندارد، حتی در داخل لباس ها. چرا ممکن است شما یک برچسب بخواهید؟ مبلمان، وسایل آشپزی و تجهیزات دفتری و اداری ساده اما کاربردی هستند. طرح ها ساده هستند. نه فقط برای حداقل کردن همه چیز، بلکه به منظور فراهم نمودن فقط آنچه که به صورت کاربردی مورد نیاز است.

به صورت دوره ای، یک رقابت طراحی موجی برگزار می شود که معمولاً دو هزار شرکت کننده دارد و به محصولات فروشگاهی منجر خواهد شد که همخوان با اعتقادات و سبک موجی باشند. قیمت ها پایین هستند، نه به دلیل استفاده از مواد ارزان قیمت یا طرح های پست، بلکه به دلیل کم کردن زواید و استفاده از طرح هایی با اهداف مناسب.

محیط فروشگاه های موجی

محیط فروشگاه نیز محصولات و فلسفه موجی را پشتیبانی می کنند. موسیقی پس زمینه تسکین دهنده است. محیط آرامش بخش بوده و مزایای احساسی را که مخصوص ژاپنی ها هستند، فراهم می آورد. در واقع، در ژاپن، بر خلاف ایالات متحده آمریکا، بُعد شخصیتی که نسبتاً آرام به نظر می رسد وجود دارد. موجی این ویژگی را دارد.

مقاله بازاریابی   توییتر

جای تعجب نیست که موجی به محیط زیست حساس است. آن ها آرزوی سازگاری و حساسیت با کره زمین را دارند. برای دستیابی به این هدف، مجموعه ای از سه اردوگاه بزرگ تفریحی که به مردم اجازه می دهد تا از طبیعت بکر لذت ببرند، را توسعه داده اند. مکان این اردوگاه ها در تابستان میزبان وقایعی هستند که موجی و شرکت کنندگان را به طبیعت بکر ارتباط می دهند.

برند موجی را می توان به عنوان یک واکنش به ظاهر مجلل گینزا (Ginza)  و مراکز فروش دیگری توصیف کرد. که با هر کدام از برندها سعی در ارائه بهترین ها نسبت به دیگری دارند. موجی با ظاهر مجلل در تضاد است.

به صراحت به از بین بردن منافع خود گویا تا آنجایی که مردم معمولاً مایلند، تمایل دارد.خرید از موجی و استفاده از محصولات موجی، تصویری قوی در مورد اینکه شما که هستید، می دهند. شما بیش از این، به دنبال برندهای با نشان هستید. شما یک فرد نسبتاً منطقی هستید که علاقه مند به ارزش های درست است. از شرکتی خرید می کنید که در مورد عملکرد، برندهای غیر تجملگرا، آرامش، اعتدال و طبیعت است.

مقاله بازاریابی   فیس بوک

رقابت با برند موجی

این واقعیت که موجی رقابت واقعی کمی را تجربه کرده است نشان دهنده قدرت موانعی است که موجی به وجود آورده است. این موانع تنها بر اساس محصولات نیستند، بلکه شامل تمام چیزهایی است که از ارزش ها و فرهنگ اصلی مردم، محیط، برنامه ها و فلسفه سرچشمه می گیرند.

برند موجی داستانی واقعاً غیر معمول دارد، یک خرده فروش بدون برند که مزایای عاطفی و خود گویایی ارائه می دهد. روند امروز حتی داستان را جالب تر می کند. مصرف کنندگان شاهد نزول خریدهای مادی گرا هستند. تقریباً گرایشی به سوی سادگی وجود دارد.

حرکتی دوری کننده از غرور و اعتماد به نفس برندها به سوی ارزش های رضایت بخش تر. تمایل به افزودنی های کمتر در مواد غذایی و سیستم های سرگرمی که کاربرد آسانی دارند. و برای ساده شدن محصولات، مصرف پایدار و غیره در حال پیشرفت هستند. ممکن است سادگی و بی تکلفی بیشتر یک جریان اصلی باشد تا یک استراتژی بخش های کوچک بازار. اگر چنین باشد، برند موجی ممکن است به یک مدل برای سمتی که دیگران نگاه می کنند، تبدیل شود.

مقاله بازاریابی   زاپوس
0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *