نسل بعد از جنگ جهانی دوم

نسل بعد از جنگ جهانی دوم

نسل بعد از جنگ جهانی دوم

تغییرات در نسل بعد از جنگ جهانی دوم

اگر چه برخی مباحثه ها وجود دارد که آیا نسل بعد از جنگ جهانی دوم قطعاً یک خرده فرهنگ را تشکیل می دهد. یا خیر شباهت ها کافی در سبک زندگی میان این گروه عظیم از امریکایی ها که بین 1946 تا 1964 متولد شده اند وجود دارد که این گروه یک تأثیر گسترده بر بازاریابان و افتصاد به عنوان یک کلیت دارد.

ایالات متحده در حال حاضر تغییرات بنیادی در ویژگی های سنی جمعیت خودش را تجربه می کند. دلایل عمده برای تغییرات در سن متوسط امریکایی ها در طول 40 سال گذشته در تغییرات شگرف در میزان زاد و ولد در طول نیم قرن گذشته قرار دارد. در طول رکود بزرگ دهه 30 ، کاهش جمعیت رخ داد. تعداد بچه هایی که متولد می شدند در مقایسه با متوسط نرخ باروری در طول زندگی یک زن به سطح جایگزینی زاد و ولد 1/2 کاهش یافت و زاد و ولد کل 25 درصد کاهش پیدا کرد.

مقاله بازاریابی   نسل ایکس

مقالات بازاریابی

تأثیر گذاری بر نسل Y در خریداران B2B

 

بحران قحطی زاد و ولد تا رشد سریع زاد و ولد بعد از جنگ جهانی دوم ادامه پیدا کرد. نرخ باروری به سرعت از 8/3 عبور کرد و تعداد کل موالید به میزان یک سوم بیش از سطح بحران افزایش یافت. رشد سریع زاد و ولد بعد از جنگ جهانی دوم تا 1964 دوام داشت. ولی این رشد سریع زاد و ولد رو به کاهش موالید گذاشت. این کاهش موالید که از طریق تغییرات در فن آوری پیشگیری زایمان ( به عنوان مثال قرص های کنترل زایمان ) و پیدایش زن کارمند ایجاد شد نرخ باروری که رو به پایین حرکت می کرد را به 8/1 در سال 1976 کاهش داد. یک نرخ بسیار کمتر از سطح جایگزینی. آخرین گروه موالید که از سال 1965 تا 1980 ادامه داشت امروزه توسط بازاریابان ، نسل X  نامیده می شود.

نقش نسل بعد از جنگ جهانی دوم در تغییر ماهیت بازار

این سلسله تغییرات در نرخ زاد و ولد یک افزایش ناگهانی بسیار بزرگ 77 میلیون نفری ایجاد کرد. همینطور که زمان می گذرد و نسل بعد از جنگ جهانی رشد می کند. این افزایش ناگهانی در جمعیت مانند یک خربزه که توسط یک ماربوآ  بلیعده می شود پیشرفت می کند. برای مثال در سال 1980 کمتر از 25 میلیون در سن 40 سال بودند ولی تا سال 2000 این تعداد تقریباً دو برابر گردید ، همین طور که سال ها پشت سر گذاشته می شوند این افزایش ناگهانی جمعیت حرکت می کند ، مسن تر می شود و در ماهیت بازار تغییر ایجاد می نماید.

مقاله بازاریابی   تعریف مصرف

مقالات بازاریابی

پاورپوینت رفتار مصرف کننده

 

در سال 1970 اکثر نسل بعد از جنگ جهانی دوم بین 6 تا 24 سال سن داشتند. تا سال 1995 اولین نسل بعد از جنگ جهانی دوم به 50 سالگی رسیدند در حالی که سایرین در 30 و 40 سالگی بودند. این مصرف کنندگان تمایل دارند آسوده باشند و دارای مجموعه جدیدی از نیازها و خواسته های کالایی هستند. چون نسل بعد از جنگ جهانی دوم مبلمان ، پرده ها و فرش های گران قیمت خریداری می کنند ، تقاضا برای اسباب منزل در حال افزایش است. ( نشانه این تقاضا آن است که در حال حاضر حدود 100 مجله در مورد طراحی خانه وجود دارد. )

مصادیق در مورد راهبرد بازاریابی

یکی از الزامات نخستین بازاریابی برای شرکت های کالای مصرفی پی جویی نسل بعد از جنگ جهانی II می باشد. در واقع ، یک قانون بازاریابی می تواند اینگونه نگاشته شود « آنهایی که به روش نسل بعد از جنگ جهانی دوم زندگی می کنند با این نسل خواهند مرد» . همانطور که سلایق و ترجیحات آنان با گذشت زمان تغییر می کنند ، سرنوشت تولید کنندگان به طور شگرفی تحت تأثیر قرار می گیرد.

مقاله بازاریابی   انواع کالاها

به عنوان مثال مک دونالد با بازار هدف سنتی 5 تا 17 سال که به میزان بیش از 500000 نفر در طول دهه 80 کاهش یافت با خطر کاهش احتمالی درآمدها و از دست دادن نیروی کار اصلی خود یعنی جوانان مواجه شد. برای رهگشایی کردن تغییر سنی جمعیتی ، شرکت مک دوناالد افراد بازنشسته را برای کار کردن پشت پیشخوان ها به کار گرفت.

تغییر در روند بازاریابی

شرکت های دیگر نیز مجبور بودند تعدیلاتی را ایجاد می کنند. در سال 1981 وقتی که تولید جین به سقف 560 میلیون رسید لی وای استراس بزرگترین تولید کننده پوشاک جهان بود. با این وجود تا اواسط دهه 80 سود شرکت به طور شگرفی شروع به افت کرد. و 20 درصد تا سال 1988 پایین آمد. یکی از واکنش های راهبردی شرکت حرکت به سمت شلوارهای پارچه نخی خاکی و شلوارهای پارچه ای کلفت راه راه کتانی بود. که در گستره میانسال نسل بعد از جنگ جهانی 2 بهتر از جین زیبنده بود.

مقاله بازاریابی   رضایت پس از خرید

شرکت لی وایز

شرکت لی وایز در حال حاضر هر سال در حدود یک میلیارد از شلوارهای راحتی داکرز به فروش می رساند. فروش از طریق این واقعیت که مردان جوان تر که ممکن است شلوار جین را ترجیح دهند. حداقل یک شلوار دیگر نیز نیاز دارند و شلوار داکرز مناسب پول آنها است مسیر شد.

اگر چه بهبود مراقبت های مربوط به دندان تعداد کرم خوردگی هایی که نیاز دارند پر شوند را کاهش داده است. ( در سال 1984 مجله فوریز خاتمه حرف مربوط به دندانپزشکی را پیش بینی کرد ). توجه نسل بعد از جنگ جهانی دوم به نگهداشتن چهره ی خوب منجر به 20 درصد افزایش در تعداد دندان پزشکان و تقریباً دو برابر شدن متوسط درآمد دندان پزشکان بین 1986 تا 1996 شد.

با این وجود ، همه چیز برای نسل بعد از جنگ جهانی دوم مثبت نیست ، به خاطر تعداد زیادشان ، این نسل مسایل کلان یافتن شغل را داشته اند. بسیاری برای مدت طولانی بیکار می شوند. یک پیامد این بیکاری وابستگی برخی از افراد این نسل به والدینشان برای حمایت مالی حتی در سن 40 سالگی شان می باشد.

این افراد آر . وای . آ ( بازگشت بزرگسالان جوان که دوباره نزد خویشاوندان بر می گردند ) و آی . ال . وای را ( بزرگسالان جوان که به طور ناقص شروع به کار کرده و از نظر مالی مستقل نیستند ) نامیده شده اند.

5/5 (1 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *