برکزیت برندهای برنده و بازنده

برکزیت برندهای برنده و بازنده

برکزیت برندهای برنده و بازنده

اگر چه هنوز هم امّا و اگر هایی در مورد رأی به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا وجود دارد، امّا شاخص هایی وجود دارد که برندها در بخش هایی همچون کالاهای لوکس، ارزان فروشی و نوشیدنی، خطوط هوایی، گردشگری و … ممکن است دچار سود و زیان گردند.

برکزیت و برندهای برنده

کاهش ارزش پوند پس از 31 سال، و نگرانی از رکود اقتصادی، خبرهای مثبتی برای ارزان فروشانی چون Aldi، و Lidl و خرده فروشانی چون Poundland وجود دارد. اینکه مردم هنوز به خوردن نیاز دارند، همچنان که بازار آمادگی تورم، بزرگترین عامل تأثیر گذار بر مردم، را به صورت بالقوه در خود دارا می باشد.

سوپر مارکت های تخفیف دار همچون Aldi ، Lidl و Poundland به دلیل توانایی در توزیع محصولات خود و هزینه های پایین و استفاده از محصولات بریتانیایی می توانند از برکزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) کسب سود نمایند.

مقاله بازاریابی   تبلیغات دیجیتال دیده نشده توسط بازاریابان

در حالیکه خطوط هوایی مانند Ryanair و Monarch نگرانی خود را از این خروج اعلام کرده اند؛ برندهای صنعت هتل مانند Premierlnn، Travelodge و Jury’s lnn و بویژه گردشگران آمریکایی از سقوط ارزش پوند منفعت می برند. این در حالی است نرخ ارز در حال حاضر 35/1 دلار نسبت به 1 پوند، که در مقایسه با سال گذشته 57/1 دلار بوده، می باشد. منابع خبری همچنین افزایش چشمگیر در رزرو هتل های بریتانیا در تورهای تابستانی را به دنبال نتیجه رفراندوم اعلام کردند.

برکزیت و برندهای بازنده

هر چند احتمال هر رُخدادی در مورد معاملات جدید تجاری با اتحادیه اروپا وجود دارد، اثر آن بر بخش کالاهای لوکس همچنان ادامه خواهد داشت. نگرانی بیشتر شرکت ها مانند Burbery که ملزومات خود را از اروپا تهیه می کنند و با قیمت های بالاتر می فروشند، بعد از برکزیت دچار شوک خواهند شد.

لویی ویتون (Louis Vuitton) اعلام کرده که 22% فروش سال 2015 این برند به صورت ارزهای اروپایی فاکتور شده، در حالی که 32% این فروش به دلار بوده و این بدان معناست که موقعیت این برند در اروپا خیلی نگران کننده نیست.

مقاله بازاریابی   فهرست 15 راهنمای عمده فروشی اینترنتی بزرگ

پژوهش ها نشان می دهد که اُفت پوند تأثیر مستقیم بر تولیدکنندگان ماشین خواهد داشت، امّا انتظار رشد سود برای برندی مثل لندروِر جگوار (Jaguar Land Rover) وجود دارد. این در حالی است که برندهای وابسته به پوند و ثبات اقتصادی مانند شرکت خدمات مالی و بانکداری چند ملیتی بریتانیا (Barclays)، بانک رویال اسکاتلند (RBS)، خطوط هوایی Easy Jet و British Airways و خرده فروشانی چون Ted Baker و M&S و سوپر مارکت های زنجیره ای Sainsbury دچار مشکل خواهند شد.

ترجمه : تیم پژوهش Marketing Iran Talent

منبع :Marketing Week

اخبار بازاریابی پیشنهادی به شما:

برکزیت فرصت و ریسک استراتژیک برای بازاریابان

0/5 (0 نظر)