خرید بزرگ آمازون

خرید بزرگ آمازون

خرید بزرگ آمازون

خرید بزرگ آمازون : آمازون در ادامه فعالیت خود در صنعت غذایی برند فروشگاه مواد غذایی کامل (Whole Foods Markets) را با مبلغ 10/7 میلیارد دلار به تملک خود در آورد.

جف بزوس ، موسس و مدیر عامل آمازون،

خرید بزرگ آمازون

خرید بزرگ آمازون

می گوید : “در حال ایجاد حسی ناب از کسب و کار هستیم چرا که میلیون ها نفر عاشق مروشگاه مواد غذایی کامل هستند. “

ورود جدی آمازون به صنعت مواد غذایی

روند نه چندان مثبت برندهای مواد غذایی بریتانیا مانند Waitrose و M&S نگران کننده است. با این حال آمازون شانس فروش دامنه وسیعی از مواد غذایی و نوشیدنی را از طریق Amazon Fresh به دست آورده است.

با این حال خرید بزرگ آمازون تأثیر چندانی در بازار بریتانیا  ندارد چرا که فروشگاه مواد غذایی کامل در بخش ایالات متحده آمریکا دارای 460 فروشگاه است در حالی که تنها 9 فروشگاه در بریتانیا دارد که بیشتر آنها در لندن هستند.

مقاله بازاریابی   تصمیم جدید فیلیپ موریس در سال 2018

نظر فروشگاه مواد غذایی کامل در مورد این معامله

مدیر فروشگاه مواد غذایی کامل ، جان مک کی (John Mackey)، می گوید : این معامله حداکثر ارزش برای سهامداران این برند را به همراه داشته است . در حالی که در زمانی مشابه به مأموریت ما در زمینه توسعه و ارتقاء کیفیت و همچنین ایجاد راحتی و نوآوری برای مشتریان کمکی شایانی نموده است.

 

آمازون و صنعت غذایی

جف بزوس، موسس و مدیر عامل آمازون، پیشنهاد اضافه نمودن گواهی نامه های سلامت را برای این غول بزرگ خرده فروشی نوشیدنی و غذا را دارد. این حرکت آمازون نشان می دهد که این برند ترسی از حرکت های بزرگ در تجارت الکترونیک ندارد. و این اولین اقدام آمازون در این حوزه نمی باشد. اوایل سال 2017 ، امازون مفهوم جدید “رفتن” (GO) به فروشگاه ، با حذف ایستادن در صف را اعلام نمود که به خریداران اجازه می دهد خرید خود را انجام دهند. و پس از خروج از مغازه به صورت اتوماتیک حساب خود را به آمازون پرداخت کنند. کسب مالکیت برند فروشگاه مواد غذایی کامل، فرصت طلایی برای آزمایش این مفهوم را در صدها مکان برای آمازون بوجود می آورد.

مقاله بازاریابی   گرایش های اصلی روند بازاریابی در سال 2019

Amazon Fresh

این معامله همچنین به آمازون اجازه می دهد با اضافه کردن خطوط محصول برند فروشگاه مواد غذایی کامل به خدمات غذایی آنلاین Amazon Fresh حرکت جسورانه خود در این مسیر را ادامه دهد.

منیع : Marketing Week

ترجمه : تیم پژوهش Marketing Iran Talent

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *