نظام مدیریتی هوشين كانرى

نظام مدیریتی هوشين كانرى

نظام مدیریتی هوشين كانرى

در نظام مدیریتی هوشين كانرى و گام هاى برنامه ريزى هوشين کانری دو موضوع مورد بررسب در این مقاله از مجموعه مقالات آموزشی در حوزه مدیریت منابع انسانی است.

نظام مدیریتی هوشین کانری چیست ؟

هوشين كانرى يك نظام مديريتى ژاپنى است كه هدف آن عملياتى كردن اهداف مديريت عالى شركت در سطوح پايين تر سازمان است . هر سطح ، اهداف و راهبردهاى سطح بالاتر به اهداف و فعاليتهاى سطح پايين تر ترجمه مى شود .

در ابتداى فرايند هوشين كانرى مديريت ارشد دورنماى شركت و نيز اهداف و جهت گيرى يك ساله را تنظيم مى كند . در هر يك از سطوح پايين تر ، مديران و كاركنان با توجه به اهداف و راهبرد شركت در تعيين برنامه هاى كارى خود مشاركت مى كنند . آنها همچنين شاخصهايى را تعريف مى كنند كه بيانگر ميزان دسترسى به اهداف مذكور باشد .

سپس آنها اهداف را به سطح پايين تر سازمانى انتقال مى دهند . بنابراين هر يك از سطوح پايينى مديريت ارشد با سطح بالاتر در تماس است تا اطمينان حاصل شود استراتژى پيشنهادى با نيازمنديها همخوانى دارد . بازنگرى هاى منظمى انجام مى شود تا ميزان پيشرفت و نيز مشكلات موجود معلوم شده و اقدامات اصلاحى انجام شود .

نظام مدیریتی هوشين كانرى تضمين كننده اين نكته است كه هر شخصى در سازمان از دورنما و اهداف بلند مدت سازمان و نيز نحوه تبديل آنها به نيازمندى هاى مشخص و نيز فعاليتها آگاه است .

گام هاى برنامه ريزى هوشين کانری

  • هدف را انتخاب كنيد .
مقاله بازاریابی   مهارت های بین فردی

وضعيت جارى سازمان را معلوم كنيد .

معلوم كنيد كه سازمان مى خواهد در آينده چه شود . ( vision )

معلوم كنيد كه سازمان بايد روى چه موضوعاتى تمركز كند تا به اهداف و دورنماى خود برسد .

  • به سازمان نظم دهيد .

اهداف ساليانه و نيز معيارهاى شفاف براى موفقيت ( دستيابى به اهداف – مترجم ) را معلوم كنيد .

ابزار مورد نياز را تأمين كنند – ( تعيين نحوه دستيابى به اهداف (

در تعيين اهداف و ابزار ( براى رسيدن به اهداف – مترجم ) از نظرات كل سازمان استفاده كنيد .

طرح ٣ تا ٥ ساله را نهائى كنيد .

  • طرح را اجرا كنيد و بهبود دهيد .

اجرا

نظارت بر پيشرفت

بهبود دهيد .

دو منطق ساده اما بنيادين هوشين كانرى اينست كه فرآيند تعيين اهداف و برنامه ريزى در لايه هاى مختلف سازمان براساس يك فرآيند رفت و برگشتى و تعاملى انجام مى شود . همچنين درهر لايه اى از منطق چيستى – چگونگى استفاده مى كنند .

( در مرحله اول : دورنما = چيستى ، اهداف = چگونگى ، در لايه دوم اهداف = چيستى ، راهبردها = چگونگى ، در لايه سوم راهبردها = چيستى ، اقدامات = چگونگى ) . 

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *