رنگ و هويت برند در برندسازی

رنگ و هويت برند در برندسازی

رنگ و هويت برند در برندسازی

رنگ و هويت برند در برندسازی : رنگ ، حس و حال برند را از طريق لوگوها و بسته بندى شكل مى دهد . معمولاً رنگهايى مورد پسند شركتها واقع مى شوند كه با نوع محصولاتشان تطابق داشته باشد : جان دير از رنگ سبز براى تراكتورهايش استفاده مى كند ؛ رنگى كه تصويرگر طبيعت است .

رنگ آى بى ام ، آبى تيره است و ثبات و اطمينان را مخابره مى كند و طول موجهاى كوتاهش در ذهن و روان ، نوعى قدرت و استحكام به وجود مى آورد . هر چند آل رايس و لورا رايس در كتاب ٢٢ قانون تغيير ناپذير برندسازى خاطر نشان مى سازند كه ” اهميت ايجاد يك هويت ” برند مستقل از به كارگيرى يك رنگ نمادين حتى چنانچه بجا و دقيق انتخاب شده باشد بيشتر است ” .

رنگ در برندسازی برندها

هرتز ( اولين برند در كسب و كار اجاره ى اتومبيل ) زرد را برگزيده است . سو آويس به عنوان دومين برند در اين حوزه قرمز را انتخاب كرد ، و ناسيونال خود را به رنگ سبز نشان مى دهد . رنگ كاغذهايى كه مطالب روزنامه هاى نيويورك آبزرور لندن بر روى آنها چاپ مى شود غيرقابل اشتباه است و نشانگر موفق آميز بودن برندسازى رنگ اين دو روزنامه است ؛ زيرا رنگ سالمونى اين روزنامه ها به لحاظ بصرى متمايز از ديگر روزنامه ها است . گويا آنها مى خواهند سيماى متفاوتى از خود را به جامعه عرضه كنند .

مقاله بازاریابی   روانشناسى بسته بندى

فدكس ، رنگهاى نارنجى و زرشكى را براى لوگوى خود انتخاب كرده است ؛ دو طيف رنگ متضاد براى بالا بردن درجه ى دقت و توجه بصرى مصرف كنندگان . فدكس مى خواهد بدين وسيله بسته هاى ارسالى اش به شركتها و ادارات سريعاً به چشم آيند و همه ى افراد آن را درجا تشخيص دهند .

نقش و اهميت انتخاب رنگ در هويت بخشيدن به برندها را نبايد دست كم گرفت .

 

 

5/5 (1 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *