افزودن کیفیت به آمیخته بازاریابی

افزودن کیفیت به آمیخته بازاریابی

افزودن کیفیت به آمیخته بازاریابی

مقدمه

افزودن کیفیت به آمیخته بازاریابی : بازاریابان درباره سطح کیفیت مورد نظر مصرف کنندگان از محصولاتشان و قیمتی که حاضر به پرداخت بابت آن محصولات هستند ، تحقیق می کنند. جنبه اصلی ارزش آفرینی برای مصرف کنندگان ، تصمیمات مربوط به قیمت در مقابل کیفیت است.

علاوه بر این ، بازاریابان باید مصرف کنندگان را از طریق ارتباطات بازاریابی از کیفیت محصول ، آگاه نمایند. اما به خاطر داشته باشید که پاسخ دادن به خواسته های مشتریان صرفاً آغاز راه است. شرکت ها باید محصولی را که مشتری با کیفیت ارزیابی می کند ، با قیمتی مناسب و در مکان مورد نظر آنها ، عرضه نمایند.

بازاریابان به جای انجام تکراری کارها در طول سالیان متمادی ، باید همواره به دنبال طرقی برای بهبود محصول ، توزیع ، قیمت و ترفیع باشند. در این قسمت به نحوه اثر گذاری توجه به کیفیت بر آمیخته بازاریابی ، می پردازیم :

<yoastmark class=

محصول 

یکی از راه هایی که شرکت ها کیفیت محصولاتشان را بهبود می بخشند ، عبارت است از بهبود خدمات مشتریان . برای مثال شرکت ویرل پول به طور مستمر خدمات تعمیراتی را که برای محصولات خود ارائه می دهد ، بهبود می بخشد.

در گذشته ، اگر ماشین لباس شوئی شما خراب می شد ، باید با ویرل پول تماس می گرفتید ، آنها شما را به بخش خدمات ارجاع می دادند و شما باید به آن بخش زنگ زده و زمانی را برای تعمیر تنظیم می کردید. اما امروزه ، با کمک تکنولوژی ، مشتریان این شرکت می توانند برنامه زمانی همه تکنسین های تعمیراتی شرکت را در منطقه محل سکونت خود ببینند و مناسب ترین زمان را برای خود برگزینند و همه این کارها با اولین تلفن انجام می شود.

مقاله بازاریابی   استراتژی بازاریابی چیست ؟

علاوه براین ، ویرل پول خدمات آنلاین نیز ارائه می دهد که مشتریان را قادر می سازد ، بدون نیاز به تلفن ، زمان بندی خدمات مورد نتیجه برای مشتریان آسانتر باشد. آنها راضی تر خواهند بود. همچنین تملک شرکت مای تاگ در سال 2006 توسط ویرل پول ، این فرصت را برای شرکت فراهم آورد که این تأکید بر کیفیت را به مشتریانی که قبلاً استفاده کننده محصولات با کیفیت مای تاگ بودند ، گسترش دهد.

توزیع

تورفارم ، که بزرگ ترین تولید کننده داروهای ژنریک در کاناداست ، با تأمین کنندگان خود در راستای بهبود تحویل به موقع دارو به مشتریان همکاری می کند. در ابتدا تورفارم استراتژی های خرید و تحویلی را تدوین نمود تا اطمینان ایجاد شود که بیش از 99 درصد اوقات ، مقادیر مورد نیاز مواد خام در موعد مقرر از سوی تأمین کنندگان تحویل می شود. علاوه بر آن ، شرکت با مشتریان خود ، یعنی داروخانه های آمریکایی ؛ برای بهبود نرخ تحویل به موقع محصولات از 60 درصد به 95 درصد و بیشتر ، همکاری نمود.

قیمت

هیولت – پاکارد ( HP ) ، به طور همزمان مشغول کاهش هزینه ها و بهبود خدمات به مشتریان است. HP تکنولوژی « تأمین مطمئن » را توسعه داده و آن را در کار تریج های پرینتر تولیدی خود به کار گرفته است. تکنولوژی مذکور حس گری دارد که ، کاهش جوهر را تشخیص می دهد و پرینتر به طور خودکار ، کار تریج جدید را درخواست می کند. HP با تولید سیستم تأمین خودکار کارتریج پرینتر ، هزینه های مربوط به پردازش درخواست های تلفنی مشتریان را نیز کاهش داده است.

مقاله بازاریابی   از مطلوبيت استثنايى تا قيمت گذارى استراتژيك

ترفیع

امروزه بازاریابان دریافته اند که مشتریان زمانی اطلاعات می خواهند که بدان نیاز داشته باشند و نه هنگامی که بازاریاب می خواهد. گپ نمونه بارزی از این رویکرد است. در فروشگاه های الدنیوی گپ ، فروشندگان هدفون ( گوشی ) هایی دارند که با کمک آنها می توانند اطلاعات لازم برای پاسخ به سؤالات مشتریان را بلافاصله دریافت نمایند.

 

5/5 (1 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *