بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی چیست

بازاریابی ویروسی چیست ؟ بازاریابی ویروسی یکی از روشهای بازاریابی است. که مردم را به بازگو کردن پیام بازرگانی شما به دیگران بر می انگیزد. در بازاریابی ویروسی شکلی تصاعدی از جلب توجه مشتریان در بازار شکل می گیرد.

تکامل بازاریابی

بازاریابی ابتدا برای فروش محصولات فیزیکی ارائه گردید ولی در زمان کنونی، خدمات بخش عمده ای از فعالیت هایی را تشکیل می دهد. که به بازار عرضه می شود.

یک بازاریاب آگاه در سایه توجه به جنبه های خدماتی می تواند تصویری قوی در ذهن خریداران ایجاد کند. مبنی بر این که خدمات مذبور موجب افزایش ارزش شود و همین دیدگاه یا اقدام موجب جذب مشتریان وفادار خواهد شد.

و از آنجایی که بازاریابی سنتی در مقابل شیوه های جدید بازاریابی رنگ می بازد می توان از رویکردهای نوین بازاریابی جهت شناساندن خدمات به مشتریان بالقوه سود جست.

بازاریابی ویروسی چیست

بازاریابی ویروسی چیست

بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی چیست ؟ بازاریابی ویروسی یک استراتژی بازاریابی است. که مردم را به بازگو کردن پیام بازرگانی شما به دیگران بر می انگیزد. این امر سبب جلب توجه بسیاری به خدمات و محصولات تولیدی شما می شود. جلب توجه تصاعدی یعنی یک نفر به دو نفر می گوید، دو نفر به چهار نفر می گویند و الی آخر. حال می توان اثرات و ارتباط این نوع تصاعد را در بازاریابی مشاهده کرد.

مقاله بازاریابی   بازاریابی ورزشی و جزئیات آن

هدف اصلی ایجاد رابطه در بازاریابی

هدف اصلی هر سازمان ایجاد نوعی رابطه و پیوند پایدار بین خدمات یا محصولاتش و گروه خاصی از مشتریان می باشد. عصاره این رابطه و پیوند پایدار، نوعی تعهد و وفاداری مشتری نسبت به خدمت یا محصول سازمان خواهد بود. ایجاد چنین تعهدی، طی فرایندی صورت می گیرد.که شامل آشنا شدن مشتری با خدمات، شناخت پیدا کردن نسبت به آن و سپس ترجیح خدمات و نهایتاً انتخاب شرکت است.

در صورت موفقیت آمیز بودن این فرآیند، وفاداری مشتری، موفقیت شرکت و مأیوس شدن سایر رقبا را تضمین خواهد کرد. و در این میان هر سازمانی می کوشد تا با توجه به منابع خود بیشترین و بهترین ارتباط را با مشتریان بالقوه و بالفعل خود برقرار سازد. از این رو در سال های گذشته توجه زیادی به رویکردهای نوین بازاریابی شده است که بازاریابی ویروسی یکی از آن روش هاست. که با کمترین هزینه و عمدتاً توسط خود مشتری صورت می گیرد.

مقاله بازاریابی   استراتژی های بازاریابی و فروش در صنعت بیمه عمر
5/5 (1 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *