منچستر یونایتد

منچستر یونایتد

برند شناسی برند منچستر یونایتد

منچستر یونایتد ثرورتمندترین باشگاه فوتبال انگلیس است . (ارزش این باشگاه حدود 750 میلیون دلار است). و یکی از محبوب ترین سازمان های ورزشی دنیاست. که در زمینه ی فعالیت خود و در دنیای کسب و کار، همواره یکی از موفق ترین ها بوده است.

این باشگاه در سال 1878 تأسیس شد. و در دهه ی 1950، به دو قهرمانی پیاپی در لیگ فوتبال انگلس دست یافت. حادثه ی تأسف انگیز کشته شدن هفت بازیکن این تیم در یک سانحه ی هوایی، در سال 1958، توجهات جهانی را به این باشگاه جلب کرد.

در سال 1968، این تیم دوباره توانست به لقب قهرمانی لیگ اروپا دست یابد. با این حال تیم منچستر، در دهه ی 1990  به جایگاه واقعی خود به عنوان یکی از معروفترین و سودآورترین باشگاه های ورزشی دست یافت. در سال 1999 – تنها یک سال پس از آن که باشگاه توانست سه جام قهرمانی لیگ انگلیس و اروپا را از آن خود کند. – ارزش سهام این باشگاه از دو میلیارد دلار فراتر رفت.

مقاله بازاریابی   بست بای - BEST BUY

گسترش شبکه های تلویزیونی

بخش قابل توجهی از موفقیت های مالی این باشگاه مرهون گسترش شبکه های تلویزیونی بود. با ظهور تلویزیون های ماهواره ای در سال های اخیر، هواداران در سراسر دنیا می توانند از تماشای زنده ی مسابقات لذت ببرند.

اگر چه، فوتبال در گذشته نیز یک بازی بین المللی بود. امّا تماشای بازی ها، آن هم به طور زنده، هرگز تا به این حد محبوب نبوده است. و این امر، مدیون پوشش خبری و پخش مسابقات از طریق رسانه های نوین ارتباطی است. یکی از تحلیلگران، موفقیت های مالی باشگاه را این گونه توصیف کرده است :

«اساساً این باشگاه خوش شانس است. موفقیت ورزشی این باشگاه با موفقیت در عرصه ی رسانه ها همزمان شده است.»

منچستر یونایتد به عنوان یکی از معتبرترین باشگاه های جهان است. منچستر در دهه ی 1990، سهم قابل توجهی از ثروت و درآمدهای کسب شده به سبب گستردگی و پوشش شبکه های تلویزیونی و رادیویی را به خود اختصاص داد.

مقاله بازاریابی   گوگل

هواداران

تماشای مسابقات این تیم به همراه موفقیت های آن، موجب شده که این باشگاه هواداران پروپاقرصی را در خارج از کشور انگلستان به دست آورد. این تیم علاوه حدود 8 میلیون هوادار انگلیسی، حدود 75 میلیون طرفدار در سراسر جهان دارد. که تعداد آن ها در کشورهای آسیایی رو به گسترش است.

اگر چه بازی فوتبال در آمریکا به اندازه ی سایر کشورها محبوب نیست. – تعداد افرادی که در طی چند دهه ی گذشته در آمریکا فوتبال بازی می کرده اند. رقم ثابت هجده میلیون نفر است. – امّا شرکت های آمریکایی، امروز بیش از گذشته به پشتیبانی از منچستر یونایتد علاقه مند شده اند.

در سال 2001 این باشگاه با امضای قراردادی به مبلغ پانصد میلیون دلار، به سیزده سال همکاری مشترک با شرکت نایک (Nike) متعهد شد. امّا پس از آن که در سال 2005 یک آمریکایی به نام Malcom Glazer باشگاه را به مبلغ یک و نیم میلیارد دلار خریداری کرد. موجی از اعتراضات هواداران محلی بر پا شد. وفاداری این باشگاه در سال بعد، هنگامی که باشگاه نتوانست به لیگ قهرمانان و رقابت های UEFA راه یابد. بار دیگر به بوته ی آزمایش گذاشته شد.

مقاله بازاریابی   اپل
0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *