چگونگی خرید مصرف کنندگان از طریق رسانه های اجتماعی

چگونگی خرید مصرف کنندگان از طریق رسانه های اجتماعی

تجارت اجتماعی : چگونگی خرید مصرف کنندگان از طریق رسانه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به بازار آنلاین جدیدی تبدیل شده اند،  چنانکه پژوهش های جدید نشان می دهند چرا خریداران در جستجو خرید بعدی خود در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک (Facebook)، اینستاگرام (Instagram)، و توییتر (Twitter) به سر می برند.

اما همه ی برندها از کانال های اجتماعی به عنوان کانال فروش استفاده نمی کنند. موریسون (Morrison) مدیر بازاریابی اندی اَتکینسون (Andy Atkinson) می گوید :

استفاده برندها از شبکه های اجتماعی اشتباه است، به طوریکه سایت های شبکه های اجتماعی به ایجاد فرصت هایی برای خرید مستقیم برندها از طریق کانال های خود اقدام می کنند.

تجارت اجتماعی : چگونگی خرید مصرف کنندگان از طریق رسانه های اجتماعی

فیس بوک در اکتبر سال 2015 اعلام کرد توسعه بیشتر بخش اختصاصی خرید سایت – که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد. اقلام مورد نظر خود را به جای هدایت ایشان به سایت های خرده فروشی از طریق پلت فرم ایشان خریداری کنند.  منجر به بهبود تجربه خرید از طریق تلفن همراه می گردد.

مقاله بازاریابی   اپل بر ضد آی.بی.ام - قسمت اول

همچنین در سال گذشته فیس بوک مالک اینستاگرام در پلت فرم خود برای ایجاد مکانی به منظور همه ی تبلیغ کنندگان به منظور پاسخ مستقیم به آگهی تغییراتی داد. که کاربران را وادار به واکنش نسبت به پست ها از طریق ایجاد دکمه هایی مانند «همین الان خرید کنید.» (Shop Now)، «نصب کردن» (Install)، یا «بیشتر فراگیرید» (Learn more) نمود.

در همین حال، اسنپ چت (Snapchat) برنامه ریزی برای معرفی پلت فرم تجاری خود را تأیید کرده است. همچنین توییتر نیز قبلاً دکمه ی خرید (buy) را در پست های خودش آزمایش کرده است. با این حال، بسیاری از برندها هنوز قادر به خرید همه ی محصولات به طور مستقیم از طریق کانال های رسانه اجتماعی نمی باشند. و در حال حاضر از صفحات اجتماعی برندها برای الهام به خرید – که بایستی به عنوان شاخص بالقوه تجارت اجتماعی در نظر گرفت. – استفاده کنند.

با توجه نتایج تجزیه و تحلیل های پژوهش های جدید وفاداری شرکت آیمیا (Aimia) که مالک برند وفاداری نکتار (Nectar) می باشد. بیش از نیمی از (56%) مصرف کنندگانی که به دنبال برندهای خود بر روی رسانه های اجتماعی می باشند. می گویند که آنها این کار را برای مشاهده محصولات انجام می دهند.

عنوان ” خریداران اجتماعی” که مربوط به این پژوهش است، نشان می دهد که این افراد با مراجعه به شبکه های اجتماعی به عنوان بخشی از رفتار خرید روزمره خود و استفاده از تصاویر سایت های رسانه اجتماعی که الهام بخش خریدشان است، استفاده می کنند. نزدیک به یک سوم (31%) خریداران آنلاین می گویند که با استفاده از این کانال ها به مرور اقلام جدید برای خرید می پردازند. فیس بوک، محبوب ترین شبکه (26%) افراد برای استفاده در این راستا بوده و به دنبال آن اینستاگرام (8%) و پینترست (Pinterest) (6%) قرار دارند.

مقاله بازاریابی   استفاده های ثانویه : نرم کننده پوست آون

طبق این پژوهش فیس بوک که محبوب ترین سایت برای خرید مستقیم است ( چرا که 19% از شرکت کنندگان از این پلت فرم استفاده می کنند)، و در رتبه های بعدی توییتر با 10% ، اینستاگرام 9% ، پینترس 7% و اسنپ چت 5% قرار دارند. همچنین طبق نتایج بدست آمده محبوبیت فیس بوک در بین افراد 25 تا 34 ساله 30%، 35 تا 44 ساله 23% و در رده ی سنی 54 تا 65 سال تنها 10 % می باشد.

منبع : Marketingweek

ترجمه : تیم پژوهش Marketing Iran Talent

   

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *