نرم کننده پوست آون

استفاده های ثانویه : نرم کننده پوست آون

نرم کننده پوست آون

کاربردهای ثانویه محصول

محصولات بیشتر شرکت ها، یا تصادفاً و یا با تدبیر، افزایش فروش فوق العاده ای را در نتیجه ی « کاربردهای ثانویه» یا « جایگزین»، تجربه کرده اند. کاربردهای ثانویه به طور ساده عبارت است از هر نوع استفاده از یک محصول در غیر از آن منظوری که این محصول برای آن ساخته شده است. اگر چه اغلب شرکت های بازاریابی، در تلاش برای مشخص کردن کاربردهای ثانویه ی بالقوه برای محصولاتشان، تحقیقات وسیعی راجع به محصول انجام می دهند، ولی بیشتر مثال های قابل ذکر نشان می دهد که کاربردهای ثانویه را خود مصرف کنندگان مشخص کرده اند و ارتباطات به صورت دهان به دهان برقرار می شود.

مثالی از کاربردهای ثانویه محصول

بدون شک، شناخته شده ترین مثال از کاربردهای ثانویه ی چندگانه، مربوط به جوش شیرین آرم اند هامر (Arm and Hammer) است. این محصول که اساساً به عنوان یکی از اجزای اصلی آشپزی فروخته می شد. سرانجام راه خود را به عنوان دافع بوی بد به درون میلیون ها یخچال، به عنوان جلا دهنده ی دندان ها به داخل قفسه های دارو، و به عنوان ماده ی افزودنی لباسشویی به داخل ماشین های شست و شو، باز کرد.

مقاله بازاریابی   آيكيا فلسفه ى خود را در بازارهاى جهانى اقامه كرده است

از آنجا که زنان به طور روزافزونی وارد بازار کار می شدند و بنابراین فرصت کمی برای پخت و پز سنتی داشتند. آرم اند هامر خووشحال بود که شاهد کاربردهای جایگزین برای محصول پیشتاز خود است. در حقیقت باور گسترده ی مصرف کنندگان به خاصیت وسیع پاک کنندگی و دفع بوی بد توسط جوش شیرین، آرم اند هامر را به این نتیجه رساند که انواع محصولات مربوط به پاک کننده ها و بهداشت شخصی را بر مبنای جوش شیرین تولید کند. این محصولات شامل زداینده ها، پاک کننده های اجاق، خوشبو کننده ها با ظروف یکبار مصرف، و خمیردندان ها و پودرهای دندان بود.

مقالات بازاریابی

فروش مستقیم یا بازاریابی چند سطحی

 

کاربردهای جایگزین محصولات در بازاریابی

به طور کلی محصولاتی که برای دوره ای طولانی در عرصه ی بازار بوده اند. شعاع بزرگتری از کاربردهای جایگزین را تجربه کرده اند. بدون شک این امر به دلیل نیازهای مصرف کنندگان بوده است. زیرا در طول نیمه ی اول این قرن، آنان با محدودیت انتخاب محصولات مربوط به پاک کننده های خانگی روبه رو بوده اند.

در نتیجه آن دسته از نام های تجاری که در آن زمان موجود بوده اند، به منظورهای مختلف به کار گرفته شدند.

کاربردهای ثانویه محصول نرم کننده پوست آون

با توجه به اینکه مصرف کنندگان امروزی با طیف وسیعی از انتخاب محصولات تخصصی رو به رو هستند. در مجموع برای یک محصول نسبتاً جدید، کاربردهای ثانویه داشتن امری نادر است. زیرا برای هر مصرفی محصول مورد نظر در بازار یافت می شود. لذا هنگامی که آون گزارش هایی دریافت کرد مبنی بر اینکه از یکی از محصولات شرکت به نام کرم حمام اسکین سوسافت (Skin So Soft)، در مناطق شمال شرقی ایالات متحده به عنوان دفع کننده ی حشرات استفاده می شود. با خوشحالی حیرت زده شد.

مقاله بازاریابی   زير قيمت بفروش ، خواهند آمد

تبلیغ برای محصولاتی که استفاده ی دارویی یا ضد آفت از آن می شود، باید مطابق مقررات مربوط باشد. به هر حال کاربرد ثانویه ی این کرم به عنوان دفع کننده ی حشرات را آون نمی توانست بدون صرف هزینه ی آزمایش این ماده به مدت طولانی و تأیید مؤسسه حفاظت محیط زیست، تبلیغ کند. بنابراین اگر چه آون از پوشش رسانه ای برای کاربرد جایگزین بی مانند اسکین سو سافت بهره مند می شد. اما آشکارا نمی توانست استفاده از آن را ترویج کند.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *