بازاریابی اجتماعی

بازاریابی اجتماعی

بازاریابی اجتماعی

هدف بنیادین بازاریابی اجتماعی تاثیرگذاری بر رفتار هدف است. که این تاثیر علاوه بر جامعه هدف بر خود کارکنان درگیر در فعالیت بازاریابی اجتماعی نیز اثر دارد. با وجود محبوبیت و تاثیر فزآینده ، این رویکرد همچنان با سه مانع عمده مواجه است: اول، قدرت آن به درستی درک نشده تا به عنوان یک رویکرد منسجم که با مخاطبان هدف، نیازها، خواسته ها و برداشت های آنان آغاز شود. مانع دوم این واقعیت است که بازاریابی اجتماعی اغلب درست فهمیده نمی شود واغلب آنرا با تبلیغات اجتماعی اشتباه می گیرند.

در این بازاریابی  این نکته تشخیص داده می شود که تاثیرگذاری بر رفتار- بخصوص تغییر رفتار – فقط از راه تبلیغ در مورد منافع یک شیوه جدید، ممکن نیست، بلکه باید به ماهیت رفتاری که تبلیغ می شود (محصول)، شیوه ی ارائه آن (مکان) و هزینه هایی که مصرف کنندگان می فهمند با پذیرفتن رفتار تازه باید تحمل کنند (قیمت) توجه دقیق کرد.

مقاله بازاریابی   محیط زیست

 

مقالات بازاریابی
بازاریابی ورزشی و جزئیات آن

 

تبلیغ در مورد منافع مصون سازی کودکان هنگامی منجر به رفتارهای مطلوب خواهد شد که مادران احساس کنند واکسن زدن به کودک مستلزم ساعت ها رفت و آمد و انتظار، تحمل رفتار متکبرانه کارکنان بهداشتی و تحمل بدرفتاری شوهر در بازگشت به خانه به دلیل آماده نبودن غذا و انجام نشدن کارهای خانه نخواهد بود. ریشه داشتن بازاریابی اجتماعی در این واقعیت ها و تشخیص این نکته که برای وقوع رفتار مورد نظر همه شرایط باید آماده باشد، آن را از تبلیغ و ترویج عادی به مراتب موثرتر می کند.

مانع سوم، این نوع بازاریابی تاکنون بنیان های مفهومی خاص خود را نداشته است. بخش اعظم آنچه در مورد بازاریابی اجتماعی نوشته شده، از نوع گزارش های توصیفی و فهرست هایی برای کنترل عناصر یک راهبرد صحیح بازاریابی است.

 

مقالات بازاریابی
بازاریابی غیر انتفاعی چیست ؟

 

بینش اساسی

در ساده ترین نگاه، به کار بستن فناوری بازاریابی تجاری در مورد گروه خاصی از مشکلات است. و بدین علت طراحی شده که به کارگزاران تغییر اجتماعی، کمک کند در مردم تأثیر بگذارند. تا اعمالی انجام دهند که به نفع خودشان یا جامعه است. برای یک بازاریاب اجتماعی، اثر بخش بودن، شناخت ابزارها و فرآیندها کافی نیست. بلکه فرد باید استعداد و ذهنیتی داشته باشد که او را از فردی که فقط حرکت ها را بلد است، متمایز کند.

مقاله بازاریابی   بازاریابی عصبی چیست
مقالات بازاریابی
فروش تلفنی چیست
سوالات متداول در بازاریابی تلفنی

 

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *