فروش حضوری

بازاریابی و فروش فروش حضوری

مدیریت فروش مطلوب برای سلامتی سیستم اقتصادی کشورها ضروری است و فرصت های زیادی را در انتخاب شغل ایجاد می کند. متأسفانه فروش حضوری – که در کشور ما گاهی به طور عامیانه ویزیتوری نامیده می شود – غالباً مورد انتقاد قرار گرفته و بسیار مشکل است که افراد جوان واجد شرایط را برای این شغل ها جلب کرد. اداره کردن نیروی فروش نیز وظیفه مشکلی است، ولی سطح موفقیت این وظیفه اثر مستقیمی بر موفقیت برنامه کلی بازاریابی شرکت دارد. به طور خلاصه می توان گفت مدیریت فروش قلب مدیریت بازاریابی است.

هدف تمام کوششهای بازاریابی عبارت است از افزایش فروش سودآور از طریق ارضای خواسته های بازار در درازمدت. فروش حضوری در رسیدن به این هدف نقش مهمی دارد. امروزه فروشندگان بیش از پیش قدرتی پویا در دنیای تجارت محسوب می شوند و کوششهای آنها اثر مستقیم بر فعالیت های متنوع و گوناگون سازمان دارد. 

کوششهای عمده آنها عبارت است از : معرفی محصولات جدید، حفظ موقعیت برتر محصولات موجود در بازار، ایجاد کسب و کار و حفظ آن و ایجاد سفارش های فروش که منجر به ارسال محصولات برای مشتریان در سراسر جهان می شود.

مقاله بازاریابی   مدیریت آمیخته محصول

یکی از دلایل رشد اقتصادی چشمگیر کشورهای پیشرفته مطلوبیت فروش حضوری در سیستم بازرگانی این کشورهاست. آمارهای به دست آمده نشان دهنده اهمیت این فعالیت بازرگانی است. در کشورهای پیشرفته تعداد افرادی که در بخش آگهی و تبلیغات سازمان ها استخدام شده اند به هزاران نفر و در بخش فروش حضوری به میلیون ها نفر می رسد. در بسیاری از شرکت ها هزینه های مربوط به فروش حضوری اغلب 8 تا 15 درصد فروش خالص را در بر می گیرد؛ در حالی که هزینه های آگهی از 1 تا 3 درصد فروش تجاوز نمی کند. در واقع هزینه های حق کمیسیون، مسافرت، عملیات شعبه های فروش و اداره کردن فروشندگان درصد قابل ملاحظه ای را شامل می شود.

منبع : مدیریت بازاریابی

تهیه و تنظیم : تیم پژوهش Marketing Iran Talent 

0/5 (0 نظر)