چگونه اينترنت فرآيند خريد اتومبيل را دگرگون كرد

بازاریابی و فروش خرید آن لاین ماشین

تغییر ماهیت خرده فروشی اتومبیل

تا ده سال گذشته مشتريانى كه قصد خريد اتومبيل داشتند به چندين بنگاه ماشين مراجعه مى كردند و پس از مشاهده ى مدل هاى مختلف و تست رانندگى در مورد قيمت و نحوه ى پرداخت آن با فروشنده به مذاكره مى پرداختند. بسيارى از مشتريان فرآيند خريد سنتى اتومبيل را همانند مراجعه به يك دندانپزشك مى دانند. اما امروزه اينترنت با تغيير ماهيت خرده فروشى اتومبيل نحوه ى خريد آن را نيز متحول كرده است.

نقش اینترنت در تغییر فرآیند خرید ماشین

اينترنت قدرت كنترل مشتريان بر فرآيند خريد را توسعه داده است. مشتريان مى توانند با مراجعه به يكى از سايت هاى Autobytel.com ، Cars.com يا Edmunds.com ضمن آگاهى از هزينه ى بنگاه و گزينه هاى اختيارى اتومبيل ، اطلاعات تطبيقى ارزشمندى از قيمت ، نما ، اسب بخار ( قدرت ) ، سرعت و فضاى نشستن مدل هاى مختلف كسب كنند. از ديگر امكانات اين سايت ارائه ى تصاوير ٣٦٠ درجه از مدل هاى مختلف است كه امكان تماشاى زواياى مختلف اتومبيل را از ديد ناظر و راننده ( خارج و داخل ) فراهم ميكند. سايت امكان ارتباط با بنگاههاى نواحى مختلف را نيز فراهم آورده تا از اين طريق مشتريان بتوانند از قيمت اتومبيل مورد نظر در منطقه ى خود آگاهى يابند. يك ماشين حساب دستى نيز در سايت قرار داده شده است تا از طريق آن مشتريان بتوانند اقساط ماهانه ى خود را با وارد كردن قيمت اتومبيل ، تعداد اقساط و پيش پرداخت آن محاسبه كنند.

مقاله بازاریابی   سرعت بازار

اين سايت دامنه ى استطاعت مالى شما را براى خريد نيز محاسبه مى نمايد. در اين بخش مى توانيد با وارد كردن اقساط ماهانه ، پيش قسط ، تعداد اقساط مورد نظر قيمت خودرويى را كه استطاعت خريد آن را داريد محاسبه كنيد. در بخش پايين اين صفحه نيز مى توانيد متناسب با بودجه و استطاعت مالى خود يك ماشين نو يا كار كرده را جستجو نماييد. جمع آورى چنين اطلاعاتى مستلزم صرف زمان زياد و آگاهى بالاى فروشنده از تمام جوانب و قيمت هاى خودرو است. در صورتى كه در اين سايت مى توانيد اطلاعات كارشناسى زيادى را به صورت طبقه بندى شده دريافت نماييد.

 Carfax.com گام را فراتر نهاده ، در اين سايت مى توانيد با وارد كردن شماره پلاك از سوابق خودرو چون تصادفات ، نام مالكان قبلى و ميزان كاركرد آن باخبر شويد. ارائه ى اين اطلاعات در سايت Carfax.com باعث شده خريد ماشين هاى كاركرده با اطمينان بيشترى تحقق پذيرد. 

مقاله بازاریابی   نحوه ی کار آمازون و جایگاه آن در بازار دیجیتال
0/5 (0 نظر)