فلسفه بازاریابی و فروش هوندا

فلسفه بازاریابی و فروش هوندا

فلسفه بازاریابی و فروش هوندا

در پاييز ١٩٦٩ ، موتورسيكلت هاى هوندا در آمريكا پرفروش ترين موتورها بودند. با اين حال اتومبيل هاى هوندا تا آن زمان در اين كشور ظاهر نشده بودند. بيش از ٧٠٠٠ مايل دورتر ، دفتر مركزى شركت هوندا در توكيو برنامه هايى داشت كه اين وضع را تغيير دهد.

برنامه ها موفق از آب درآمدند. در دهه ى ١٩٨٠ اتومبيل هاى هوندا يكى از محبوب ترين اتومبيل ها در ايالات متحده و در سال ١٩٨٩ ، هوندا آكورد پرفروش ترين اتومبيل در آمريكا شد.

هوندا چگونه از حد صفر به ركورد فروش ٧١٧٠٠٠ اتومبيل در يك سال دست يافت ؟

تمهيد هوندا چيزى جز تركيبى از شجاعت مهندسى با نوآورى در فناورى ، تعهد و زمان بندى خوب نبود كه جملگى از فلسفه ى شركت به نام ” روش هوندا ” مشتق شده بود. اين فلسفه ، شامل يك راهبرد هميشگى اما انعطاف پذير در بازاريابى و تبليغات بود.

مقاله بازاریابی   شکوفا منش بررسی آسیب شناسی سیستم بازاریابی و فروش

فلسفه بازاریابی هوندا

 

فلسفه ى بازاريابى هوندا از ابتدا بر عرضه ى كارآمدترين محصول با قيمت مناسب تأكيد داشت. اين شركت همواره بر رضايت مشترى پافشارى مى كرد. شريكان هوندا براى بلند پروازى و شجاعت ، ارائه نظرهاى تازه ، اسقبال از چالش ها و پاسخ سريع به تغييرات و فرصت هاى پيش بينى نشده ترغيب مى شدند. در ١٩٦٩ مهندسان هوندا هدفى بلند پروازانه را تدوين كردند كه عبارت بود از توليد يك ” اتومبيل جهانى “. اين طرح آنان را به مركز بازار شديدأ متغير اتومبيل هدايت كرد.

در آن زمان بيش از ٨٨ درصد از تمامى اتومبيل هاى فروخته شده در ايالات متحده ، محصول شهر ديترويت بود. به علاوه اكثر اتومبيل هاى وارداتى به جاى ژاپنى ، اروپايى بودند. تويوتا و پس از آن داتسون ( اكنون نيسان ) مهمترين اتومبيل هاى وارداتى ژاپنى بودند. مزدا و سوبارو براى ورود به بازار ايالات متحده در حال برنامه ريزى بودند. محبوبيت فولكس واگن بيتل ، مديران هوندا را متقاعد كرد كه در ايالات متحده بازارى براى فروش اتومبيل هاى كوچك و با كيفيت وجود دارد.

مقاله بازاریابی   داستان دیجی کالا
5/5 (3 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *