اخبار-بازاریابی-بازاریابی-کسب-و-کار-شما-در-2017

تأثیر داده ها و تکنولوژی بر بازاریابی در 2017

بازاریابی داده محور

اگر مقالات پیش بینی سالانه در چند سال اخیر را مطالعه کرده باشید، یکی از پیش بینی های برجسته که به احتمال زیاد دیده اید این است : “سال کمپین های بازاریابی داده محور

اما در واقع، بازاریابی مبتنی بر داده مورد انتقاده بوده است، و در سال 2017 این نوع بازاریابی در خط مقدم استراتژی های بازاریابان قرار دارد. همانطور که برای سال 2017 پیش بینی شده، یک مسئله کاملاً روشن است : استفاده از داده ها برای انتقال پیام مناسب کسب و کارتان به عنوان بخش حیاتی در هر استراتژی بازاریابی باقی خواهد ماند.

شرکت های امروزی به حداکثر رساندن داده ها برای ایجاد نگرشی به منظور افزایش نرخ تبدیل مشتریان و حفظ آنها تمرکز دارند. این مسیر در سال 2017، تلاش برای کسب درآمد از طریق داده های مشتری می باشد. با توجه به آنچه ذکر شد، در سال 2017 چهار روند را می توان در نظر گرفت:

داده ها کلیدی برای موفقیت دپارتمان های داخلی و بازاریابی مبتنی بر حساب مشتری

در سال 2017، داده ها در قلب فعالیت های بازاریابی قرار دارد. نه تنها فعالیت های تیم بازاریابی از این داده ها متأثر است، بلکه استراتژی های فروش نیز باید بر طبق داده های مشتری و چشم انداز این داده ها باشد. موفقیت در اجرای استراتژی بازاریابی مبتنی بر درک صحیح و اجرای درست فعالیت ها در هر دو تیم است.

اتحاد بازاریابان B2B و B2C بوسیله استراتژی های تحلیلی

اینکه سازمانی بازارهای خود را به بازار مصرف کننده یا بازار سازمانی تقسیم بندی نماید. بایستی توسط مدیران ارشد بازاریابی تحلیل گردد. در گذشته، شرکت ها توانایی ترکیب داده های جمع آوری شده از بازار خود را نداشتند. اما امروزه این امر امکان پذیر است. بازاریابان می توانند داده ها و نگرش ها را، به منظور بهبود فرآیند فروش، ردیابی و از طریق آن به دنیای مشتری وارد شوند.

مقاله بازاریابی   3 موتور جستجو بسیار مهم برای استفاده در بازاریابی محتوا

به منظور دستیابی به این موفقیت، مدیران ارشد بازاریابی نیاز به درک مسیری دارند که خریدار آن را طی می نماید. برای بازاریابان B2B، آگاهی از استراتژی هایی که منجر به موفقیت ایشان می گردد، بسیار حیاتی است. در واقع برای بازاریابان B2B هدف گیری مصرف کنندگان، به منظور حفظ فرآیند فروش، مدیریت استراتژی ها و نقاط کلیدی خریدار حائز اهمیت است. مشتریان هر روز نسبت به فرآیند خرید خود مسلط تر و آگاه تر می گردند. شما بایستی به منظور اجرای درست فرآیند بازاریابی قادر به ارزیابی صحیح و ردیابی محتوا باشید. مطمئن شوید که همه فرآیندها برای مشتریان بالقوه از اولین خرید تا خریدهای مرتبه بعد به درستی و با دقت صورت می پذیرد. این فرآیند برای بازاریابان B2B و B2C یکسان و مشابه است.

تکنولوژی بازار

بایستی به خاطر این انبار داده ها شکرگذار باشیم. آنچه منجر به ایجاد هیجان انگیزترین موضوعات داغ سال 2017 می گردد. یادگیرنده شدن تکنولوژی بازار است که منجر به افزایش کارآیی و اثربخشی بیشتر می گردد. البته، اکثر بازاریابان هنوز سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری و اتوماسیون بازاریابی جداگانه دارند. اما نسخه برداری از دیگر نرم افزارها به طور معناداری در تقاضای بازاریابان برای کنترل متمرکز داده های مشتری اُفت نموده است. علت این امر افزایش هزینه های سازمانی است. چرا که اکنون بازاریابان داده های مختص به هر بخش را برای همان بخش و به منظور رشد درآمد و کاهش هزینه مورد استفاده قرار می دهند.

مقاله بازاریابی   بازاریابی محتوای موضوعی و اضافی

همکاری مدیران ارشد بازاریابی و اطلاعاتی

2017 سال تحکیم و به حداکثر رسانی بهره برداری از تکنولوژی خواهد بود. اما این شبکه فنآوری پیوسته به خودی خود، مگر با همکاری مدیران ارشد بازاریابی و مدریان ارشد اطلاعاتی، رخ نخواهد داد. کسب دیدگاهی تلفیقی از اطلاعات مربوط به مشتری مستلزم همکاری مشترک بخش های مختلف سازمان از جمله واحد فنآوری اطلاعات، بازاریابی، و حتی دیگر واحدها همچون فروش به منظور اطمینان از بدست آوردن نتیجه مناسب از داده های گوناگون است. طبق این پیش بینی ها، جای تعجب نیست که نقش مدیران ارشد بازاریابی به سرعت در حال تغییر بوده و بیشتر به سمت تحلیلگری سوق داده خواهد شد.

منبع : MARTECHTODAY
ترجمه: تیم پژوهش Marketing Iran Talent
0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *