آناتومی یک تیم فروش مدرن

آناتومی یک تیم فروش مدرن

آناتومی یک تیم فروش مدرن

سازمانهای فروش امروزی متشکل از تیمهای وظیفه محور پیچیده هستند. مدیر فروش ،کلید موفقیت و انگیزش تیم فروش است کسی که به عنوان یک کاتالیزور نقش سرعت دادن به فعالیت های تیم فروش را بر عهده دارد. برای انجام این کار، رهبران فروش بایتسی وظایف را به افراد مناسب واگذار نمایند.

مدیر فروش نقش تکمیل کننده و تمام کننده در تیم فروش را ایفا می کند، اما نه به تنهایی بلکه با مشارکت و همراهی تیم فروش. برای کار تیمی حرفه ای در یک تیم فروش شما به نقش های حرفه ای زیر نیاز دارید :

مدیر استخدام 

مدیر استخدام کسی است که مسئول پیدا کردن استعداد برای تیم های سازمانی است . در یک سازمان بزرگ ممکن است مدیر اختصاصی در هر بخش برای این کار وجود داشته باشد . اما در سازمانهای کوچک ممکن است این وظیفه بر عهده مدیر فروش باشد.

مقاله بازاریابی   برنامه فروش

آموزش دهنده ی فروش : این شخص مسئول آموزش اعضای تیم فروش و کمک به تسهیل فرآیند فروش توسط تیم فروش است . در تیم های بسیار کوچک تر نیز ممکن است این نقش بر عهده مدیر فروش باشد.

دستیار مدیر 

برخی از تیم های فروش یک دستیار مدیر فروش را برای انجام فعالیت ها و هماهنگی های درون سازمانی در اختیار دارند. البته این نقش مربوط به تیم های فروش بزرگ بوده و در تیم های کوچکتر باز هم این نقش بر عهده مدیر فروش است.

هدایتگر 

در سازمان های به اندازه کافی بزرگ ، معمولاً یک مدیر یا دستیار هدایتگر در تیم فروش وجود دارد که اغلب به عنوان فردی با مسئولیت توسعه فروش فعالیت می کند. اما در سازمان های کوچک این وظیفه بر عهده مدیر فروش یا فروشندگان گذاشته می شود.

نماینده فروش 

نمایندگان فروش هسته اصلی تیم فروش هستندو نقش مهمی برای مدیریت فروش دارند. اگر می خواهید تیم فروش شما دارای بهره وری لازم باشد باید توجه کافی به نمایندگان فروش خود داشته باشید.

مقاله بازاریابی   اهداف متمرکز بر مشتری در پیشبرد فروش

مدیر  مشتری 

کار مدیر مشتری دقیقاً پس از فروش آغاز می گردد، به طوری که در درجه اول نیازهای مشتری را شناسایی و سعی در ارائه بهترین خدمات پس از فروش دارد.

تهیه و تنظیم : تیم پژوهش Marketing Iran Talent
5/5 (4 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *