دیجی کالا و بازاریابی حرفه ای

دیجی کالا و بازاریابی حرفه ای

دیجی کالا و بازاریابی حرفه ای

دیجی کالا همواره نسبت به رقبای ایرانی خود پیشگام بوده و هست. دلایل بسیاری منجر به این پیشگامی شده است :

  • استفاده درست از بازاریابی محتوا

دیجی کالا از معدود برندهای ایرانی است به صورت اصولی و برنامه ریزی شده بازاریابی محتوا را از ابتدا در دستور کار خود قرار داده است. پیشرو بودن این برند مدیون این تکنیک بازاریابی است. این مسئولیت سنگین در دیجی کالا را مجله آن یعنی digikala MAG بر عهده دارد. رعایت اصول بازاریابی محتوا در این برند را می توان به عنوان یک مطالعه موردی (Case Study) در این حوزه مورد بررسی قرار داد. دیجی کالا بازاریابی محتوا را بر اساس نیاز مخاطبان هدف خود تنظیم و طراحی نموده و مهمترین عنصر در این بخش مطالب دیجیتال است که به حرفه ای ترین شکل ممکن کاربر را ترغیب به خرید می نماید. همچنین حضور موثر در رسانه های اجتماعی قدرت تاثیر این تکنیک بازاریابی را دو چندان نموده است.

مقاله بازاریابی   ارزش بازار - تعریف ، نحوه محاسبه ، مزایا و معایب ارزش بازار / Market Value

در جدول مقایسه ای دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی دیجی کالا و بامیلو ، می توان قدرت دیجی کالا در این عرصه را به وضوح دید: (داده های نمودار زیر مربوط به پژوهش تیر ماه 96 می باشد)

دیجی کالا و بازاریابی حرفه ای

دیجی کالا و بازاریابی حرفه ای


  • استفاده موثر از تاکتیک Scarcity

این تاکتیک در مقاله ای با عنوان “ارتباط با مشتریان از طریق محتوای آنلاین” در همین شماره توضیح داده شد.

دیجی کالا متخصص استفاده از این تاکتیک فروش است.

پیشنهادات ویژه با زمانی محدود همراه با طراحی های ساده و جذاب در وب سایت و رسانه های اجتماعی این برند بسیار قابل توجه است. نکته مهم در استفاده از این تاکتیک توسط دیجی کالا این است که برخلاف برخی رقبای خود ، این برند زمان پیشنهاد ویژه را به صورت مشخص بیان می نماید.

دیجی کالا و بازاریابی حرفه ای

دیجی کالا و بازاریابی حرفه ای

دیجی کالا و بازاریابی حرفه ای


  • کمپین های تبلیغاتی موثر

از کمپین لبخند آبی آسمان گرفته تا کمپین بازگشت به مدرسه ، همگی نشان از یک برنامه ریزی صحیح و تلفیق روش های متنوع بازاریابی در دیجی کالا دارد. شاید یکی از موتورهای محرک در بازاریابی و فروش دیجی کالا بویژه در بخش بازاریابی محتوا ، کمپین های تبلیغاتی این شرکت باشد. این کمپین ها با برنامه ریزی به موقع ، هدف گذاری صحیح و بازخورد مناسب، مخاطبان و مصرف کنندگان را مورد هدف قرار می دهند. قطعاً به دلیل عدم ارائه آمار منظم از سوی دیجی کالا نمی توان در مورد موفقیت یا شکست این کمپین ها اظهار نظر کارشناسی ارائه داد؛ اما در یک مورد به یقین می توان گفت که دیجی کالا بر خلاف رقبای خود دارای برنامه بازاریابی مدون تر و به روز تری است.

مقاله بازاریابی   رشد کسب و کار : 14 دلیل که کسب و کار شما رشدی ندارد – دلایل عدم رشد کسب و کار

دیجی کالا و بازاریابی حرفه ای


  • سرمایه انسانی

بر خلاف آنچه در بازار ایران معمول است دیجی کالا سرمایه انسانی را به مثابه دارای سازمان خود می بیند و در جذب و استخدام سعی در انتخاب بهترین گزینه ها با ارائه مزایای مناسب و مطلوب دارد. دیجی کالا به صورتی نامشهود نوعی مسئولیت اجتماعی را در قبال بکار گیری سرمایه انسانی بکار گرفته و آن راهنمایی و هدایت متقاضیان پست های زمانی در این شرکت است. نگاهی به بخش فرصت های شغلی دیجی کالا نشان می دهد که این برند خواسته ها و شرایط را واضح تر از سایر برندها مطرح و سعی در هدایت درست متقاضی حتی با آموزش نوشتن یک رزومه خوب دارد. فرآیند استخدامی خود را به روشنی بیان کرده و حتی وضعیت رزومه ارسالی خود را پیگیری نمایید.

دیجی کالا و بازاریابی حرفه ای


  • برندسازی و ارتباطات یکپارچه بازاریابی در دیجی کالا

برندسازی در دیجی کالا فرآیندی مورد توجه و قابل تأمل است. اگر انواع برندسازی یعنی برندسازی مشارکتی، دیجیتال، شخصی، علّی و کشوری را در نظر بگیریم، برندسازی دیجی کالا در دسته برندسازی دیجیتال قرار می گیرد و گواه این ادعا تمرکز ویژه بر وب سایت، رسانه های اجتماعی، بهینه سازی موتور جستجو، و استفاده از وب برای تجارت است. توسعه برند دیجی کالا تلفیقی از برندسازی اینترنتی و بازاریابی دیجیتال است.

مقاله بازاریابی   بازاریابی ویروسی : تعریف ، انواع ، کتاب ، اصول ، نمونه ها و مثالها و تکنیکهای بازاریابی ویروسی یا وایرال مارکتینگ

برندسازی موفق دیجی کالا ریشه در بکارگیری صحیح ارتباطات یکپارچه بازاریابی دارد. دیجی کالا ارتباطی منطقی بین گزینه های مختلف ارتباطات بازاریابی برقرار نموده است. تبلیغات رسانه ای مناسب، پاسخ گویی درست، تبلیغات اینترنتی گسترده (تبلیغات گوگل Adwords، تبلیغات در وب سایت های پربازدید) ، سیاست های پیشبرد فروش با تمرکز بر مصرف کننده مانند دیجی بُن ، و فعالیت های بازاریابی مرتبط با رویدادهای خاص در قالب کمپین های تبلیغاتی مانند کمپین بازگشت به مدرسه همگی گواهی بر این ادعاست.

تهیه و تنظیم : تیم پژوهش Marketing Iran Talent

5/5 (1 نظر)