5 روند استخدام در سال 2018

5 روند استخدام در سال 2018

5 روند استخدام 

5 روند استخدام در سال 2018 : روندهایی مانند هوش مصنوعی (AI) ، اتوماسیون ، داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل داده ها به شدت در حال گسترش در آگهی های استخدامی هستند. بسیاری از سازمانها همچنین از تنوع در محل کار و تجربه داوطلب ها در استخدام برای کسب نتایج بهتر در کسب و کارها طرفداری می کنند. در سال 2018 این روند پایدارتر خواهد شد، زیرا استخدام کنندگان متوجه شده اند که برای حفظ مزیت رقابتی ، بر آخرین روندهای در حال ظهور تاکید دارند. در عین حال، تکنولوژی همچنان به تقویت شیوه های استخدام و فعالیت های منابع انسانی کمک شایانی می نماید.

مقاله بازاریابی   بازاریابی استخدام

شماره 1 : تجزیه و تحلیل استعدادها

 

سرعت استخدام در جهان مدرن بسیار حیاتی است. با در نظر گرفتن میزان رقابت در حوزه استخدام ، کارفرماها چندین کارمند را برای هر فرصت شغلی بررسی می کنند. افزایش استعدادها و مهارت ها ، تعدد رزومه های شغلی برای هر آگهی شغلی ، بررسی های فراوان برای رزومه های تخصصی و افزایش حساسیت تصمیم گیری فرآیند استخدام را به یک پروسه زمانبر تبدیل نموده است. مهارت و استعداد ویژه در فضای دیجیتال و تکنولوژی روز مهمترین پارامترهای مورد نظر برای استخدام محسوب می گردد.

شماره 2 : هوش مصنوعی به منظور افزایش بهره وری

هوش مصنوعی (AI) به شدت در روند استخدام در سال 2018 مورد توجه است. در سال 2018 شاهد افزایش چشمگیر باکرگیری چت بات ها (chatbots) ی مرتبط با هوش مصنوعی برای تطبیق نامزدها شغلی با پست شغلی مورد نظر هستیم. Francis Padamadan ، مدیر کل ، در KellyOCG India می گوید: “چت بات ها نقش مهمی در فعالیت های تاکتیکی مانند استخدام مدرن ، جلسات آمادگی برای مصاحبه ، مدیریت جامع منابع انسانی و پاسخ گویی به نامزدها شغلی را ایفا می نمایند.”  این امر باعث می گردد تا استخدام کنندگان زمان بیشتری را برای افزایش ارزش فرآیند جذب و استخدام اختصاص دهند.

مقاله بازاریابی   پرسشنامه جو سازمانى نوآورانه

 

مقالات بازاریابی
راهنمای جامع استخدام نیروی فروش و بازاریاب

 

آنها اکنون زمان بیشتری برای انجام مصاحبه و انتخاب رزومه های شغلی مناسب را در اختیار دارند. هوش مصنوعی همچنین در خودکار سازی بسیاری از وظایف روزمره رایج نظیر ثبت و بایگانی رزومه ها ، اندازه گیری عملکرد و سایر پارامترهای مرتبط با استخدام کمک بسیاری به کسب و کارها می نماید.

هوش مصنوعی و منابع انسانی

بر خلاف بسیاری از پیش بینی ها در مورد هوش مصنوعی ، امروزه کسب و کارها به این نتیجه رسیده اند که هوش مصنوعی نه تنها منجر به از بین رفتن مشاغل انسانی نمی گردد بلکه به رشد و بهبود منابع انسانی و مشاغل سازمانی کمک فزآینده می کند.

شماره 3 : طراحی تفکر به عنوان ابزار استراتژیک منابع انسانی

بیشتر شرکت ها استخدام کارکنان در مناطق مختلف و زمانهای متفاوت ، کار بر روی چندین پروزه و استفاده از رسانه های مختلف را در دستور کار دارند. مدیران احتمالاً بر اساس یک پروژه استخدام می گردند و این نشاندهنده تغییر در اهمیت مدیریت عملکرد در فرآیند استخدام است. در سال 2018 می تواند انتظار داشت که مدیران به جای بازبینی چرخه های کاری ثابت ، بازخوردها و دستور کار در زمان های شناور و واقعی را در راس امور قرار دهند.  در حالی که توسعه فعالیت ها در زمینه تجربه مشتری و گسترش محصولات جدید در اولویت قرار داشته و دارد؛ در زمان فعلی به موازات آن طراحی تفکر استراتژیک در حوزه منابع انسانی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

مقاله بازاریابی   برنامه ریزی چیست ؟ تعریف ، اهمیت و ویژگی های برنامه ریزی

شماره 4 : نقش واقیعت افزوده و واقعیت مجازی در تقویت استخدام

واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) راه خود را در مسیر استخدام منابع انسانی باز نموده اند. در سال 2018 و سالهای بعد بایستی منتظر آگهی های شغلی تعاملی باشید. در حالی که در دفتر کاری خود نشسته اید فرایند مصاحبه و ارزیابی واقعیت افزوده شما را در استخدام فردی با هزاران کیلو متر ان طرف کمک می کند.  واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) به منابع انسانی و فرآیند استخدام و بهبود تجربه کارکنان به صورتهای زیر نیز یاری می رساند :

  • شبیه سازی وظایف شغلی
  • شبیه سازی چالش های شغلی
  • آماده سازی بهتر کارکنان برای رویارویی با شرایط واقعی
  • بررسی و ارزیابی روابط متقابل نامزدهای شغلی بدون برگزاری مصاحبه ها و آزمون های شغلی زمانبر

شماره 5 : توجه به سلامت کارکنان در فرآیند استخدام و منابع انسانی

بر اساس گزارش های جدید، 55% شرکت ها در کشورهای پیشرفته ساعات کاری انعطاف پذیرتری ارائه می دهند. 47% شرکت کارمندان خود را قادر می سازند تا از خانه کار خود را انجام دهند. و 42% شرکت ها در کنار برنامه های خود برنامه سلامت کارکنان را نیز در دستور کار خود دارند.گزینه های دور کاری ، زمان بندی منعطف و کار در خانه عواملی هستند که افراد تازه کار نیز به آن علاقه مند هستند. فنآوریهای پیشرفته و دیجیتال ابزار قدرتمندی برای تقویت و توسعه منابع انسانی و بهبود شیوه های استخدامی هستند. در سال 2018 و سالهای بعد منابع انسانی نقشی بسیار قدرتمندتر از قبل را ایفا خواهد نمود. سونامی تغییرات در منابع انسانی و استخدام نیروی انسانی در سال 2018 کسب وکارها را تیز وادار به تجدید نظر در استراتژی های خود خواهد نمود.

مقاله بازاریابی   تفاوت تيم و گروه
تهیه و تنظیم : تیم منابع انسانی Marketing Iran Talent
0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *