بازاریابی رسانه های اجتماعی در سال 2019

بازاریابی رسانه های اجتماعی

هفت روند عمده بازاریابی رسانه های اجتماعی 

اکنون همه کسب و کارها نقش رسانه های اجتماعی در استراتژی بازاریابی می دانند. در صورتی که کسب و کار شما در رسانه های اجتماعی نباشد ، فعالیت بازاریابی تان در سال 2019 با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد.

با این حال، رسانه های اجتماعی به طور مداوم در حال تغییر هستند. اگر شما مدیر بازاریابی رسانه های اجتماعی هستید بایستی در مورد این تغییرات به خوبی آگاه باشید. ما می خواهیم هفت روند عمده بازاریابی رسانه های اجتماعی در سال 2019 را در این قسمت مورد بررسی قرار دهیم.

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

واقعیت افزوده یا Augmented reality در حال حاضر به شیوه هایی در مقیاس کوچک اجرا می گردد ، اما تاثیر مهمی در آینده بازاریابی دیجیتال خواهد داشت. برآورده شده که واقعیت افزوده و واقعیت مجازی تا سال 2023 از مرز 298 میلیارد دلار خواهد گذشت. واضحترین مثال از این موضوع فیلترهای صورت اسنپ چت است. مدیران بازاریابی رسانه های اجتماعی بایستی از مزایا و ویژگی های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی آگاه باشند. از این ویژگی ها با هدف شخصی سازی تعاملات با مشتریان استفاده می گردد.

مقاله بازاریابی   راهنمای بازاریابی محتوا برای مبتدیان

 

مقالات پیشنهادی
بازاریابی OMNI – CHANNEL

 

نگرشهای بازاریابی سال ۲۰۱۹

 

تمرکز بر نسل Z

نسل Z در حال ورود به بازار کار است. این بدان معنا است که پول زیادی برای خرج کردن دارند. بازاریابان شروع به هدف قرار دادن این نسل جدید بازار با تاکتیک های هوشمندانه بازاریابی نموده اند. برای مثال خرده فروشی ها ، لباس هایی با وسیع ترین طیف از سبک ها ارائه می دهند.

خرده فروشان همچنین فروشگاه های پاپ آپ و میزبانی رویدادهایی با تجارب شخصی تر در اختیار مشتریان قرار می دهند. این روندهای بازاریابی در سالهای آینده به صورت روندهای تجاری بزرگ تبدیل خواهند شد. این فروشگاه های پاپ آپ و رویدادها به صورتی منحصر به فرد در رسانه های اجتماعی طراحی و ارائه می گردند. نسل Z متولد عصر فنآوری هستند ، که همه فعالتیت های خود را از طریف بازاریابی در رسانه های اجتماعی دنبال می کنند.

ویدئو

ویدئو همچنان رسانه غالب در رسانه های اجتماعی است. اینستاگرام در واقع رسانه ای اجتماعی با این رسالت است. بنا به گزارش Entrepreneur ، به طور ماهانه  200 میلیون کاربر اینستاگرامی از استوری های اینستاگرام استفاده می کنند. همین امر باعث شده که تلاش های بازاریابی تمرکز خود را این رسانه اجتماعی قرار دهند. یوتیوب به صورت فزآینده برای یوتیوبر ها محبوبیت پیدا کرده است. نسل Z همچنین از پلتفرمهای ویدئویی مانند Houseparty استفاده می کنند. مثلاً چت های ویدئویی که به صورت گروهی و آنلاین صورت می پذیرد.

مقاله بازاریابی   بزرگترین روندهای رسانه های اجتماعی در سال 2020

با حضور این پلتفرم های ویدئویی ، بازاریابان رسانه های اجتماعی از مزایای آن در بازاریابی سال 2019 استفاده می کنند. چرا که پلتفرم های ویدئویی به شخصی تر نمودن تجارب شخصی کمک فزآینده ای می نمایند. این طبیعی است که درک بصری افراد رفته رفته بالاتر می رود و محبوبیت کانالهای ویدئویی بیشتر می گردد.

اپلیکیشن های پیام رسان و چت بات ها

 

 

همانند ویدئو ، اپلیکیشن های پیام رسان برای دسترسی به کانال های کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرند. همه بازاریاب ها با محبوبیت مسنجر فیسبوک آشنا هستند. مسنجر فیسبوک دسترسی سریع و راحت به فیس بوک را به همراه دارد. اهمیت این اپلیکیشن به این دلیل است که خیلی از افرادی که در فیسبوک نیستند باز هم تمایل به خرید دارند.  

با این وجود ، اگر یک مشتری به صفحه کسب و کار شما وارد شود و علاقه مندی خود را در آنجا مشاهده نماید ، بازاریابان می توانند از طریق چت بات ها (chatbot) به آنها دسترسی یابند. با استفاده از چت بات ها بازاریابان می توانند گفتگوی خود را با مشتری آغاز و وی را به سمت فروش هدایت نمایند. این راهی عالی برای افزایش تعامل در سراسر سفر مشتری است.

مقاله بازاریابی   چگونه در فیس بوک لایک بگیریم؟ - 9 روش افزایش لایک در فیس بوک

نکتهبازاریابی

کسب و کارها می توانند از مسنجر های واتس اپ و Kik به میلیون ها مشتری نسل Z دسترسی یابند.

پخش زنده

پخش زنده کانالهای ویدئویی را به سطحی بالاتر ارتقاء می دهند. مدیران بازاریابی سانه های اجتماعی می توانند به جای ایجاد یک ویدئو و نگرانی در مورد توسعه آنها به جریان کار در لحظه با مشتریان بپردازند.

باید تاکید کنیم که پخش زنده به بازاریابان در فضای های رسانه های اجتماعی اجازه می دهد که نگاهی دقیق تر به مشتریان بالقوه بیندازند. بازایابان همچنین تمایل دارند یک تبلیغ را تنها یکبار نشان دهند. برای این کار می توان از پخش زنده Live streaming استفاده نمایند.

بازاریابی تاثیر گذار (یوتیوبر ها)

همانطور که پیشتر گفتیم ، یوتیوب یکی از ابزار موثر در بازاریابی سال 2019 می باشد. یوتیوبر ها بهترین نمونه از افرادی هستند که می توانند محصولات شما را به مشتریان معرفی نمایند. هر زمان که شما تبلیغ خود را به یک یوتیوبر با طرفدار بالا می دهید ، شما در حال اجرای بازاریابی اینفلوئنسر یا بازاریابی تاثیرگذار می باشید. این کار تنها در یوتیوب صورت نمی پذیرد بلکه اینستاگرام نیز در این روند بازاریابی نقش موثر و مهمی دارد.

مقاله بازاریابی   ضرورت استفاده از اتوماسیون بازاریابی محتوا

 

مقالات پیشنهادی
بازاریابی دیجیتال و استفاده از تاثیرگذاران

 

محتوای ایجاد شده توسط کاربر

محتوای ایجاد شده توسط کاربر User-generated content محتوایی است که بدون پرداخت هزینه به طرفداران برند ها بویژه برندهای B2B بوجود آمده است. معمولاً از این روش برای تبلیغ محصولات استفاده می گردد. این کار می تواند در قالب عکس ها ، فیلم ها و یا الگوهای رفتاری صورت پذیرد. این تاکتیک بازاریابی برای تعامل بیشتر مشتری با استراتژی های کسب و کار سودمند است. همانطور که احتمالاً حدس زده اید ، محتوای ایجاد شده توسط کاربر باعث بهبود تجربه کلی مشتری گردد.

ارجاعات دهان به دهان نیز همچنان نقش مهمی در بازار تکنولوژی گرا دارد. مردم دیگر به تاکتکی های ساده بازاریابی پاسخ نمی دهند. آنها می خواهند در پشت صحنه محصول یک داستان وجود داشته باشد. همچنان که یوتیوبر ها نقش مهمی در بازاریابی سال های جدید دارند، محتوای ایجاد شده توسط کاربر نیز می تواند به شخصی سازی کسب و کار ها و تعامل بهتر با مشتری کمک نماید.

مقاله بازاریابی   متاورس : اصطلاح ، تعریف ، مفهوم و نمونه و مثال از متاورس (Metaverse)

تهیه و تنظیم : تیم پژوهش بازاریابی Marketing Iran Talent

5/5 (3 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *