چالش حفظ قدرت برندها

چالش حفظ قدرت برندها

چالش حفظ قدرت برندها


برند شرکت مانند اعتبار هر انسان بسیار با ارزش است؛ اما همیشه تصمیمات وسوسه کننده ای به منظور کسب سودهای کوتاه مدت وجود دارد که می تواند در بلند مدت به برند صدمه های جبران ناپذیری وارد نماید.

 

مقالات بازاریابی
پاورپوینت هویت برند

 

بسیاری از شرکت ها به شکلی ناآگاهانه این اعتبار را نادیده می گیرند و کیفیت محصولات خود را کاهش می دهند و اقدام به بسط برند خود می گیرند. در پی این اقدام آنها مجبور به صرف هزینه های بسیار برای اصلاح این وضعیت هستند.

گوگل مثالی از یک برند برجسته است. نام دامنه اینترنتی google.com در سپتامبر 1997 ثبت شد. ظرف کمتر از 10 سال، تصمیم گوگل برای در صدر قرار گرفتن ارائه خدمات اطلاعاتی و جستجو منجر به پیشی گرفتن این برند از یاهو (Yahoo) شد.

 

مقالات بازاریابی
ابداعات شرکتهای تجاری در سال 2019

مقالات بازاریابی
ابزارهای مهم برای ایجاد هویت برند قوی

 

مقاله بازاریابی   برندينگ اجتماعى

مثال های بسیاری نیز وجود دارد که برندی با انتخاب استراتژی نادرست دچار آسیب می گردد. برای مثال Levi’s نمونه ای از این انتخاب های نادرست در استراتژی برند است. البته اخبار خوبی که گاهی اوقات برندها می توانند این خطاها را جبران کنند نیز وجود دارد. اَپل  (Apple) مثالی از این دست می باشد. این برند با رفتن استیو جابز متضرر شد، اما برگشت وی موقعیت از دست رفته ی این برند را بازگرداند. توسعه اَپل به بخش محصولات بصری و شنیداری در تقویت این برند بسیار حائز اهمیت بود.

نوآوری و برندسازی

در دنیای امروز مزیت هایی همچون نوآوری بلند مدت بسیار با اهمیت تر از دارایی های ملموس در قدرت برند هستند. اما برندها همواره با چالش هایی مواجه اند. این چالش ها در هر صنعتی می تواند متفاوت باشد. در صنایع غذایی و دارویی علیرغم سرمایه گذاریهای میلیاردی در پژوهش، نیاز به استفاده از بازاریابی متفاوت در پاسخ به رقابت بسیار مهم است.

مقاله بازاریابی   معرفی استراتژی برند در برندسازی

شاید کپی حق امتیاز در صنایع ماشین سازی از چالش های این صنعت باشد. اما نمونه این چالش برای برندهای بزرگ در صنایع اینترنت یا قطعات الکترونیکی مانند CD و DVD بسیار سخت تر خواهد بود. به رغم این چالش ها، شرکت ها برندهای قدرتمندی با مزایای رقابتی بالا می سازند. این برندها درآمدها و حاشیه سودآوری خود را افزایش می دهند اما در عین حال مزایای دیگری هم دارند. برای مثال، مایکروسافت توجه ویژه به دارایی های انسانی خود دارد، و بهترین فارغ التحصیلان دانشگاه های کسب و کار را به استخدام بلند مدت خود در می آورد.  

تهیه و تنظیم : تیم پژوهش بازاریابی Marketing Iran Talent

5/5 (2 نظر)
1 پاسخ
  1. فاطمه
    فاطمه گفته:

    توجه به موضوع نوآوری و برندسازی می تونه موضوع مفیدی برای پژوهش های بازاریابی باشه .

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *