داستان سرایی بازاریابی

داستان سرایی بازاریابی

داستان سرایی بازاریابی

انسانها هزاران سال است که به قصه ­گویی و عناصری که یک داستان خوب را قیمتی­ تر می­سازد، پرداخته ­اند. ما به واسطۀ قصه ­گویی نه­ تنها دیگران را سرگرم و با آنها ارتباط برقرار می­کنیم بلکه اطلاعاتی را در زمینۀ عقاید، سلایق و آرزوهایمان به آنها منتقل می­کنیم. گروه­های بازاریابی، درست به همین شکل از داستان­ها استفاده می­کنند و هنگامی­که چگونگی، چیستی و چرایی یک نمونۀ ارائه­ شده از جانب یک دستۀ تجاری به منصۀ ظهور می­رسد بازاریاب ­ها به اهمیت داستان­ها پی می­برند. اگرچه مؤلفه­ های یک داستان خوب برای همیشه باقی می­مانند، روند داستان­سرایی بازاریابی در عصر دیجیتال همگام با پیدایش فناوری­های تبلیغاتی نوین به­ گونه­ای قابلِ­ توجه رشد یافته است.

 

مقاله بازاریابی 

 

ایجاد جایگاه از طریق تصویر

 

داستان سرایی بازاریابی

گروه­های بازاریابی ناگزیر به تضمین استفادۀ خود از فناوری و هماهنگ با اصول و قواعد زیربنایی داستان­سرایی و تبلیغات موفق هستند. فراتر از طرح متداول داستان، امروزه ما می­توانیم با جلبِ ­نظر مخاطب واقعی در مکان درست و زمان مناسب با ابزار صحیح و ارائۀ درست پیام، چارچوب­ های داستانی پیچیده­ تری را خلق نماییم. امروزه داستان­ها بر یک روال تکراری پیش نمی­روند بلکه مرتباً از تنوع منحصربه­ فردی برخوردار می­شوند. آنچه فهمیده می­شود مروری بر اجزا و عناصر داستان­سرایی مدرن در عصر دیجیتال است.

داستان­ سرایی بازاریابی می­بایست متناسب با زمان باشد

داستان سرایی بازاریابی

هنگامی­که قصه­ ها به دور آتش شنیده می­شوند، راویانِ خوب خود را با عکس ­العمل مخاطب خود و اطلاعاتی که ضمن داستان ارائه می­دهند هماهنگ می­سازند. داستان­های دیجیتال امروزی نیز باید اینگونه عمل کنند و این امر با پیدایش ابزارهای تنظیم خودکار امکان­پذیر است. تنظیم خودکار، امکان تجزیه­ و تحلیل و اجرای اطلاعات را به­خوبی و در چشم­ بهم­ زدنی فراهم می­سازد که نتیجۀ آن آگهی­ های فوری است که امکان استفاده از منابع متعددی از اطلاعات را به وجود می­آورد.

تبلیغات از طریق آگهی های تبلیغاتی پویا

یک روش مؤثر بازاریابی متناسب با زمان که خلاقیت و داستان­سرایی را مورد حمایت قرار می­دهد، تبلیغات از طریق آگهی های تبلیغاتی پویا است که همگام با شخصیت بخشیدن، به ارتقای بهره­ وری و بهینه­ سازی نیز می­پردازد. خلاصه آنکه یه بازاریابی پویا راه را برای ارائۀ تعدد چندگانه­ای از همان آگهی از طریق تنظیم خودکار، با بیانی متفاوت و متناسب با شخص تحویل­ گیرنده بازمی­نماید. برای نمونه می­توان با استفاده از اطلاعات زنده گزینه­ های پرواز بسته­ های تعطیلات متناسب با آن اطلاعات را برای مسافران، متناسب با علایق آنها درمورد سفر، گردش، مکان و جوانب دیگر، ارسال و قیمت ­گذاری نمود.

مقاله بازاریابی   پاسخ راهبردى بازاريابى و فروش به بحران و آشفتگی

 

مقاله بازاریابی 

 

بازاریابی ، برندسازی ، تبلیغات

 

در داستان سرایی بازاریابی روایت باید معرف داستان باشد

غالباً روایت­گری و انتشار، به­ عنوان نقطۀ مقابل گسترۀ خلاقیت تبلیغاتی داستان­سرایی مورد نظر قرار می­گیرند. اما درواقع، روایت­گری به جزء انتقادی روند داستان­سرایی تبدیل شده است.

گروه­های بازاریابی می­توانند به کمک اطلاعات به ­دست ­آمده از یک گزارش صحیح از تعاملات کاربران با یک آگهی در جهت انتخاب هوشمندانه و ادارۀ مسافرت­های داخلی پیچیده و وفق­ پذیر سود جویند. از تعاملات ثبت­ شده در یک سِرور بازاریابی می­توان برای ایجاد بخش­های به­ روزشده استفاده نمود. بخش­هایی که به منظور خلق داستان می­توان آنها را با خلاقیت عملیاتی و مرتبط نمود. آنچه که چارچوب بنیادین داستان را می­ سازد رابطۀ میان تجزیه ­ وتحلیل، اطلاعات و خلاقیت است.

داستان سرایی بازاریابی

داستان سرایی بازاریابی

داستان­ سرایی بازاریابی باید برای دستیابی خلق شده باشد

همچنانکه فناوری تبلیغات دسترسی به مجراهای بیشتر و بیشتر را امکان­پذیر ساخته، شرکت­های بازاریابی نیز قادرند قلمرو خود را گسترش داده و با کاربران بیشتری ارتباط برقرار نمایند. با ورود مجاری و رسانه­ های جدید، نیروهای بالقوه به­ منظور داستان­سرایی­ های جذاب­تر ظهور می­کنند. و شرکت­های بازاریابی می­بایست به­ منظور استفادۀ بهینه از این سکوی متفاوت نوع روایت خود را وفق دهند.

مقاله بازاریابی   اشتباهات بازاریابی در نمایشگاه های تجاری

شیوۀ داستان­سرایی نوین باید در خدمت کاربران، هنگامِ پرسه زدن­های روزمرۀ اینترنتی آنها از طریق وسایل ارتباطی مختلف باشد. دسترسی این کاربران از طریق تلفن همراه، تبلت، لپ­تاپ و رایانه چالشی همیشگی است. خصوصاً در مواقعی که آنها ابزار دسترسی خود را انتخاب نموده باشند. به ­عنوان نمونه هنگام خرید ممکن است یک کاربر، تلفن همراه و دیگری لپ­تاپ را ترجیح دهد. پی بردن به این سلایق و انتخاب­ها مسئله­ ای است. که به منظور هدف­گذاری مؤثر پوشش اندودسازی و سنجش میزان تعامل کاربر با تبلیغات باید محقق شود. همچنین انتخاب ابزار به منظور پیام ­رسانی مداوم موفق با ابزارهای مختلف و به عنوان نقطه­ اتکاء داستان­سرایی نوین، ضروری به نظر می­رسد.

 

مقاله بازاریابی 

 

پاورپوینت مبانی بازاریابی

 

از ارتباط و واکنش غافل نشوید

ارتباط و واکنش همواره اساس داستان­سرایی صحیح بوده و در عصر دیجیتال حتی تا جایی که توقع مصرف­ کننده اجازه می ­دهد مهمترین هستند. در مورد «ارتباط»، اطلاعات، منجر به پدید آمدن تحولی شده که دارای پتانسیل نزدیک کردن آگهی­ های بازاریابی و کاربران است. در واقع محرک کلیدی پشت انقلاب تبلیغات دیجیتال ره آورد شخصی ­سازی بوده است. شرکت­های بازاریابی دیگر به باطل کردن نمی­پردازند. در عوض می­توانند از داستان­هایی بگویند که کاربران با اطمینان خاطر بتوانند تصور کنند. که حداقل چند پیشنهاد از میان موارد ارائه ­شده مورد پسندشان می­باشد.

مقاله بازاریابی   معرفی مدل بازاریابی مدرن 3M

نکتهبازاریابی

به­ هرحال هر داستان خوبی می­بایست منتهی به یک واکنش شود. و بازاریاب­ها باید اطمینان حاصل کنند که داستان­هایی که می­گویند به منظور ایجاد واکنش صحیح طراحی شده است. مادامی­که بازاریاب­ها می­توانند از اطلاعات برای یافتن مخاطب خود استفاده کنند. و بر رسیدن تعداد آگهی­ ها به تعداد کاربران مراقبت می­نمایند. آگهی­ های آنها می­بایستی به منظور ترغیب و به حرکت واداشتن مخاطب رابطه­ای عاطفی با آنها برقرار نماید.

فناوری می­تواند و می­بایست همچنانکه یک راوی تجاری، فعل و انفعالات میان کاربر و تبلیغ­ کننده را بسط می­دهد این روابط را تسهیل نماید. در این رویکرد، فناوری، جایگزین یا مخلّ (مختل­ کننده) روایت­گر نوین نیست. به­ طور صحیح، فناوری می تواند از داستان یک ابرقدرت بسازد.

 

 

5/5 (2 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *