مدیر فروش : چگونه یک مدیر فروش شویم

چگونه به یک مدیر فروش تبدیل شویم

مدیر فروش / مدیران فروش

آیا این رؤیا را داشته‌اید که میز فروش خود را ترک کرده و به سمت جایگاه مدیریت فروش گام بردارید؟

چگونه به یک مدیر فروش تبدیل شویم

رئیس شدن مزایایی دارد: سفر کمتر، پول بیشتر، شاید یک دفتر شخصی. تمهیدات از شرکتی به شرکت دیگر متغیر است، اما در حالت کلی، بسیاری از حرفه‌ای‌های فروش با اشتیاق فرصت نقش رهبری را قبول خواهند کرد.

در این مقاله، ما تفاوت بین متخصص فروش و جایگاه مدیریت را کاوش خواهیم کرد و چه چیزی برای گذر از یکی به دیگری لازم است. سپس هشت نکته عملی را برای واقعیت بخشیدن به رؤیای مدیریت فروش شما ارائه خواهیم داد.

  • ایده خوبی است؟ پس شروع می‌کنیم!
  • آیا مطمئن هستید که می‌خواهید مدیر فروش شوید؟

قبل از این که ادامه دهید، نظرتان درباره بررسی سریع واقعیت‌ها چیست؟ البته که مدیر فروش شدن در شرکت خود گام منطقی بعدی در حرفه شما است، اما حرکت برای این منظور دارای پیچیدگی‌های خود است.

کارآفرین و مشاور کسب‌وکار رایان وت می‌گوید: ضروری است که یک فروشنده بداند اگر ترفیع یابد، مسئولیت‌های جدید او چه خواهد بود چه بخشی از نقش فعلی خود را از دست خواهد داد.

مدیران فروش

مدیران فروش

در ادامه آمارهایی آورده شده است که باید بدانید:
  • مدیران فروش نمی‌توانند 83% معیارهایی را که برای آن‌ها مسئول هستند را کنترل کنند. داشتن اتکا بر دیگران برای موفقیت، یا بدتر، موفقیت شانسی هرگز جالب نیست.
  • به طور متوسط، فقط 60% نمایندگان فروش به اهداف فروش خود می‌رسند. اگر برای شرکت شما نیز چنین است، یا فروشندگان عالی استخدام کنید تا از منابع بهتر استفاده کنید، خودتان ساعت‌هایی را اضافه کاری کنید تا تغییر ایجاد کنید یا تعداد پایین را قبول کنید و باعث خشم رئیستان شوید.
  • یکی از دلایل عمده‌ای که نمایندگان فروش نمی‌توانند به اهداف فروش خود برسند بهره‌وری پایین است. بسیاری از فروشندگان فقط 33% زمان خود را به فروش می‌گذارند. اگر به یک مدیر فروش تبدیل شدید، باید این مورد را در نظر بگیرید و سیستم‌هایی را توسعه دهید که گروه شما را کارآمدتر کند.
  • یک شرکت متوسط حدود 10 الی 30% مشتری خود را هر سال از دست می‌دهد. به عنوان مدیر فروش، شما به صورت مستقیم مسئول آوردن کسب‌وکارهای کافی جدید برای جایگزینی درآمد از دست رفته هستید. باید به صورت پیوسته برای این منظور بسیار تلاش کنید.
  • بیش از 60% فروشندگان اگر مدیر آن‌ها به خوبی آن‌ها را هدایت نکند، احتمال دارد جایگاه شغلی خود را ترک کنند. یعنی، به عنوان مدیر فروش، باید گروه خود را به صورت مؤثر رهبری کنید، رسیدن به اهداف فروش را تضمین کنید و به توسعه کارمندی توجه کنید.
مقاله بازاریابی   فرمول هزینه کالاهای فروش رفته :راهنمای گام به گام  هزینه کالای فروخته شده
مقالات پیشنهادی
آموزش مدیریت فروش : پکیج آموزش ویدئویی ، فایل اکسل دوره مدیریت فروش

 

فقط اخبار بد نیست! دلایل بسیاری برای دنبال کردن رؤیای مدیریت فروش خود وجود دارد. برای مثال:

  • طبق گفته گلاس دور، به طور متوسط، مدیران فروش در سال پول بیشتری را به دست می‌آورند. به وضوح، دستمزد شما بسته به بسیاری از عوامل شامل کجا زندگی می‌کنید، مجموعه مهارت شما به عنوان فروشنده و غیره تغییر می‌کند. اما در حالت کلی، اگر مدیر فروش شوید می‌توانید انتظار افزایش در پرداخت را داشته باشید.
  • به عنوان مدیر فروش، روز کاری متنوعی نسبت به متخصص فروش خواهید داشت. شما مسئول فراهم کردن بودجه، تحلیل آمار، آماده کردن انعکاس‌ها، هدایت اعضای گروه و غیره هستید. برای برخی از مردم، سرعت تغییر با آغوش باز پذیرفته می‌شود.

پس تصمیم چیست؟ آیا در مورد مدیر فروش شدن علاقه‌مند هستید؟ عالی است! به خواندن ادامه دهید و ما به شما هشت نکته در کمک به انجام دادن آن را ارائه می‌دهیم.

مقاله بازاریابی   قیف فروش

چگونه یک مدیر فروش شویم:

 

8 نکته تبدیل شدن به یک مدیر فروش حرفه ای

تبدیل شدن به مدیر فروش آسان نخواهد بود، اما تا زمانی که اشتیاق و شخصیت مناسب داشته باشید، قطعاً ممکن است. این هشت نکته را دنبال کنید و خود را در جایگاه عالی قرار خواهید داد تا از فروشنده به رهبر تبدیل شوید.

  1. مدارک خود را به‌روزرسانی کنید

  • در ابتدا، اطمینان حاصل کنید که شما با همه الزامات ضروری برای شغلی که آرزوی به دست آوردن آن را دارید مطابقت دارید. بسیاری از شرکت‌ها انتظار دارند که مدیران فروش آن‌ها سطح خاصی از تحصیلات را داشته باشند- معمولاً درجه لیسانس یا بیشتر. اگرچه داشتن درجه تحصیلی اثبات نمی‌کند که شما رهبر خوبی خواهید بود، اما این را مطرح می‌کند که شما مهارت‌های کافی و شایستگی ضروری را برای جایگاه رهبری دارید.
  • اگر درجه کارشناسی ندارید، نگران نباشید: راه‌های دیگری برای اثبات این که شما توانایی رهبری یک گروه فروش را دارید وجود دارد. مثلاً می‌توانید گواهینامه‌های فروش اخذ کنید که نشان می‌دهد که شما نحوه مدیریت مردم را درک کرده‌اید و می‌توانید وظایف دیگر را که باید در نقش رهبر فروش انجام دهید را کامل کنید.
  • همچنین توصیه می‌کنیم که رزومه خود را به‌روزرسانی کنید. هر کاری که در رابطه با دستیابی شما باشد همانند معیارهای درآمد معین که شما در ایجاد آن برای سازمان خود کمک کرده‌اید می‌تواند ارزش شما را در رهبری شرکت نشان دهد.
  • در آخر، اگر بتوانید، سعی کنید تا تأییدیه‌ای را از دیگر حرفه‌ای‌های مدیریت داخل یا خارج از شرکت فعلی خود کسب کنید. حمایت دیگر رهبران فروش و کسب‌وکارها می‌تواند به شما کمک کند تا به نقش مدیریت فروش برسید.
  1. بدانید چه چیزی فروشنده کارآمد ایجاد می‌کند

مدیر فروش

مدیر فروش

  • به نظر ابتدایی است، اما قطعاً ضروری است. باید درک منسجمی از چه چیزی فروشنده عالی می‌سازد را داشته باشید، چون پشتیبانی و آموزش آن‌ها مسئولیت شما خواهد بود. دانستن ویژگی‌های موفقیت رایج در دیگر نمایندگان فروش به این معنی است که می‌توانید یک گروه مؤثر را سریع‌تر تشکیل دهید.
  • به یاد داشته باشید، اگر مدیر فروش شدید، شما مسئول استخدام کارمندان جدید و توسعه افرادی هستید که در گروه فروش شما هستند. درک عمیقی از هنر فروش کیفی و چه چیزی باعث فروش سطح بالا می‌شود به خوبی به شما کمک خواهد کرد.
  • کوین اوالی، نایب‌رئیس گروه استخدامی فرانک، می‌گوید: یک مدیر موفق کسی است که درک عمیقی از آنچه یک فروشنده موفق می‌سازد را داشته باشد و کسی است که در پرورش این مهارت‌ها در گروه خود تمایل به صرف زمان دارد.
  1. مسئولیت بیشتری را قبول کنید

  • اگر در حال حاضر نقش توسعه فروش را دارید، می‌توانید نشان دهید که جای شما در مدیریت فروش خالی است و می‌توانید مسئولیت بیشتری را با جستجو فعالانه وظایف جدید به دوش بکشید. به صورت ثابت به دنبال راه‌های جدید برای مشارکت باشید و به شرکت خود ماورای حیطه شغلی خود کمک کنید.
  • برای مثال، می‌توانید در مربی‌گری فروشندگان جدید داوطلب شوید و به آن‌ها نحوه انجام آن را نشان دهید. طبق گفته جونی هولدرمن، مؤسس Thrive! Resumes، «گام گذاشتن در زمینه مربی‌گری و آموزش افراد یا مستخدمین جدید یک عامل بزرگ است. این نشان دهنده مهارت رهبری است درحالی‌که شخصی عنوان رسمی مدیر فروش را ندارد.»
  • ایده دیگر سازمان‌دهی یک رویداد آموزشی است. حتی چیزهای کوچک همانند پیشنهاد نوشتن وبلاگ شرکت به رهبران شرکت نشان خواهد داد که شما می‌توانید پیشرفت کنید و به شما شانسی برای نشان دادن تخصص خود می‌دهند و این‌ها قطعاً برای رزومه خوب هستند.
مقاله بازاریابی   81 نکته فروش که هر فروشنده موفق باید بداند

 

مقالات پیشنهادی
الگوی برنامه فروش

 

مدیر فروش

مدیر فروش

  1. بدانید که چگونه می‌توانید نقش بازیکن داشته باشید

  • فروش ذاتاً رقابتی هستند. چه کسی بیشتر خواهد فروخت و در قهرمانی شرکت نقطه عطفی خواهد بود؟ بسیاری از حرفه‌ای‌های فروش غرور را در کار خود دارند و می‌خواهند آن عنوان را به دست بیاورند که انگیزه‌ای برای انجام بهتر کارها است.
  • چون می‌خواهید مدیر شوید، فرض می‌کنیم که شما بسیار پر تلاش هستید و با رقابت‌های سالم بیگانه نیستید. اما برای به دست آوردن نقش مدیریت، باید با احتیاط عمل کنید. به یاد داشته باشد، برای مدیریت یک گروه فروش باید افرادی را که در حال حاضر با آن‌ها رقابت می‌کنید را هم مدیریت کنید.
  • این نیازمند تغییری در ذهنیت خود هست. از افراد لایق قدردانی کنید- حتی اگر باعث شود دیگران در آن لحظه بهتر از شما دیده شوند. اثبات کنید که شما به شرکت توجه دارید، نه به تعداد فروشتان، در این صورت به خوبی از آن سود خواهید برد. گروه رهبری شرکت شما تمایل بیشتری برای ترفیع شما خواهد داشت و نمایندگان فروش شما زمانی که جایگاه مدیریت را به دست آورید با رضایت شما را دنبال خواهند کرد.
  1. انتقادات سازنده را قبول کنید

  • برای مدیر فروش شدن، باید هر روز را به عنوان یک تجربه یادگیری تلقی کنید. اگر بتوانید انتقادات سازنده را قبول کنید و به آن عمل کنید، به سرعت رشد خواهید کرد. همچنین می‌توانید به مدیریت بالایی اثبات کنید که می‌توانید بدون غرور پیشنهاد‌ها را دریافت می‌کنید و شما کسی هستید که می‌توانند به‌آسانی با شما کار کنند.
مدیران فروش

مدیران فروش

  1. مدیران فروش فعلی را بررسی کنید

 

  • یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری نحوه انجام هر چیزی تماشا کردن کسی است که آن را به خوبی انجام می‌دهد. چون می‌خواهید چگونگی مدیر فروش شدن را یاد بگیرید، اطمینان حاصل کنید که موفق‌ترین مدیران را در شرکت خود بررسی کنید.
  • چرا آن‌ها این‌قدر موفق هستند؟ چگونه با گروه‌های خود ارتباط برقرار می‌کنند و آن‌ها را برای عالی بودن انگیزه می‌دهند؟ آیا آن‌ها سیستم‌هایی دارند که شما می‌توانید اتخاذ کنید و زمانی که مدیر فروش شدید استفاده کنید؟ برای استخراج تخصص آن‌ها هر آنچه می‌توانید انجام دهید. (حتی می‌توانید برای یافتن مدیریان فروش در اطراف خود که گروه‌های بزرگ و موفق را هدایت می‌کنند به لینکیداین بروید و از بینش آن‌ها استفاده کنید.)
  • مشاهده مدیران فروش ناموفق نیز می‌تواند سودمند باشد. این‌ها مثال‌هایی خوبی از چه چیزی نباید انجام دهید است. اگر دیدید که یک مدیر حرفه‌ای اشتباه خاصی را انجام داده است، همیشه در ذهن داشته باشید که از انجام آن در آینده خودداری کنید.
مدیر فروش

مدیر فروش

  1. شبکه، شبکه، شبکه!

  • درحالی‌که بیشتر این مقاله بر نحوه تبدیل به مدیر فروش در سازمان فعلی شما تمرکز دارد، فوراً فرصت‌های پیشرفت در حرفه خود در شرکت دیگر را کنار نگذارید. اگر کسب‌وکاری که فعلاً در آن هستید آماده استخدام مدیر فروش جدید نیست یا ارزشی را که شما می‌آورید را نمی‌بیند، دلیلی برای کنار گذاشتن شرکت‌های دیگر وجود ندارد.
  • برای جستجو فرصت‌های جدید، به گروه‌های شبکه کسب‌وکاری در اطراف خود بپیوندید و ارتباطات جدیدی را از طریق فروم‌های آنلاین به دست بیاورید. از ابزارهای در اختیار خود برای مطابقت با تصمیم گیران در شرکت‌های دیگر و قرار دادن خود در معرض دید دیگر افراد استفاده کنید. یکی از آن‌ها بلیت شما برای ترفیعی است که به دنبال آن هستید.
مدیر فروش

مدیر فروش

  1. به دنبال شغل باشید

 

  • در نهایت، زمانی که شما آماده هستید، پا پیش گذارید و به دنبال یک شغل بگردید. ما درک می‌کنیم که اگر شما در این باره تردید کنید. اما اگر می‌خواهید مدیر فروش شوید، در نهایت باید به تصمیم گیران در شرکت خود نزدیک شوید و از آن‌ها درخواست جایگاه شغلی کنید.
  • به یاد داشته باشید، شما برای این کار آماده و شایسته هستید! اگر از نکات قبلی ما پیروی کرده‌اید، پس مدارک شما به‌روزرسانی شده است، شما می‌دانید برای فروشنده عالی شدن چه چیزی نیاز است، شما مسئولیت بیشتری را قبول کرده‌اید و توانایی‌های خود را اثبات کرده‌اید. شما برای این کار آماده هستید.
مقاله بازاریابی   لجستیک بازار
5/5 (2 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *