بازاریابی گردشگری

درک مفهوم بازاریابی گردشگری

بازاریابی گردشگری یا بازاریابی توریسم

راه های مختلفی که بازاریابی گردشگری یا بازاریابی توریسم می تواند انجام شود چیست؟

1) بازاریابی محل

2) بازاریابی فعالیت

3) بازاریابی شرکت

چهار رکن اصلی بازاریابی گردشگری چیست؟

     آمیخته بازاریابی گردشگری

     1) محصول

     2) قیمت

     3) محل

     4) ترفیع

تعریف بازاریابی گردشگری

بازاریابی گردشگری  یا بازاریابی توریسم یا توریسم مارکتینگ (Tourism Marketing) یک اصطلاح است که به فعالیت کسب و کاری که بازدیدکنندگان جذب شده به یک مکان خاص که می تواند یک ایالت، یک شهر، یک میراث مخصوص یا مقصد توریستی، هتل یا مرکز کنفرانس باشد ، را مورد هدف قرار می دهد اشاره دارد.

این مکان می تواند هر چیزی باشد که دارای پتانسیل برای جذب توریستی است و بازدید یک مکان جدید برای گردشگر باشد.

 

مقالات بازاریابی
پاورپوینت مبانی بازاریابی

 

بازاریابی توریسم

بازاریابی توریسم

درک مفهوم بازاریابی گردشگری یا بازاریابی توریسم

بازاریابی توریسم با استراتژی های بازاریابی در زمینه گردشگری همراه است. امروزه بسیاری از کشورهای جهان وجود دارند که گردشگری نقش مهمی در افزایش تولید ناخالص داخلی آنها دارد.

در چنین مواردی، بازاریابی توریسم به یک موضوع مهم تبدیل می شود. بسیاری از مکانها به طور کلی نقطه توریستی  ، مانند تاج محل در هند ، هستند. در حال حاضر مکان هایی مانند این مناطق ، مکانهایی ایده آل برای بازاریابی گردشگری یا توریسم مارکتینگ است.

مقاله بازاریابی   گواهینامه لید چیست ؟

مکان هایی که احتمالا به عنوان مهمترین نقاط جذب گردشگران محسوب می شوند، جایی است که بازاریابی توریسم بیشترین رشد را دارد. در حال حاضر بازاریابی گردشگری در مورد استفاده از چند تکنیک و استراتژی بازاریابی برای تقویت صنعت گردشگری در آن محل است.

برای بازاریابی موفق گردشگری ، چیزی که بیشتر مورد نیاز است این است که برند ها باید خودشان را به گونه ای بیان کنند که صدای آنها در بازارهای هدف شنیده شود. این روشی برای تولید بی نقص ترین موفقیت است.  همچنین، آنها باید در ارائه خدمات به مشتریان بسیار مراقب باشند.

 

مقالات بازاریابی
آمیخته محصول

 

این به این دلیل است که اگر مشتریان با این خدمات شاد باشند، این کلمه را گسترش می دهند و این باعث می شود که مشتریان بیشتری به طرف این مکان کشیده شوند. در مورد بازاریابی توریسم، پیدا کردن و جلب توجه مشتریان هدف  به سوی وب سایتی با ارائه مطالب دلگرم کننده  بسیار آسان می شود. بنابراین برنامه ریزی استراتژیک و نام برند کلید موفقیت  بازاریابی موثر توریسم است.

با توجه به این دو مورد در نظر گرفته شده ، شانس این که شرکتی که در بازاریابی گردشگری موفق باشد، بسیار زیاد است . انجام صحیح این موارد می تواند شرکت را به عنوان یک برند معرف در صنعت گردشگری تبدیل نماید.

بازاریابی گردشگری

بازاریابی گردشگری

روشهای مختلف بازاریابی گردشگری / بازاریابی توریسم

اکنون روش های مختلفی برای شکوفایی بازاریابی توریسم وجود دارد. در زیر برخی از استراتژی های بازاریابی گردشگری که باعث رشد این نوع از بازاریابی می گردد را بیان می کنیم :

مقاله بازاریابی   بازاریابی عصبی و مزیت آن در اقتصاد تجربه

1) بازاریابی مکان

در این نوع از بازاریابی، تمرکز اصلی بازاریابی گردشگری در توجه مردم به یک محل خاص است. در واقع در  استراتژی بازاریابی توریسم ، هیچ توصیه ای در رابطه با یک سایت خاص یا محل اقامت ارائه نمی شود. هم اکنون مکان هایی وجود دارد که در سراسر جهان بسیار محبوب هستند که بازاریاب گردشگری مجبور نیستند تلاش زیادی در جذب توجه خود به چنین مکان هایی انجام دهند.

 

مقالات بازاریابی
بازاریابی عصبی چیست و چگونه شرکت‌ها از بازاریابی عصبی استفاده می‌کنند؟

 

همه ی آنچیزی که باید انجام دهند این است که نکات قابل توجه از مکان های مختلف یادآوری کرده و شانس این را داشته باشند که مصرف کننده بتواند به راحتی بازدید از چنین مکان هایی را قبول کند. به عنوان مثال “لاس وگاس” برای جذابیت وصف ناپذیر خود و پر از تنوع و هیجان ، از چشم انداز محبوبی برخوردار است.

در حال حاضر نیز شعار محبوب مربوط به لاس وگاس این است که “چه اتفاقی می افتد در وگاس می افتد، در وگاس بمانید”. این شعار محبوبیت جهانی را به دست آورده و تقریبا هر کس می خواهد حداقل برای یک بار از لاس وگاس دیدن کند.

بنابراین در اینجا بازاریاب گردشگری باید به سادگی به مردم یادآوری کنند که این شهر چقدر شگفت انگیز است و راه های مختلفی برای گذراندن زمان وجود دارد. در مثال دیگری که می توان از فلوریدا استفاده کرد.

مقاله بازاریابی   بازاريابى پايدار در یک نگاه

آنها از یک رویکرد سودمندتر استفاده می کنند. شعار آنها “ایالت آفتاب” است. به این ترتیب آنها ایالت خود را با آب و هوای شاد و جذاب و به عنوان محل مناسب برای ساحل و دوستداران فوتبال معرفی می کنند. همچنین با این شعار آنها با موفقیت قادر به ارائه وضعیت این ایالت به عنوان مقصد تعطیلات تابستانی هستند و قطعا یک رویا برای بسیاری از گردشگران است.

بنابراین بازاریابی مکان یکی از ساده ترین انواع بازاریابی گردشگری است که در آن حتی بدون تلاش زیاد، ارزش برند و محبوبیت برخی مکان های خاص، می تواند مشتریان را به خود جذب کند.

2) بازاریابی فعالیت

در حال حاضر، این نوع از گردشگری با در نظر گرفتن مکان و فعالیت هایی که در چنین مکان هایی انجام می شود، صورت می پذیرد. این نوع بازاریابی معمولا مسافرانی که دوستداران ماجراجویی هستند و یا افرادی که خواستار فعالیت بیشتر هستند را در نظر می گیرد.

مقاله بازاریابی   فروش متقابل و افزایش درآمد کسب و کارهای کوچک

 

مقالات بازاریابی
طرح ریزی کانالهای یکپارچه بازاریابی و مدیریت بر آنها

 

مکان های بسیاری در سراسر جهان وجود دارد که برای فعالیت های خاص معروف هستند. مانند آلاسکا برای اسنوبورد معروف است، پارک ملی یلواستون برای فعالیت های هیجان انگیز مانند پیاده روی، کمپینگ معروف است و جای خوبی برای همه دوستداران طبیعت است، به همین ترتیب Colonial Williamsburg که همه دوستداران تاریخ را جذب می کند.

بنابراین، بسته به نوع فعالیتی که یک مکان خاص مشهور است. بازاریابی توریسم یا توریسم مارکتینگ می تواند انجام شود. برخی از افراد ممکن است دوستداران ماجراجویی باشند، بعضی افراد ممکن است به دنبال هنر و فرهنگ باشند. بعضی از مردم علاقه مند به شکار هستند، بسته به منطقه مورد علاقه خود، نشانگرهای گردشگری می توانند گروه های مشتریان را تقسیم کرده و به آنها نزدیک شوند.

بنابراین بازاریابی فعالیت یک شکل از گردشگری است که بر توجه مشتری به مکان های خاص بر اساس فعالیت هایی که در آنجا انجام می شود، تأکید دارد.

3) بازاریابی شرکت

این یک رویکرد جالب برای بازاریابی گردشگری یا بازاریابی توریسم است. در حال حاضر مشخص شده است که تعداد زیادی از مردم در  شرکت های بزرگ باید به مکان های مختلف برای شرکت در کنفرانس یا جلسه سفر کنند.

سپس با توجه به تحقیقات، اگر این مکان هایی که برای گردشگری ایده آل است شناسایی شود . تعداد افرادی که در این مکانها می توانند حضور داشته باشند ، افزایش می یابد. پ. در حال حاضر با توجه به این سناریوها، بازاریابی شرکت ها می تواند به بازاریابی توریسم بسیار کمک کند زیرا دارای پتانسیل قابل توجهی است.

مقاله بازاریابی   بازاریابی هوش مصنوعی

در اینجا بازاریاب گردشگری از این واقعیت استفاده می کنند که با برنامه ریزی نشست های کاری در مکان های گردشگری، مردم به تعداد زیادی وارد این مکانها می شوند و از این طریق می توانند سود زیادی کسب کنند.

 

مقالات بازاریابی
بازاریابی غیر انتفاعی چیست؟

 

ارکان اصلی بازاریابی گردشگری

ارکان اصلی بازاریابی توریسم چیست؟ هر پایه ای از بازاریابی توریسم به طور اساسی بر روی چهار ستون مهم  آمیخته بازاریابی قرار گرفته است: محصول، قیمت، محل و ارتقاء.

اجازه دهید هر کدام از اینها را به طور جداگانه بررسی کنیم که چگونه میتوانند به بازاریابی گردشگری کمک کنند.

آمیخته بازاریابی گردشگری

آمیخته بازاریابی گردشگری

آمیخته بازاریابی گردشگری

1) محصول

یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی گردشگری تعیین تاثیر مزایای فروش و سایر مزایای که از طریق رقابت با رقبای خود در یک بازار دوباره به دست آورده اند ، است.

بازاریابان گردشگری نیاز به تمرکز بیشتر بر روی مقصد هایی دارند که کسب و کار و مزایا و لذت را برای مشتریان خود فراهم می کنند. این لذت ها بستگی به عوامل متعددی نظیر سهولت سفر، امکانات هتل ها، شب زنده داری آن مکان، فعالیت های ارائه شده و فرهنگ کلی آن محل دارد.

مقاله بازاریابی   بازاریابی عصبی چیست

بنابراین با توجه به این عوامل، بازاریاب گردشگری، زمینه هایی را که باید بیشتر تمرکز کند را درک می کند. به طوری که بازاریابی توریسم می تواند به طور مؤثر انجام شود.

2) قیمت

قیمت یکی دیگر از جنبه های مهم بازاریابی گردشگری است. در حال حاضر بسیاری از مردم به دلیل مسائل  اقتصادی از سفر اجتناب می کنند. و بازاریابی گردشگری برای حل این مشکل اقدام می نماید. امروزه بسیاری از برنامه ها توسعه یافته اند، که در صورتی که یک فرد در یک هتل اتاق رزرو کند در هزینه حمل و نقل مانند پرواز یا قطار تخفیف می گیرد. این تعداد مشتریان را افزایش میدهد.

در کنار بازاریابی ارجاع رایگان، آنها سعی می کنند خدمات بالاتری را به مشتریان خود ارائه دهند. برخی از هتل ها نیز ارائه خدمات  رایگان به بازدید کنندگان خود را دارند. همچنین با توجه به اینکه آیا سفر در فصل یا در خارج از فصل است، قیمت ها تغییر می کنند.

3) مکان

در حال حاضر ببازاریابی توریسم برای کسب سود، تصمیم گیری در مورد مکان هایی که آنها می خواهند بازاریابی را انجام دهند می توانند نقش کلیدی ایفا کنند. مکان اشاره به آن منطقه که در آن محصولات و خدمات را می توان توزیع کرد اشاره دارد.

مقاله بازاریابی   ذهنیت بازاریابی اجتماعی

در حال حاضر در بازاریابی گردشگری ، محل و مقصد فروشندگان محصولات و خدمات خود را به مشتریان از طریق نمایندگی های مسافرتی ، اپراتورهای تورهای گردشگری، و غیره ارائه می دهند. توزیع محصولات و خدمات خود را می توان از طریق کاتالوگ، وب سایت ها، فروشگاه ها، و غیره انجام داد.

4) ترفیع

این ستون چهارم بازاریابی توریسم است. در اینج تعدادی از استراتژی های مختلف و فن آوری ها برای ارتقاء هر منطقه خاص و یا یک مقصد توریستی استفاده می شود. در حقیقت، مجلات تجاری و برنامه ریزان جلسات نیز یک راهکار موثر برای اهداف ترفیع هستند.

این اغلب با بسیاری از کوپنهای تخفیف، بروشورها و غیره همراه هستند. و همچنین مشتریان هدف خود را با آگهی هایی که در وب سایت ظاهر می شوند، آگاه می کنند تا از مکان های گردشگری مختلف آگاه شوند.

نتیجه گیری از بازاریابی گردشگری

بنابراین، بازاریابی توریسم یا بازاریابی توریسم یکی از شاخه های بازاریابی است که با صنعت گردشگری در ارتباط است.   مهم است که بازاریابی گردشگری را به طور کارآمد انجام دهیم . زیرا می توان از طریق این  نوع بازاریابی سود زیادی بدست آورد. زیرا بسیاری از مردم در این دنیا دوست دارند که سفر کنند و این می تواند به صنعت بازاریابی توریسم کمک کند تا کسب و کار خود را شکوفا نماید.

منبع : marketing91

5/5 (1 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *