دفترچه راهنمای محصول

دفترچه راهنمای محصول

دفترچه راهنمای محصول

دفترچه راهنمای محصول را می توان به عنوان شرایط ایجاد شده توسط کسب و کار برای ترغیب مشتریان و تقویت فروش محصول تعریف کرد. دفترچه راهنمای محصول از مواد فروش است که یک فروشنده از آن استفاده می کند تا روند فروش را آسان کند.

دفترچه راهنمای محصول چیست؟

در دنیای تجارت ، اصطلاح دفترچه راهنما غالباً همراه با اصطلاحات دیگر استفاده می شود و منجر به اصطلاحات مختلفی مانند دفترچه بازاریابی ، دفترچه راهنمای تجاری و دفترچه راهنمای محصول می شود. هر اصطلاح معنای متفاوتی دارد.

بگذارید در مورد دفترچه راهنمای محصول بیاموزیم. در دنیای رقابتی و بازاریابی ، برای شما معمول است که با مواد چاپی یا محصولات الکترونیکی مختلف شرکت مانند پمفلت در روزنامه یا بروشور در صندوق پستی یا مقاله خود به صورت آنلاین روبرو شوید و گاهی اوقات این مواد به طور مستقیم در مورد محصول یا تبلیغ صحبت نمی کنند .

اما هنوز هم ، آنها اطلاعاتی در مورد نام تجاری ، شرکت یا محصولات یک شرکت در اختیار شما قرار می دهند. شرکت ها مبلغ هنگفتی را صرف این دفترچه های راهنمای محصول می کنند ، زیرا معتقدند که این مواد برای تصمیم گیری در مورد خریداران مفید هستند.  و معتقدند سرمایه گذاری آنها روی این موارد به شکل افزایش فروش باز خواهد گشت.

به همین دلیل است که از این موارد به عنوان دفترچه راهنمای محصول یاد می شود.

 

مقالات بازاریابی
پاورپوینت استراتژی تبلیغات در بازاریابی صنعتی

 

مقاله بازاریابی   مدیریت برند : تعریف ، عملکردها و فرآیندها

اهمیت دفترچه راهنمای محصول

ایجاد آگاهی

در حال حاضر گزینه های زیادی در بازار برای یک محصول وجود دارد. افراد معمولاً متوجه می شوند که می توانند یک محصول را از بین گزینه های بسیاری انتخاب کنند. در چنین شرایطی دفترچه راهنمای محصول شما می تواند به مردم در انتخاب محصول شما کمک کند.

آنها در صورت داشتن اطلاعات در مورد محصولات شما اطمینان خواهند داشت.

ایجاد اعتبار تجاری با استفاده از دفترچه راهنمای محصول

وقتی برای خرید خمیر دندان به فروشگاه می روید ، می بینید که صدها مارک تجاری همان محصول را ارائه می دهند ، اما همیشه همان علامت تجاری را خریداری می کنید که همیشه خریداری کرده اید . با خرید محصول یک سوال در ذهن شما ایجاد می گردد چرا آن کار را کردی؟ زیرا به برند و کیفیت محصول اعتماد دارید.

حال فکر کنید ، چگونه می توانید اعتماد  افراد را به یک محصول تازه معرفی شده جلب کنید. برای این کار می توانید از دفترچه راهنمای محصول کمک بگیرید. شما با استفاده از دفترچه راهنمای محصول ، به کیفیت محصولات خود می پردازید و به آنها می گویید که چرا باید محصول شما را خریداری کنند.

این باعث می شود اعتبار محصول شما در نظر افراد افزایش یابد و آنها قبل از انتخاب محصول شما دو بار فکر نمی کنند.

شما را نسبت به رقبا متمایز می سازد

اگر از دفترچه راهنمای محصول به درستی استفاده می کنید و از تمام سیستم عامل ها برای ارائه تمام اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری خرید محصول یا خدمات خود استفاده می کنید ، در حال حاضر شما یک قدم جلوتر از رقبا هستید.

در دوران مدرن ، اینترنت به هر حوزه ای نفوذ کرده است ، و به همین ترتیب ، در فروش ، اطلاعات موجود درباره محصولات و خدمات شما می تواند بر تصمیمات مشتریان تأثیر بگذارد.

بنابراین ، شما باید از آن پلتفرم نیز استفاده کنید تا تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد محصول خود تهیه کنید و همچنین بستری را فراهم کنید تا افراد بتوانند جواب سؤالات خود را دریافت کنند.

مقاله بازاریابی   برندينگ اجتماعى

اگر آنها بدانند که شما می خواهید اطلاعاتی را برای آنچه آنها می خواهند تهیه کنید ، به شما و محصول شما اعتماد خواهند کرد . این فرآیند باعث می شود مشتری شما را به عنوان گزینه ای برای خرید در نظر بگیرد .

 کمک به فروشندگان

این روزها مردم مشغول کار هستند و معمولاً به سختی وقت و صبر لازم را دارند تا به سخنان طولانی فروشندگان گوش دهند. برای مقابله با این مشکل ، می توانید از دفترچه راهنمای محصول استفاده کنید که فروشندگان شما بتوانند چشم انداز شما را تحویل دهند و آنها می توانند در هر وقت و یا هر زمان که تصمیم به خرید نهایی گرفتند ، به آنها مراجعه کنند.

نه فقط مواد چاپی ، بلکه می توانید دفترچه راهنمای محصول الکترونیکی نیز برای آنها ارسال کنید که می تواند شک و تردید آنها در مورد محصول شما را پاک کند و اطلاعات مفیدی را ارائه دهد.

ترفیعات

استفاده دیگر از دفترچه های راهنمای محصول به غیر از ارائه اطلاعات ، تبلیغ برند و محصولات شما است. شما می توانید برای تبلیغ محصولات خود از دفترچه راهنمای محصول استفاده کنید و همچنین در مورد رویدادهای آینده ، فروش یا پیشنهادات و غیره انتظارات خود را پخش کنید.

به عنوان مثال ، اگر قصد دارید محصولات خود را با تخفیف به فروش برسانید ، می توانید با ارسال بروشورهای الکترونیکی یا گذاشتن بروشور در نامه های خود ، در مورد این موضوع به مشتریان بگویید. در این روش ، شما نه تنها آگاهی ایجاد خواهید کرد بلکه مشتریانی را نیز برای خرید محصولات خود جذب خواهید کرد.

یادآوری محصولات بدون تبلیغ آنها

شما یک جزوه را به مشتری احتمالی با ارسال ایمیل یا اطلاعات بارگذاری شده در وب سایت خود تحویل می دهید. افراد می توانند به این مواد مراجعه کنند حتی وقتی هیچ تلاشی انجام نمی دهید.

آنها می توانند هنگام تصمیم گیری برای خرید محصول شما به وب سایت شما مراجعه کنند تا درباره محصول شما بخوانند ، یا می توانند وقتی که به طور تصادفی جزوه را نگه می دارند ، هنگام تلاش برای یافتن یک قلم از کیف خود ، به شما فکر کنند.

مقاله بازاریابی   گرافیک محیطی ، تبلیغ مفهومی و تبلیغات فرهنگی

اگرچه برخی از مشاغل دفترچه راهنمای محصول را به عنوان هزینه اضافی تصور می کنند ، اما در صورت استفاده صحیح از آن ، دفترچه راهنمای محصول هرگز اتلاف پول نیست ، می توانید از آن برای سودآوری استفاده کنید.

 

مقالات بازاریابی
استراتژی تبلیغات

 

انواع مختلف دفترچه راهنمای محصول

دفترچه راهنمای محصول همیشه جزئی از روند فروش بوده است و شرکت ها همیشه از آنها برای رونق فروش خود استفاده می کنند.

با این حال ، انواع دفترچه راهنمای محصول با گذشت زمان و با پیشرفت تکنولوژی افزایش یافته است.

انواع دفترچه راهنمای محصول استفاده شده توسط کسب و کارها

بروشور ها (Brochures)

بروشورها

بروشورها

بروشورها کاملاً در دنیای تجارت مورد استفاده قرار می گیرند ، و آنها اسناد تبلیغاتی هستند و در درجه اول برای ارائه اطلاعات در مورد یک محصول یا یک شرکت یا یک تجارت مورد استفاده قرار می گیرند.

مشاغل از مدتها پیش برای تبلیغ محصولات خود از بروشورها استفاده کرده اند. بروشورها به اشکال مختلفی ارائه می شوند و می توانند در یک بسته یا کاغذ یا جزوه یا مجموعه کاغذهای باز نشده قرار گیرند.

شرکت ها به طور متفاوتی این بروشورها را توزیع می کنند :

  • آنها را در روزنامه درج می کنند .
  • آنها را به صورت شخصی به مشتریان تحویل می دهند.
  • بروشورها را در کیسه های خرید قرار می دهند .
  •  آنها را از طریق نامه ارسال می کنند.
  •  یا قفسه های بروشور را در مکان های پر رفت و آمد قرار می دهند .

کاتالوگ ها (Catalogs)

کاتالوگها

کاتالوگها

کاتالوگ ها با ارائه اطلاعات مفید به مشتریان محصولات و برند شما را ارتقا می بخشند. کاتالوگ ها اسنادی هستند که شامل اطلاعاتی مانند لیست محصولات و قیمت و توضیحات آنها می باشند. کاتالوگ ها می توانند به صورت چاپی یا کاتالوگ های الکترونیکی باشند.

اگر شرکت شما چندین محصول را به فروش برساند ، امکان تهیه کاتالوگ شامل کلیه اطلاعات مهم در مورد محصولاتی که می فروشید ، برای شما امکان پذیر است . و می توانید کاتالوگ ها را به مردم تحویل دهید یا می توانید آنها را از طریق پست الکترونیکی ارسال کنید و کاتالوگ های الکترونیکی برای افراد از طریق ایمیل ارسال شود.

مقاله بازاریابی   سفیر برند

با این حال ، مهم است که کاتالوگ خود را با احتیاط طراحی کنید . هیچ مشکلی بر جای نگذارید و اطلاعات تماس خود را فراموش نکنید تا افراد بتوانند برای کالاهایی که می خواهند خریداری کنند سفارش دهند یا در صورت وجود اطلاعات بیشتری کسب کنند.

مطالعات موردی (Case studies)

مطالعات موردی

مطالعات موردی

مطالعه موردی را می توان به یک مطالعه دقیق ، عمیق و نزدیک از پروژه هایی که قبلاً روی آنها کار کرده اید ، ارجاع داد. شما می توانید از این نوع دفترچه راهنمای محصول برای تحت تأثیر قرار دادن چشم انداز فروش خود استفاده کنید. این نوع دفترچه راهنمای محصول معمولاً توسط شرکت هایی که با کالاها یا خدمات گران قیمت سروکار دارند ، استفاده می شود.

استفاده از مطالعات موردی یک نوع صادقانه از فروش است زیرا شما کارهای اصلی را که برای مشتریان خود انجام داده اید ارائه می دهید.

 

مقالات بازاریابی
گرافیک محیطی ، تبلیغ مفهومی و تبلیغات فرهنگی

 

وب سایت تجاری در دفترچه راهنمای محصول

وب سایت کسب و کار این روزها جزء لاینفک یک تجارت است. مهم نیست که شما یک تجارت آنلاین را اداره می کنید یا یک فروشگاه فیزیکی. داشتن وب سایت در حال حاضر ضروری است.

یک وب سایت می تواند به عنوان مجموعه ای از مطالب وب مرتبط مانند محتوای چندرسانه ای ، صفحات وب تحت نام دامنه مشترک مشخص شود که می تواند نام تجارت باشد.

وب سایت کسب و کار حاوی اطلاعاتی در مورد تجارت ، فعالیت های آن ، محصولات ارائه شده توسط آن ، رویدادهای سازمان یافته ، رویدادهای آینده ، مطالعات موردی ، برگه فروش ، توصیفات ، راهنمای انتخاب ، نمودارها و جداول داده ها و غیره است. نقش مهمی که شما فقط می توانید اطلاعات مربوط به محصولات یا تجارت خود را ارائه دهید یا می توانید محصولات و خدمات را در وب سایت بفروشید.

مقاله بازاریابی   عناصر برند : نام ، لوگو و شعار در برندسازی

راهنمای خریداران (Buyers Guide)

راهنمای خریداران یک دفترچه راهنمای محصول مهم است. راهنمای خریداران اطلاعات دقیق در مورد محصولات و همچنین اطلاعاتی در مورد روش های خرید را ارائه می دهد.

راهنمای خریداران یک دفترچه راهنمای محصول مهم است زیرا به مشتریان کمک می کند تا معامله را نهایی کنند . و فروشندگان می توانند از آنها برای تحویل مشتریانی که علاقه زیادی به محصول نشان داده اند استفاده کنند. اما در هنگام تصمیم گیری به نوعی دچار سردرگمی می شوند.

وبلاگها (Blogs)

با استفاده از وبلاگ ها مشاغل می توانند محصول و خدمات خود را بطور غیرمستقیم به روزرسانی کنند. این وبلاگ نوعی دفترچه کامنت های شخصی نویسنده است که در مورد نظرات شخصی آنها درباره محصولات می نویسد.

آنها محصولات را مرور می کنند. برای مشکلات خود به مردم راه حل ارائه می دهند یا اطلاعات مفید دیگری را در اختیار آنها قرار می دهند. مشاغل به نویسندگان پول می دهند تا در مورد محصولات و خدمات در وبلاگ های خود که دارای ترافیک بالایی هستند ، بنویسند ، یا می توانند وبلاگ خود را در جایی که درباره موضوع مربوط به مشاغل خود می نویسند ، اجرا کنند و اطلاعات مفیدی را ارائه دهند و همچنین محصولاتشان را تبلیغ کنند.

به عنوان مثال ، یک شرکت ارائه دهنده خدمات ابری می تواند اطلاعات مربوط به رایانش ابری ، جدیدترین فناوری ، مقایسه ارائه دهندگان خدمات مختلف را به اشتراک بگذارد. به این ترتیب ، آنها می توانند با نوشتن در مورد کیفیت محصولات و خدمات خود ، روی خوانندگان خود تأثیر بگذارند.

صفحات رسانه اجتماعی (Social Media pages)

صفحات رسانه اجتماعی

صفحات رسانه اجتماعی

امروزه داشتن صفحه کسب و کار در فیس بوک و اینستاگرام روند جدیدی پیدا کرده است و بسیاری از مشاغل از این روند استفاده می کنند. بیشتر افراد ، فارغ از سن آنها ، در این سیستم عامل ها قرار دارند.

بنابراین استفاده از این بستر برای به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد محصولات و خدمات ایده ای عالی است. شما می توانید در جایی که مشتریان بیشتر وقت خود را صرف می کنند ، به آنها  برسید . و آنها می توانند از طریق بسترهای رسانه اجتماعی خود در مورد محصولات ، پیشنهادات و رویدادهای شما اطلاعات کسب کنند.

مقاله بازاریابی   طراحی برند - تعریف، اهمیت، مثال ها و فرآیند طراحی برند

یکی دیگر از مزیت های استفاده از این پلتفرم این است که بدون هزینه است. برای شروع صفحه کاری خود نیازی به پرداخت ندارید و از طریق آن سیستم عاملها می توانید به میلیونها مشتری برسید.

اسناد الکترونیکی (Electronic documents)

از اسناد الکترونیکی می توان برای ارائه اطلاعات به مشتریان بالقوه خود به روشی رسمی استفاده کرد. نمونه اسناد الکترونیکی می تواند پاورپوینت ، اسناد word ، PDF ، فیلم محصول و غیره باشد. این نوع دفترچه راهنمای محصول می تواند برای هدف قرار دادن مشتریان درجه بالا یا مهم مورد استفاده قرار گیرد.

اسناد الکترونیکی را می توان در طول یک جلسه کاری به مشتریان نشان داد یا می توانید از طریق ایمیل برای آنها ارسال شود ، یا می توانید این راهنمای محصول را در بستر رسانه های اجتماعی یا وب سایت خود به اشتراک بگذارید. که در آن مشتریان شما می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند و محصولات خود به این مطالب مراجعه کنند.

 

مقالات بازاریابی
نمایش محصول : شیوه ى تبلیغاتى موفق و خلاقانه

 

وبینارها (Webinars)

وبینارها یک رویداد آنلاین است که توسط مشاغل برای دستیابی به طیف گسترده ای از مخاطبان برگزار می شود. این راهنمای محصول توسط شرکت ها استفاده می شود تا مخاطبان را در مقیاس وسیع تحت تأثیر قرار دهند . و اطلاعات مربوط به محصولات و رویدادهای آینده را به اشتراک بگذارند.

این نوع دفتچره راهنمای محصول در بین مشاغل مختلف رواج دارد و به دلایل مختلفی نیز از طرف افراد ترجیح داده می شود . از جمله اینکه می توانند در تعامل باشند و می توانند پرسش های خود را در زمان واقعی سؤال کنند ، لازم نیست خانه خود را ترک کنند تا بیرون بروند و در رویداد شرکت کنند.

مقاله بازاریابی   از رسانه ى اجتماعى تا برندينگ اجتماعى

علاوه بر این ، وبینارها نسبت به کنفرانسهای فروش که شرکتها مجبور به صرف هزینه های زیادی برای سازماندهی این رویداد هستند ، بسیار مقرون به صرفه تر می باشند .

صفحه سؤالات متداول (FAQ sheet)

این بخش را در وب سایت های اکثر مشاغل مشاهده خواهید کرد. در این بخش ، مشاغل به سؤال متداول توسط مردم پاسخ می دهند و آنها را در وب سایت یا سایر سیستم عامل های آنلاین به اشتراک می گذارند.

به گونه ای که افراد می توانند در صورت وجود هرگونه پرسشی به این سؤالات مراجعه کنند و بلافاصله راه حل را دریافت کنند.  و به جای نوشتن سؤال برای کسب و کار و منتظر پاسخ نشستن ، سریعاً راهنمایی شوند. این راهنمای محصول به سرعت بخشیدن به روند خرید کمک می کند.

نمایش محصولات (Product Demonstrations)

اگر به کیفیت محصولات خود اعتماد دارید و مطمئن هستید که آنچه را که از طریق تبلیغات ادعا می کنید صحیح است ، نشان می دهد نمایش می توانید محصول خود را نمایش دهید.  که شما از نمایش محصول می توانید برای ترغیب مشتریان خود برای خرید محصولات خود استفاده کنید.

نمایش محصول می تواند به صورت حضوری به مشتریان ارائه شود ، یا می تواند با به اشتراک گذاشتن یک فیلم نمایشی محصول در وب سایت کسب و کار و همچنین در بستر رسانه های اجتماعی تهیه شود. نمایش محصول راهنمای مؤثر محصول برای تبدیل سریع مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل است.

مقایسه رقبا در دفترچه راهنمای محصولات

مقایسه محصولات خود با رقبا نوعی هوشمندانه از دفترچه راهنمای محصولات است. در این استراتژی راهنمای محصول ، محصول خود را با محصولات رقبا مقایسه می کنید.

شما می توانید یک برگه مشخصات تهیه کنید که مقایسه محصول را به صورت متفاوتی مانند مشخصات نرم افزاری ، سخت افزاری ، مکانیکی و مشخصات برقی و غیره نشان دهید . که می توانید این مشخصات را در صفحه فرود وب سایت خود به اشتراک بگذارید تا بازدید کنندگان وب سایت شما را تحت تأثیر قرار دهد.

منبع : marketing91

5/5 (1 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *