بزرگترین روندهای رسانه های اجتماعی در سال 2020

ده برند برتر شبکه های های اجتماعی از 2003 تا 2020

 

 

 

روندهای رسانه های اجتماعی کدامند ؟ آیا قصد دارید بازاریابی سال 2020 خود را انجام دهید؟ براساس این مقاله که توسط تیم  تیم مشاور رسانه های اجتماعی مارکتینگ ایران تلنت تدوین شده ، اینها بزرگترین روندهای رسانه های اجتماعی در سال 2020 است که باید در مورد آن بدانید .

1

رسانه های اجتماعی به ریشه های خود باز می گردند

رسانه های اجتماعی به ریشه های خود باز می گردند – دور از یک وسیله نقلیه بازاریابی گسترده و به سمت یک رویکرد شخصی و ارتباطی محور هستند. چهار سال پیش توسط بنیانگذار اسنپ چت ، ایوان اشپیگل پیش بینی شده بود. در آن زمان ، همه فکر می کردند که او یک طرفدار است و پیش بینی را فقط به دلیل تعامل “سبک دفترچه تلفن (phonebook-style)” در قلب اسنپ چت انجام می دهد. از نظر چکش ، همه چیز شبیه میخ است ، درست است؟ از نظر بازاریاب ها نیز همه چیز شبیه پول هستند.

به طور فزاینده ، روندهای رسانه های اجتماعی شامل  این مؤلفه ها هستند : تبلیغات پولی ، خدمات به مشتری ، «داستان» صمیمی ، رو در رو و پیام های گروهی کوچک (به جای ایمیل).

تعامل عمومی کمتر و تعامل خصوصی بیشتر در مسنجر هایی مانند  ، واتس اپ ، اینستاگرام و موارد دیگر وجود خواهد داشت.

رسانه اجتماعی تاریک چیست؟ چرا مهم است؟ این پست توضیح می دهد.

سال 2020 سالی خواهد بود که ما شاهد آن هستیم که مصرف کنندگان ، حتی با توجه به افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی  ، شروع به استفاده از رسانه های اجتماعی کمتر عمومی می کنند .

2

بازاریابی اینفلوئنسر باید معتبر و واقعی باشد

روندهای رسانه های اجتماعی در سال 2020

روندهای رسانه های اجتماعی در سال 2020

در حالی که اینفلوئنسرها هنوز هم برای رسیدن به مخاطبان جدید و ایجاد محتوای جدید می تواند به شدت موثر باشد ، اما صحت این همکاری مهم است. مخاطبان از طریق مشارکتهای اجباری می دانند ، چه زمانی و چه کسانی به آنها می فروشند  و از هر دو خسته شده اند. فقط به این دلیل که یک مارک تجاری اینفلوئنسر معروفی را به استخدام در می آرود یا شخصی که دارای فالوورهای بسیاری است ، به معنای پیروزی فوری نخواهد بود.

مقاله بازاریابی   الگوریتم اینستاگرام : قدرت الگوریتم اینستاگرام در افزایش دیده شدن

در حقیقت ، Bazaarvoice گزارش داده است که 47٪ از مشتریان از محتوای اینفلوئنسرهای غیرمجاز خسته شده اند ، و 62٪ از مشتریان معتقدند که اینفلوئنسرها از مخاطبان مشخص استفاده می کنند.

3

برندها به صدای انسان احتیاج دارند

با داشتن پیام ها و تصمیمات رقابتی زیادی که می توانید هر روز برای نام تجاری خود انجام دهید ، می توانید به راحتی صدای خود را فراموش نکنید و مخاطبان تان شما را در وهله اول دوست داشته باشند. بازگشت به مقدمات و انسان بودن در پست های شما نه تنها می تواند مخاطبان شما را خوشحال کند بلکه می تواند تصمیمات خود را در مورد انتشار آن نیز راحت تر انجام دهید .

اخیراً ، Social Media Examiner بهترین راهها را برای شخصی سازی حساب کاربری اینستاگرام خود از جمله این مثال از Netflix به اشتراک گذاشته است:

روند رسانه های اجتماعی

روند رسانه های اجتماعی

به یاد داشته باشید ، “لازم نیست که حرفه ای باشید.”

4

 رسانه های اجتماعی جزئی از شغل همه خواهند شد

روندهای رسانه های اجتماعی بیش از یک دهه است که بخش اصلی تجارت را تشکیل می دهند. روزهای طولانی گذشته است که “مشغول بودن در فیس بوک” فقط قرار بود در زمان ناهار اتفاق بیفتد. در دنیای امروز ، تجارت با رسانه های اجتماعی به طور مداوم انجام می شود. رسانه های اجتماعی مانند سایر فن آوری های مختل کننده ، از دوره جدیدی و به زمانی منتقل شده اند که به عنوان بخشی از شغل همه افراد ، مهارت رسانه های اجتماعی لازم است.

کارمندان شما بزرگترین دارایی رسانه های اجتماعی شما هستند. در حقیقت ، 45٪ از مصرف کنندگان وقتی کارمندان یک مارک در مورد آن محصول یا خدمات صحبت می کنند ، بیشتر در مورد محصول یا خدمات تحقیق می کنند.

مجموعه مهارت های رسانه های اجتماعی فراتر از نقش بازاریابی و ارتباطات است. آنها در خدمات به مشتری ، منابع انسانی ، فروش و تحقیقات كمتر مورد نیاز هستند ، اما به طور ویژه مورد نیاز هستند. حتی در نقش هایی بدون پیوند مستقیم با محتوا ، پیام رسانی ، طراحی ، تولید ، فروش یا خدمات ، ما هنوز از کارمندان می خواهیم که در رسانه های اجتماعی حرفه ای باشند تا از تلاشهای داخلی ما حمایت کنند.

برنامه های طرفداری کارمندان همچنان یک روند برتر است ، زیرا موفقیت آنها در انسانی سازی یک برند و تقویت داستان پردازی در مقیاس بزرگ غیرقابل انکار است. مشاغل باید دستورالعمل ها و منابع سیاست رسانه های اجتماعی را برای کارمندان خود فراهم آورند تا مهارت های رسانه های اجتماعی را تسلط بخشند ، زیرا این فناوری از طریق واقعیت افزوده در دنیای تجارت امروز بیشتر از ارسال ایمیل موثر است.

5

عکس العمل های سیاسی کاربر رشد خواهد کرد

روندی که ما از سال 2020 پیش بینی می کنیم و از نزدیک تماشا خواهیم کرد ، واکنش گسترده کاربران است که از محیط سیاسی 2020 ناشی می شود.

جنگ سیاسی همچنان در اخبار مربوط به رسانه های اجتماعی ما ، از جمله واکنش های سیاسی ، نکات برجسته ورزشی و عکس های خانوادگی ، ادامه دارد. آمریکایی ها در جستجوی استیضاح ریاست جمهوری و انتخابات جدید ریاست جمهوری هستند. نتیجه گیری سنگین Brexit مطمئناً تا سال آینده ادامه خواهد یافت. تاکتیک های اطلاعاتی و دخالت در انتخابات در سراسر جهان مورد آزمایش قرار می گیرد. دولت ایالات متحده بازنگری امنیت ملی در TikTok ، متعلق به یک شرکت چینی را باز کرده است.

 

مقالات پیشنهادی
پاورپوینت بازاریابی دیجیتال

 

مدیران فناوری مجبور خواهند شد كه در پاسخ به این وضعیت واکنش نشان دهند . و به احتمال زیاد در مورد راه حل معمول توافق نخواهند كرد. ما قبلاً دیده ایم که جک دورسی (مدیر اجرایی توئیتر) حرکت به سمت حذف اکثر تبلیغات سیاسی در توییتر را هدف قرار داده است  (حتی اگر هزینه های سیاسی درصد کمی از درآمد تبلیغات توییتر را تشکیل دهد).

اما بیشتر از آنچه مدیران انجام می دهند ، ما علاقه داریم تماشا کنیم که چگونه آمریکایی ها در هر سنی با توجه به شرایط سیاسی در رسانه های اجتماعی به فضای سیاسی پاسخ می دهند. مهم نیست که امروز شبکه های اجتماعی در چه وضعیتی قرار دارند . عادت مصرف مخاطبان و بسترهای انتخابی تقریباً طی سال آینده تغییر خواهد کرد. این امر بر تصمیم گیری بازاریابان در تعقیب مخاطب مورد نظر از یک بستر رسانه اجتماعی به بستری دیگری تأثیر خواهد گذاشت. این امر بازاریابان و مدیران جامعه را وادار می کند تا بیشتر در فضاهای اجتماعی تاریک (Messenger ، WhatsApp ، Groups) که مطمئناً مخاطبان به آن پناه می برند ، حمله برند.

6

 برندها به تعریف بلوغ رسانه های اجتماعی نیاز دارند

بازاریابان B2C نمی توانند از سرمایه گذاری های بازاریابی اجتماعی خود درآمد بیشتری بدست آورند بدون اینکه بدانند اکنون در بلوغ رسانه های اجتماعی خود قرار دارند.

7

همچنان بازاریابی محتوا B2B به سلطه خود ادامه خواهد داد

روند رسانه های اجتماعی

روند رسانه های اجتماعی

در سال 2019 ، رسانه های اجتماعی کانالی برتر در توزیع ارگانیک برای بازاریابی محتوای B2B و کانال توزیع پرفروش برای بازاریابی محتوای B2B بود. این روند علائم فرونشست را نشان نمی دهد و بازاریابان باید برای بازاریابی محتوا به سرمایه گذاری در رسانه های اجتماعی ادامه دهند. علاوه بر این ، برای بازاریابان بسیار مهم است که استراتژی های خود را در هر کانال رسانه اجتماعی به عنوان مجزا و خاص برای نیازهای مخاطبان بی نظیر خود ، هدایت کنند .

8

استفاده از برنامه های پیام رسانی افزایش خواهد یافت

با کاهش استفاده از رسانه های اجتماعی عمومی ، استفاده از برنامه های پیام رسانی همچنان رو به افزایش خواهد بود. این موارد شامل Snapchat ، Facebook Messenger ، WhatsApp و موارد دیگر است. برنامه ها با مجموعه ای از فرصت های جدید (و چالش ها) برای بازاریابان همراه هستند. پاداش استفاده از این برنامه ها میلیاردها کاربر فعال ماهانه ، از جمله مصرف کنندگان نسل  هزاره و نسل Z هستند.

منبع : convinceandconvert

5/5 (4 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *