تاکتیکهای بازاریابی در سال 2020

تاکتیکهای بازاریابی موثر کدامند ؟

تغییرات در سال 2020 باعث ایجاد نگرانی کافی در بازاریاب های دیجیتال می شود . هوش مصنوعی به رشد و تأثیر ما در تعامل با مخاطبان خود ادامه خواهد داد.

طبق معمول ، روندهای قدیمی به آرامی محو می شوند و با روندهای جدید و پر زرق و برق جایگزین می شوند. با این حال ، لیست زیر همه روندهای جدید نیست. در حقیقت ، بیشتر کارهایی است که درباره آنها شنیده اید و ممکن است انجام داده باشید.

سال 2020 ، بسیاری از بهترین شیوه های آشنا باعث پیشرفت می شوند و تاکتیک ها و نرم افزارهای استفاده نشده برای تصمیم گیری مبتنی بر داده ها بسیار حیاتی تر می شوند.

در اینجا شما می توانید تاکتیکهای بازاریابی را که باید برای برنامه ریزی در بازاریابی 2020 انتخاب کنید ، در نظر بگیرید.

1

پیوندهایی غیر از پست های مهمان

راه هایی برای به دست آوردن پیوندهایی غیر از پست های مهمان پیدا کنید

بدیهی است SEO بسیار مهم است ، اما هر ساله سخت تر و سخت تر می شود. Google یک تغییر الگوریتم بالقوه بزرگ در ماه مارس سال 2020 دارد که باعث می شود ارزش پست های مهمان در نظر گرفتن رتبه های جستجو کاهش یابد. بنابراین ، اگر استراتژی سئو شما 100٪ بر اساس ارسال پست مهمان باشد ، متنوع سازی برای حفظ رتبه بندی شما مهم خواهد بود.

2

سرمایه گذاری در تحقیقات

در تحقیقات اصلی سرمایه گذاری کنید

با توجه به ارزش لینک های ارسال پست مهمان که به طور بالقوه در حال از بین رفتن است ، سازندگان محتوا به دنبال راه های دیگری برای ساختن لینک های ورودی عالی هستند.

یکی از بهترین راهها برای دستیابی به لینک های ورودی ، انجام تحقیقات اصلی است که برای صنعت شما دارای ارزش است. تحقیقات اصلی به برند شما می دهد تا با صنعت جدید و مهیج به اشتراک بگذارد. این ایجاد انگیزه برای پیوند ایجاد می کند زیرا بر اساس داده های واقعی است و یک نقطه بحث در صنعت خواهد بود. در نتیجه ، تحقیقات اصلی از رسانه و درآمد اجتماعی زیادی برخوردار است و این به افزایش رتبه بندی جستجوی شما کمک می کند.

در حال حاضر بسیاری از سازمان ها به دلایل ابتکاری و پیوندهای ورودی دامنه خود به تحقیقات اصلی تکیه می کنند ، اما در تاکتیکهای بازاریابی سال 2020 تعداد بیشتری به این نتیجه خواهند رسید.  به خصوص با تحقیقات آنلاین با خدماتی مانند پلت فرم بازاریابی Google.

مقاله بازاریابی   پپسی سامانتا روث پرابهو را به عنوان سفیر برند خود معرفی می کند

3

کلمات کلیدی با دُم متوسط

روی کلمات کلیدی با دم متوسط تمرکز کنید

تاکتیکهای بازاریابی 2020

تاکتیکهای بازاریابی 2020

یکی از تاکتیکهای بازاریابی استفاده از سئوی با دم متوسط است . روزگار کلمات کلیدی با دم بلند تقریباً منسوخ شده است. گوگل الگوریتم خود را اصلاح کرده است تا درک کند که بسیاری از کلمات کلیدی دم بلند مشابه در واقع در مورد چیزهای مشابه صحبت می کنند. نتیجه؟ محتوای فرم طولانی تر که در مورد موضوعی صحبت می کند ، بالاتر از پست های مختصر و مفید است که در عبارات کلمات کلیدی بسیار خاص متمرکز می شوند.

4

سئوی محلی و ملی

درک دست نقطقه شروع و توقف سئوی محلی و ملی

SEO قبلاً به صورت یک ترفند استفاده می شد . و فقط یک الگوریتم واحد برای کشف کردن داشت. از زمان شروع فعالیت محلی Google در سال 2004 ، نوسانات سئو در حال تغییر است. بسیاری از صنایع این تغییر را می بینند ، زیرا محتوا که قبلاً در سطح ملی نتیجه خوبی به دست می آورد ، اکنون در برابر نتایج محلی شکست می خورد و محتوای قدیمی را در رتبه های جستجو پایین می آورد.

به عنوان مثال ، حوزه هایی مانند سئوی مخصوص اکنون به یک روش ترکیبی از جستجوی ملی و محلی برای استراتژی های جستجوی خود نیاز دارند – مواردی که قبلاً توسط تیم های کاملاً جداگانه در یک نقطه اداره می شدند.

درک کنید که سازمان شما باید در جستجوی محلی در مقابل جستجوی ملی بهینه باشد تا با  بدست دادن اعتبار SEO موجود و به کنار گذاشتن رقبایی که از این روند پیروی نمی کنند ، موفق گردد.

5

استفاده  از چت بات ها

استفاده  از چت بات ها برای ایجاد بازار

تاکتیکهای بازاریابی

تاکتیکهای بازاریابی

67٪ از مصرف کنندگان در سراسر جهان در سال گذشته از چت بات برای پشتیبانی مشتری استفاده كرده اند. اگرچه کار کردن با یک انسان واقعی در بیشتر افراد ترجیح داده می شود ، در دسترس بودن و پاسخ سریع چت بات ها باعث شده است تا آنها در پشتیبانی از مشتری و حتی تولید مشتری و بازار ، ارزشمند باشند. تاکتیکهای موثر بازاریابی در سال 2020 با استفاده هر چه بیشتر چت بات ها اثربخش تر خواهند شد.

مقاله بازاریابی   خبری هیجان انگیز از مک دونالدز

Chatbots می تواند با پاسخ دادن سریع به سؤالات مستقیم مشتریان ، به چشم اندازها کمک کند تا درباره راه حلهای شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. دریافت این پاسخ های سریع و بدون احساس و فشار در تماس مستقیم با فروش ، باعث می شود تا مشتریان “مردد” بیشتر به سمت خرید سوق داده شوند.

6

فرم های طولانی و ویدیوهای آموزشی

فرم های طولانی و ویدیوهای آموزشی ایجاد کنید تا در رتبه بندی های YouTube قرار گیرد

این یک روش استاندارد بود که فیلم های کوتاه از آن استفاده می کردند. اما این بیشتر به این دلیل است که مردم نمی خواستند بیش از 90 ثانیه را صرف تماشای ویدیویی کنند که فقط یک تبلیغ پنهان برای سازمان شما است.

اکنون ، مردم نمی خواهند هر زمانی را صرف دیدن یک ویدیوی تبلیغاتی برای سازمان شما کنند. بنابراین ، کلید موفقیت در YouTube چیست؟ ایجاد محتوایی که مردم در واقع به آن احتیاج دارند و می خواهند تماشا کنند – عجله نکنید!

چگونه می توانید چیزی را ایجاد کنید که مخاطب شما به آن نیاز داشته باشد و بخواهد تماشا کند؟ برای داشتن قدرت جذب بالا این فیلم ها باید آموزشی و سرگرم کننده باشند.

[vc_row][vc_column][vc_cta h2=”مقالات پیشنهادی” txt_align=”justify” style=”3d” color=”mulled-wine”]

پاورپوینت بازاریابی دیجیتال

[/vc_cta][/vc_column][/vc_row]

فیلم هایی که دارای کمبود مخاطب هستند ، از رده بندی های YouTube بسیار سریع محو می شوند . در حالی که آنهایی که دارای سطح بالایی هستند ، بالا می روند. بنابراین ، در استراتژی ها و تاکتیکهای بازاریابی ، ویدیوهای آموزشی و آموزشی طولانی تر (10+ دقیقه) را دنبال کنید و از فیلم YouTube پیروی کنید و نتایج را هنگام جستجو و توصیه ها مشاهده کنید.

حالا ، ما می داینم که شما چه فکر می کنید ، “صبر کنید ، آیا فقط 10 دقیقه یا بیشتر گفتیم؟ همه کسانی که در یوتیوب کار می کنند می گویند فیلم های برتر در یوتیوب 2 تا 3 دقیقه است! »صحیح است. از آنجا که بیشتر فیلم های برتر در YouTube فیلم های موسیقی هستند.

اما ، اگر به موفق ترین کانال های YouTube در خارج از این حوزه نگاه کنید ، در هر فیلم بین 13 تا 14 دقیقه به طور متوسط وجود دارد. هدف شما ایجاد کانال عالی است ، درست است؟ بنابراین ، به دنبال فیلم های شگفت انگیز و طولانی تر باشید که واقعاً نقاط کمبود در مخاطبان شما را نشان می دهند.

7

بازاریابی مجدد

دنبال نمودن بازاریابی مجدد (Remarketing)

مقاله بازاریابی   روندهای بازاریابی دیجیتال در سال 2022

یکی از مهمترین مزایای استفاده از تبلیغات نمایش آنلاین توسط اکثر شرکت ها ، یک کمپین بازاریابی عالی است. رسیدن افراد به سایت شما یک کار سخت است. پس از رسیدن آنها به آنجا ، اکنون این امکان را دارید که آنها را با پیام رسانی ارزان و مؤثر در هر کجا که آنلاین هستند هدف قرار دهید.

این روش نسبتاً کم هزینه است زیرا فقط بابت کلیک های تبلیغاتی که می کنید پرداخت می کنید و انجام این کار فوق العاده دشوار نیست. ما بسیاری از شرکتها را می بینم که تبلیغات Google را برای جستجوی PPC تنظیم کرده اند ، اما بازاریابی ندارند.

همچنین ، اکثر سیستم های اتوماسیون بازاریابی اکنون به شما امکان می دهند تا بر اساس آنچه در سایت شما انجام می دهند ، به مسیرهای موجود خود بررسی مجدد داشته باشید. بنابراین ، اگر آن شخصی که 6 ماه پیش صفحه ای از سایت شما بارگیری کرده است و. لحظه به لحظه به سایت شما آمده است ، می توانید سیستم بازاریابی ایمیلی ویژه ای برای ارسال ایمیل به وی ایجاد نمایید. اگر مراحل اضافی در تاکتیکهای بازاریابی خود را حذف نمایید ، در سال 2020 جلوتر از همه خواهید بود.

8

گوگل آنالیتیکس

Google Analytics را به عنوان بخشی اساسی از ابزار بازاریابی خود تبدیل کنید

گوگل آنالیتیکس یکی از قویترین تاکتیکهای بازاریابی است. این ابزار ارزشی فراتر از آنچه ممکن است تصور کنید ؛ ایجاد می کند. و این برنامه رایگان است Google Analytics یک هدیه واقعی به جهان بازاریابی دیجیتال است که در واقع به اندازه کافی استفاده نمی شود.

دلیل اصلی عدم استفاده کافی آن این است که  بسیار پیچیده است. و اعتراف می کنیم ، که اینطور است. اما یادگیری اصول اولیه Google Analytics می تواند به شما کمک کند درک بهتر نحوه استفاده واقعی سایت شما و مکانهایی که فرصت دارید وب سایت خود را بصری تر و مفید تر کنید ؛ وجود دارد.

9

مدل سازی تخصیص

از مدل سازی تخصیص هدفمند برای بودجه بازاریابی خود استفاده نمایید

مقاله بازاریابی   10 مهارت بازاریابی مورد نیاز در بازاریابی مدرن

این ادعا که ، “من 50٪ از بودجه بازاریابی خود را هدر می دهم ، اما نمی دانم برای  50٪  دیگر چه اتفاقی می افتد.” دیگر بهانه ای بیش نیست.

درک کانالها و کمپین هایی که در واقع موفقیت را هدایت می کنند باید اساس استراتژی بازاریابی دیجیتال باشد. متأسفانه ، بسیاری از سازمانها توجه نمی کنند که کدام کمپین ها و کانال ها ترافیک را وارد می کنند و آنها را به واقع تبدیل نمی کنند. این به ناگزیر منجر به این می شود که سازمان ها بودجه های بازاریابی خود را در بکارگیری تاکتیکهای درست بازاریابی به هدر دهند.

مدل سازی تخصیص به شما کمک می کند تا درک کنید که کدام کانال ها و کمپین ها واقعاً باید برای تبدیل هایی که در سایت شما اتفاق می افتد اعتبار کسب کنند. اگر با این فرآیند آشنایی ندارید ، با بررسی انواع مختلف مدل سازی تخصیص ، شروع کنید. هنگامی که انواع مختلف تخصیص را می فهمید ، می توانید درک کنید کدام یک را با تجارت خود متناسب کنید.

10

قیف بازاریابی

در بازاریابی محتوای خود قیف بازاریابی را به صورت کامل طی کنید

برای اکثر بازاریابان محتوا ، یک پیروزی هنگامی اتفاق می افتد که یک چشم انداز محتوا را پیدا کند ، با آن درگیر شود و به یک فروش یا مشتری تبدیل شود. اما چه اتفاقی می افتد؟

بازاریابی محتوا بیشترین ارزش را هنگام پشتیبانی از کل سفر خریدار ، از بالای قیف ، از طریق تبدیل ، از طریق فروش ، برای پشتیبانی از موفقیت آن مشتری به عنوان مشتری ، و بالا بردن آنها به عنوان یک تشویق کننده برای نام تجاری شما به ارمغان می آورد. به مناطق مختلفی نگاه کنید که در آن محتوا می تواند تجربه مشتری را در طول سفر با شما همراه کند. آنها را پیدا کنید و روز خود را بسازید.

11

بهینه سازی کلیک سئو

بهینه سازی کلیک سئو از طریق نرخ ها

Google RankBrain در نتایج جستجو تأکید بیشتری روی نرخ کلیک می کند.

درست است ، این فقط به معنای ایجاد محتوای عالی و گرفتن بک لینک های قوی نیست. حال باید توجه افراد را به صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) جلب کنیم و آنها را راهنمایی کنیم تا به جای نتایج دیگر بر روی محتوای ما کلیک کنند. اجازه ندهید این تغییر شما را نگران کند!

مقاله بازاریابی   راهنمای مقدماتی جامع بازاریابی دیجیتال

12

بهینه سازی وب سایت

اهمیت بهینه سازی بازدید وب سایت از طریق موبایل و دسکتاپ

صرفنظر از شغلی که در آن هستید ، دنیا از طریق تلفن خود به بازاریابی شما دسترسی پیدا می کند. شما احتمالاً در حال کار روی ساختن تجربه موبایل خود به بهترین وجهی هستید که ممکن است باشد ، اما تجربه بازدید سایت از طریق دسک تاپ چه می شود؟

به شخصه ، ما دوست داریم وقتی طراحی می شود از عبارت “اولویت با موبایل است” خلاص شویم. موبایل و دسک تاپ تجربیات کاملاً جداگانه کاربر هستند. آنچه برای شخص مفید است به احتمال زیاد برای دیگری مؤثر نخواهد بود. برای اینکه بهترین تاکتیکهای بازاریابی را در آنجا قرار دهید ، روی تجربه ای که در تلفن همراه و روی دسک تاپ عالی است ، تمرکز کنید.

به عنوان مثال ، حرکت آسان در دستگاه های تلفن همراه راحت است ، اما بارگیری صفحات جدید دردسر  بزرگی است. بنابراین از ایجاد صفحات طولانی در تلفن همراه خودداری کنید – فقط مطمئن شوید که از تصاویر با حجم بالا که بارگیری آن برای مدت زمان طولانی طول می کشد استفاده نمی کنید.

13

استفاده از مخاطبان

مخاطبان خود را قهرمان کنید

اگر محتوای شما درباره تمام کسب و کار صحبت می کند ، مخاطبان خود را از دست خواهید داد. یک قاعده ناگفته در تاکتیکهای بازاریابی وجود دارد – هیچ کس محض رضای خدا برای شما وقت صرف نمی کند مگر اینکه شما ارزشی برای وی ایجاد کنید.

هنگام ایجاد محتوا ، به آنچه می توانید انجام دهید توجه نکنید. به آنچه مشتری شما می خواهد تمرکز کنید. به عنوان مثال ، بیان اینکه شما بهترین میکروفون را می فروشید یا در صنعت میکروفون پیشتاز هستید خیلی موثر نیست . بیشترین تاثیر زمانی است که بگویید شخصی که میکروفون شما را خریداری کرده قادر به ضبط فوق العاده واضح و با کیفیت صدا است .   

14
مقاله بازاریابی   چگونه در فیس بوک لایک بگیریم؟ - 9 روش افزایش لایک در فیس بوک

محتوای درست

نقاط درد واقعی را برای محتوا مشخص کنید

چند بار است که شما شروع به خواندن مقاله ای در مورد یک موضوع می کنید ، فقط برای اینکه بدانید پاسخی به درد واقعی شما نیست؟ توجه را جلب کنید ، زیرا احتمالاً بیشتر از آنچه حساب می کنید اتفاق می افتد.

واکنش طبیعی ما این است که از محتوای گزاف گو جلوگیری می کنیم و به نتایج جستجو بازگردیم تا پست دیگری در این زمینه پیدا کنیم.

این کافی نیست که فقط برای نوشتن مطالب در مورد یک موضوع خاص ، مخاطبان خود را از این تجربه نجات دهید. شما باید بدانید که دردهای واقعی مخاطب چیست که محتوا باید به چه نیازهایی دقت کند. در زیر نحوه انجام این کار آورده شده است.

15

محتوای هوشمندانه

اثربخشی مطالب خود را با ایجاد محتوای هوشمندانه افزایش دهید

تاکتیکهای بازاریابی

تاکتیکهای بازاریابی

استفاده از بینش های مبتنی بر داده از یک بستر اطلاعاتی محتوا به شما امکان می دهد موضوعاتی را که مخاطبان شما واقعاً به آنها اهمیت می دهند ؛ نقاط درد واقعی آنها ، مباحثی که در آینده با آنها ارتباط برقرار خواهند کرد و موضوعاتی که برای تحقق اهداف تجاری تبدیل می شوند ، را سریع تشخیص دهید.

سکوهای اطلاعاتی محتوا همچنین مشخص می کنند که شما چگونه می توانید براساس مبحث موضوعی در برابر رقابت پایداری کنید . از جمله جایی که ممکن است شکاف های محتوای موجود را داشته باشید که رقبا قبلاً از آن استفاده می کنید.

به عنوان یک راه حل نهایی در بالا ، این سیستم عامل ها اطمینان حاصل می کنند که شما می توانید موفقیت خود را به همان اندازه که می خواهید اندازه بگیرید. این اطلاعات در زمان واقعی به شما امکان می دهد تاکتیکهای بازاریابی محتوا خود را به شکلی تصحیح و تنظیم کنید که شما را به اهداف نهایی خود برساند.

16

استفاده از انواع محتوا

از انواع محتوای پایه ای ، بنیادی  و کوتاه استفاده کنید

هنگام ایجاد محتوا ، مهم است که بدانید نه تنها چه چیزی ایجاد می کنید و نقاط درد مخاطب چیست ، بلکه این محتوا سایت شما نیز چقدر مهم است.

محتوای آنلاین را می توان به راحتی در سه بخش طبقه بندی کرد:

پایه ای

مقاله بازاریابی   کیف پول دیجیتال - تعریف، کار، انواع و مزایا کیف پول دیجیتال

بنیادی یا شاخص

کوتاه

محتوای پایه ای  بخش اصلی سایت شما هستند. آنها معمولاً بخشی از ناوبری اصلی هستند و برای موفقیت در تجارت شما ضروری هستند.

محتوای بنیادی یا شاخص مطالب عظیمی هستند که شما ایجاد می کنید تا صنعت شما را تحت تأثیر قرار دهد. گزارش های پژوهشی مهم ، راهنماهای نهایی و غیره همه محتوای شاخص هستند. این قطعات محتوا نمایانگر یک سَفر A-to-Z در مورد چگونگی انجام یا معنا گرفتن چیزی است و می تواند هزاران کلمه باشد.

محتوای کوتاه پستهای وبلاگ به سبک منظم و فیلمهای معمولی هستند که بطور منظم تولید می شوند. معمولاً از 600-1000 کلمه تشکیل شده است.

17

ویدئوی زنده

دریابید که آیا برند  شما می تواند از ویدئوی زنده بهره مند شود

این یکی از تاکتیکهای بازاریابی است که به همه برند ها  توصیه نمی شود.  اما برجسته بودن آن در فیس بوک ، اینستاگرام و یوتیوب باعث می شود که این یک راه عالی برای نمایش برند شما در بین رقبا باشد. فقط اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما برای ویدئوی زنده مناسب است.

تماشای فیلم های زنده از برند های B2B بعضی اوقات می تواند کمی قابل اغماض باشد ، به خصوص هنگامی که آنها صرفاً تبلیغات زنده یا فیلمهای شخصی در حال برگزاری یک کنفرانس با ویدیوی لرزان آیفون هستند. این فیلم ها بیش از حد مفید یا سرگرم کننده نیستند. آنها فقط قابل اعتماد هستند اما قابل فهم نیستند.

18

انفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی

شبکه مناسب انفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی را پرورش دهید

تعامل با اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی در همه ابعاد در سال 2020 ضروری است.

این فقط مربوط به اعداد نیست بلکه هدف از قرار دادن پیام های مناسب به مخاطبان مناسب است. بعضی اوقات به معنای تاعمل با اینفلوئنسرهایی است که تعداد فالوورهای بسیار کمی دارند ، اما طرفداران آنها بسیار درگیر هستند و آن اینفلوئنسر را یک مقام عالی می دانند.

بعضی اوقات این اثر اینفلوئنسرهای کوچک و در عین حال قدرتمند ممکن است تأثیر بیشتری در موفقیت شما داشته باشند.

شما چی فکر میکنید؟

فقط رعایت چند تا از این تاکتیکهای بازاریابی باید به تلاشهای خود در سال 2020 کمک کنید . اگر نیاز به مشاوره بازاریابی در این زمینه دارید با تیم پژوهش مارکتینگ ایران تلنت در ارتباط باشید.

منبع : convinceandconvert

 

5/5 (1 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *