بک آپ گیری از وردپرس مزایا و روش های نحوه تهیه نسخه پشتیبان از سایت وردپرسی

بک آپ گیری از وردپرس : مزایا و روش های نحوه تهیه نسخه پشتیبان از سایت وردپرسی

بک آپ گیری از وردپرس : مزایا و روش های نحوه تهیه نسخه پشتیبان از سایت وردپرسی خود

وقتی سایت وردپرسی خود را از دست می دهید چه باید کرد؟ بک آپ گیری از وردپرس ، شما را در چنین شرایطی مانند یک حرفه ای نجات می دهد. بنابراین، لازم نیست فکر کنید که چیزی جز پشیمانی از دست دادن سایت وردپرس خود برای شما باقی نمانده است.

این ممکن است به دلایل مختلفی مانند حمله مخرب، هاست معیوب یا هر چیز دیگری رخ دهد.

شما نمی توانید جلوی چنین اتفاقاتی را بگیرید، اما اگر نمی دانید چگونه از وردپرس نسخه پشتیبان تهیه کنید، ممکن است همیشه در این کابوس بمانید که یک روز عالی ممکن است از خواب بیدار شوید و ببینید که سایت شما از طریق اینترنت در دسترس نیست.

فکر می کنید چگونه می توانید آن را برگدانید؟

بنابراین، اجازه دهید مراحل تهیه نسخه پشتیبان از سایت وردپرس را توضیح دهیم .

مقاله بازاریابی   مزایای وردپرس نسبت به CMS های دیگر چیست؟

بک آپ گیری وردپرس : نکات کلیدی که باید به خاطر بسپارید

خوب، اگر برخی از مراحل برجسته را به درستی دنبال کنید، تهیه نسخه پشتیبان از وردپرس کار دشواری نیست. هنگامی که راه‌های پشتیبان‌گیری از سایت وردپرس را شناختید، نه تنها می‌توانید از سایت بلکه از داده‌های سایت خود محافظت کنید.

شرکت‌ های هاستینگ مختلف از جایی که سایت خود را میزبانی می‌کنید نیز به شما پیشنهاد می‌کنند که پشتیبان‌گیری را به طور منظم انجام دهید تا بتوانید مکان امنی داشته باشید.

اینطور نیست که سایت شما را از دست دادن محافظت کند، اما همچنان می تواند به شما کمک زیادی کند. ما می خواهیم بدانیم که چگونه بک آپ می تواند به شما کمک کند؟ این را می توان با درک دلایل انجام آن و سایر جزئیات شناسایی کرد.

دلایل بک آپ گیری از وردپرس

اصولا افراد تازه کار به مفهوم بک آپ گیری از وب سایت توجه زیادی نمی کنند. این به این دلیل است که آنها از مزایای مختلف این فرآیند آگاهی چندانی ندارند.

بعلاوه، آنها نمی دانند که وقتی مسیر حرکت خود را بدون هیچ گونه پشتیبان از دست می دهند، چقدر ضرر می تواند داشته باشد.

برای دانستن مزایا، درک مفهوم بک آپ گیری از وردپرس با جزئیات ضروری است. این یکی از مهمترین مراحل برای همه کسانی است که یک سایت وردپرس دریافت می کنند.

تصور کنید چه اتفاقی می‌افتد وقتی ناگهان متوجه می‌شوید که سایت شما از دست رفته است و به همراه آن تمام داده‌های شما نیز از بین می‌رود و برای ایجاد آن زمان و تلاش زیادی صرف کرده‌اید؟

مقاله بازاریابی   وردپرس توسط 33% وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود

شما دقیقاً احساس ورشکستگی خواهید کرد و کاری برای انجام دادن نخواهید داشت. اما راه‌هایی برای بازیابی داده‌ها و بازگرداندن مجدد سایت وجود دارد. برای این کار باید یک نسخه پشتیبان از وب سایت خود داشته باشید که بر اساس آن بتوانید یک بار دیگر سایت خود را احیا کنید.

مزایای بک آپ گیری از وردپرس

بک آپ گیری از وردپرس به معنای تهیه نسخه پشتیبان از تمام فعالیت هایی است که در سایت وردپرس شما انجام شده و یک نسخه از آن ایجاد می شود. اگر مشکلی پیش بیاید و سایت خود را از دست بدهید، این می تواند به بازیابی وب سایت شما کمک کند.

  • هنگامی که سایت شما از دسترس خارج می شود، می توانید از تمام فایل ها و داده ها استفاده کنید و یک بار دیگر سایت خود را برگردانید.
  • اگر به طور منظم سایت خود را به روز می کنید، فقط یک بار بک آپ گیری کافی نیست. شما باید هر از گاهی از فایل ها و داده های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا بتوانید تمام جزئیات لازم در مورد وب سایت خود را در نسخه پشتیبان خود داشته باشید.
  • در صورتی که سایت خود را به دلایل غیرقابل اجتنابی از دست دادید، همچنان می توانید جزئیات به روز شده ای را داشته باشید که با استفاده از آنها می توانید دوباره وب سایت خود را بازگردانید و مجدداً شروع به نمایش آن کنید.
  • اگر میزبانی خود را از یک ارائه دهنده خدمات ارزان دریافت می کنید، ممکن است برخی از آنها به شما پیشنهاد دهند که بکاپ گیری وردپرس خود را انجام دهید، اما نمی توانید به طور کامل به آنها اعتماد کنید.
مقاله بازاریابی   10 تا بهترین افزونه های کش وردپرس برای افزایش سرعت سایت

این به این دلیل است که ممکن است فقط از پایگاه داده SQL شما نسخه پشتیبان تهیه کنند و سپس بقیه موارد سایت ممکن است در خطر باقی بماند. از این رو، یکی از بهترین راه ها این است که یاد بگیرید چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

فقط با دنبال کردن چند مرحله مرتبط با روش‌های مختلف، می‌توانید پشتیبان‌گیری خود را انجام دهید و قادر خواهید بود از داده‌ها و فایل‌هایی که در آن‌ها زمان و تلاش زیادی سرمایه‌گذاری کرده‌اید محافظت کنید. بیایید نگاهی بیندازیم –

3 روش بک آپ گیری از وردپرس

بکآپ گیری از وردپرس از طریق هاست

بک آپ گیری دستی وردپرس

بک آپ گیری از وردپرس از طریق افزونه ها

اکنون، ما عمیقاً در این روش ها غوطه ور خواهیم شد و مراحل مرتبط با آنها را درک خواهیم کرد.

1) بک آپ گیری از طریق هاست

یکی از موثرترین و آسان‌ترین راه‌ ها، تهیه نسخه پشتیبان از طریق هاست است. امروزه چندین سایت میزبانی خوب در دسترس هستند که می توانند یک نسخه پشتیبان کامل از سایت وردپرس خود را به شما ارائه دهند.

مقاله بازاریابی   تفاوت جوملا و وردپرس

گزینه‌هایی مانند میزبانی مدیریت شده وردپرس WP Engine می‌توانند یک راه‌حل پشتیبان عالی را در اختیار شما قرار دهند.

نه تنها این، بلکه به شما این امکان را می دهند که از سایت خودتان یک نسخه پشتیبان تهیه کرده و آن را در یک پوشه فشرده برای مراجعات بعدی ذخیره کنید.

اگرچه شرکت های هاستینگ ممکن است به شما امکان تهیه نسخه پشتیبان را در بازه زمانی چند روزه بدهد، شما همچنین باید سابقه ای از زمان انجام بک آپ گیری را نگه دارید.

ممکن است اتفاق بیفتد که سایت را با اطلاعات و داده های جدید به روز کرده اید. این زمانی است که مطمئناً باید یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا بتوانید تمام این داده ها را حتی در هنگام وقوع حادثه ایمن نگه دارید.

می توان گفت گزینه پشتیبان مانند بیمه است. اگر سایت واقعی از بین برود، هنوز هم می‌توانید داده‌هایی را در اختیار داشته باشید که می‌توانید زنده بمانید و یک بار دیگر یک سایت جدید دریافت کنید.

2) بک آپ گیری دستی وردپرس

اگر به اندازه کافی خوش شانس نیستید که به چنین ارائه دهنده خدمات میزبانی عالی دسترسی پیدا کنید، یکی از بهترین ترفندها این است که بک آپ گیری خود را به صورت دستی انجام دهید.

مقاله بازاریابی   افزونه های فرم تماس : 10 تا از بهترین پلاگین های فرم تماس وردپرس برای شما

سایت وردپرس تعدادی فایل و زیر پوشه مهم را در قسمت دایرکتوری سایت ارائه می دهد. برخی از مهم‌ترین زیرپوشه‌ هایی که نمی‌توانید از دست بدهید، wp-content، wp-admin و wp-includes هستند.

تهیه نسخه پشتیبان از همه این زیرپوشه ها بسیار ضروری است تا بتوانید اطلاعات خود را فوق العاده ایمن نگه دارید.

مرحله 1- بک آپ گیریاز فایل ها

بنابراین، اولین قدم این است که این پوشه ها را از طریق پوشه خود دانلود کنید. این کار را می توان با ورود به سرور با کمک یک برنامه SFTP یا cPanel انجام داد.

برای انجام آن توسط برنامه SFTP، ابتدا باید یک File Manager بسیار سبک را نصب کنید.

برخی از این فایل منیجرها می توانند Transmit، FileZilla و غیره باشند. یکی از این File Manager را نصب کنید و جزئیات ورود به سیستم SFTP خود را از حساب میزبانی خود دریافت کنید.

وارد فایل منیجر شوید و مشخصات خود مانند URL، نام کاربری و رمز عبور برنامه SFTP را وارد کنید و سپس شماره پورت را به 2222 تغییر دهید.

اکنون می توانید تمام فایل ها را مشاهده کنید. باید با کلیک راست آنها را دانلود کنید.

برای انجام آن از طریق سی پنل:

وارد هاست وب شوید

به سی پنل (cPanel) بروید

سپس به File Manager بروید و از آنجا می توانید به فهرست اصلی بروید

پوشه ها را فشرده کنید. این کار را می توان از home directory انجام داد

مقاله بازاریابی   افزونه های زیبا سازی سایت وردپرس

روی آرشیو فشرده سازی (Compress the folders) کلیک کنید و دانلود کنید

مکانی را روی هارد دیسک انتخاب کنید، در آنجا ذخیره کنید . کارتان در این قسمت تمام می شود.

در صورتی که هاست های وب شما از نوع متفاوتی از سی پنل مانند Plesk یا vDesk استفاده می کنند، باید File Manager خود را پیدا کنید و سپس همان فرآیند را تکرار کنید – Find File Manager > Find WordPress Directory > Compres > Download.

مرحله 2- بک آپ گیری از پایگاه داده

این ایده عالی است که از داده ها نیز برای نیازهای آینده خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

به میزبانی پنل بروید

phpMyAdmin را بررسی کنید، یک پنل مدیریت پیدا خواهید کرد

در اینجا تب پایگاه داده (databases) را انتخاب کنید

اگر وردپرس را از طریق شخص ثالث نصب کرده اید، به File Manager سپس به directory و سپس به فایل wp-config.php بروید. با کلیک راست گزینه view را انتخاب کنید و می توانید نام پایگاه داده را ببینید.

با استفاده از این نام، پایگاه داده مناسب را در قسمت phpMyAdmin جستجو کنید

تمام پایگاه‌ های داده‌ای را که می‌خواهید نسخه پشتیبان تهیه کنید بررسی کنید و سپس بر روی export کلیک کنید

بر روی “Go” کلیک کنید و داده ها را در مکانی امن در رایانه شخصی خود ذخیره کنید

3) بک آپ گیری از وردپرس از طریق افزونه ها

اگرچه اکنون روش قدیمی پشتیبان‌گیری از فایل‌ها و داده‌های وردپرس را یاد گرفته‌اید، دانستن بسیاری از روش‌های دیگر برای انجام این کار ضرری ندارد. یکی از روش ها این است که آن را با کمک افزونه ها انجام دهید.

مقاله بازاریابی   دسته بندی های وردپرس در مقابل برچسب های وردپرس – یک مقایسه مختصر

این یکی از ساده ترین راه ها است و از این رو یکی از بهترین راه ها نیز محسوب می شود.

امروزه تعدادی گزینه افزونه بک آپ گیری وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا نسخه پشتیبان وردپرس را به طور مناسب و خودکار تهیه کنید. برخی از گزینه های مهم از افزونه های بک آپ گیری وردپرس که با آنها روبرو خواهید شد عبارتند از:

بهترین افزونه های بک آپ گیری وردپرس

Vaultpress premium

BackupBuddy Premium

افزونه وردپرس رایگان Duplicator

افزونه وردپرس رایگان BackWPup

بک آپ گیریUpdraftPlus

پلاگین وردپرس رایگان Restoration

افزونه وردپرس رایگان DropBox

بک آپ گیریBoldGrid

BlogVault و غیره

با انتخاب افزونه مناسب، اگر از روش دستی راحت نیستید یا از ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی خود پشتیبانی دریافت نمی‌کنید، می‌توانید یک راه آسان برای پشتیبان‌گیری از سایت وردپرس خود داشته باشید.

سخن نهایی از مارکتینگ ایران تلنت

امروزه وب سایت ها بهترین راه برای شناخته شدن افراد در میان مخاطبان گسترده و همچنین کسب درآمد هستند. اما گاهی به دلایلی ممکن است تمام اطلاعات سایت شما  از دست برود و این زمانی است که دیگر ناراحتی دردی را دوا نخواهد کرد.

5/5 (1 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *