سوالات-مصاحبه-های-بازاریابی-

سوالات مصاحبه های بازاریابی

سوالات مصاحبه های بازاریابی

ارائه موفقیت آمیز شما به عنوان یک متقاضی با اعتماد به نفس و با دانش بالا در حوزه بازاریابی می تواند بخشی از مسیر رسیدن به شغل مورد نظرتان در بازاریابی باشد . عموماً سؤالات مصاحبه در زمینه بازاریابی به منظور ارزیابی دانش، نوآوری، خلاقیت و توانایی شما می باشد.

فهرست مطالب

سوالات مصاحبه بازاریابی 

سوال : در مور د آخرین کمپین موفق بازاریابی خود توضیح دهید . نقش شما در این کمپین به چه صورت بوده است؟

پاسخ : نتایج مشخص و ویژه مانند افزایش فروش، نرخ بازگشت سرمایه، نرخ تبدیل مشتریان از جمله مواردی است که باید به آن اشاره نمایید. تمرکز بر بخش های موفقیت آمیز کمپین و نحوه ی مشارکت شما می تواند بر ارزیابی مصاحبه کننده از شما تأثیرگذار باشد.

سوال : برای ارتباط با مشتریان خود از چه روشهایی استفاده کرده اید ؟

پاسخ : شما بایستی در پاسخ به این سوال هوشمندانه عمل نمایید و درک مناسب خود را از آخرین تکنولوژیهای ارتباطی و اینکه چگونه از این تکنولوژیها به عنوان اهرمی برای ارتباط با مشتریان استفاده کرده اید، ارائه دهید. سعی نمایید نحوه استفاده از تلفن همراه یا رسانه های اجتماعی را در پاسخ خود به همراه مثالهای عملی بیان نمایید.

سوال : مثالی از موفقیت یک برنامه بازاریابی / استراتژی برند بیان کنید ؟

پاسخ : در پاسخ به این سوال برندی موفق را در نظر بگیرید و موضع یابی، بازار هدف، و آمیخته بازاریابی (4P’s) آنرا توضیح دهید. سعی کنید مثالهای عملی و کاربردی از این موفقیت را بیان نمایید.

توجه : هرگز در توضیح موفقیت از واژه ی “شانس” یا “بازار انحصاری” صحبت نکنید. دقت داشته باشید که از نظر متخصصین بازاریابی بخشی از موفقیت یا شکست برنامه های بازاریابی مربوط به شانس است.

 

مقاله بازاریابی   چطور یک رزومه بنویسیم؟
آموزش فروش

 

 آموزش مدیریت فروش : پکیج آموزش ویدئویی ، فایل اکسل دوره مدیریت فروش

 

 

سوال : چرا به بازاریابی محصولات / خدمات ما علاقه مندید ؟

پاسخ : پژوهش و آگاهی تان از شرکت مربوطه شما را قادر می سازد، پاسخی هوشمندانه ارائه دهید. در این پاسخ ضروری است که در مورد محصولات / خدمات، بازارهای هدف، رقبای ایشان نیز صحبت نمایید.

توجه : مصاحبه کنندگان حرفه ای به جای مطرح نمودن چندین پرسش و اتلاف وقت سعی می کنند با یک پرسش جامع به هدف خود برسند. در اینجا مصاحبه کننده انتظار دارد که به پاسخ پرسش های زیر از طریق این سوال دست یابد:

  • از شرکت ما چه می دانید؟
  • چرا می خواهید با ما همکاری کنید؟
  • به چه میزان از محصولات / خدمات شرکت ما آگاهی دارید؟
  • استراتژی بازاریابی شرکت ما چگونه است؟
  • بزرگترین رقبای ما کدامند؟

سوال : چگونه ذهن یک مشتری را که به شما “نه” می گوید تغییر می دهید ؟

پاسخ : هدف مصاحبه کننده از این پرسش بررسی توانایی قدرت نفوذ و استقامت شما در مواجه با یک چالش است. شما بایستی نشان دهید که تا چه میزان در این زمینه توانایی دارید. جواب حرفه ای به این سوال به صورت زیر است :

مقاله بازاریابی   نکات مصاحبه تلفنی

بایستی نیازهای اصلی مشتری را شناسایی و اولویت بندی نماییم و مشتری را متقاعد نماییم که محصول ما می تواند نیازهای وی را برآورده نماید.

توجه : گاهی اوقات مصاحبه کنندگان برای ارزیابی آستانه تحمل شما سعی می کنند در چنین سوالاتی مرتب با شما مخالفت نمایند. در چنین مواقعی با حفظ خونسردی فقط سعی در پاسخی خلاقانه باشید. به یاد داشته باشید تمام سعی مصاحبه کننده در این مواقع به هم ریختن ذهن شماست. البته مصاحبه کنندگان حرفه ای پس از پایان پاسخ شما به این سوال و یا در پایان مصاحبه علت کار خود را بیان می کنند.

سوال : چگونه از خلاقیت و توانایی خود برای غلبه بر چالش های بازاریابی استفاده می کنید ؟

پاسخ : طرح اینگونه سوالات به منظور شناسایی ذهن خلاق و برنامه ریز است. ارائه پاسخ های چریکی و بدون در نظر گرفتن رعایت اصول بازاریابی می تواند در ارزیابی از شما تاثیر منفی داشته باشد. سعی کنید نحوه ی استفاده از تجربه و دانش بازاریابی خود را در پاسخ خود لحاظ نمایید.

مقاله بازاریابی   مهمترین ابزار بازاریابی : موفقیت با انواع ابزارهای بازاریابی

سوال : آخرین موقعیتی را تشریح نمایید که در آن شما مجبور بودید که در یک زمان مشخص یک ماموریت خاص را انجام دهید ؟

پاسخ : مقابله با فشار و ضرب العجل از اجزاء جدا ناپذیر در یک شغل بازاریابی و فروش هستند. برنامه ریزی مشخص، استفاده از مهارتهای سازماندهی و مدیریت استرس از جمله مواردی است که باید در پاسخ به این سوال از آنها استفاده کنید. اصولاً در جواب به این پرسش ها بایستی تعهد شخصی خود نسبت به شغل را تشریح نمایید.

سوال : چرا شغل بازاریابی را دوست دارید ؟

پاسخ : تیترهای زیر باید در جواب شما وجود داشته باشد:

  • کار کردن تحت فشار
  • خلاقیت و نوآوری
  • تجزیه و تحلیل داده ها
  • حل مساله
  • مهارتهای ارتباطی
  • کار تیمی
  • تلاش برای دستیابی به اهداف

تهیه و تنظیم : تیم منابع انسانی Marketing Iran Talent

2.3/5 (3 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *