مصرف مد

مصرف مد

مصرف مد و نتایج آن

« مک داول » مد را از نظر مطالعات فرهنگی بررسی می کند . از نظر او ، وجه فرهنگی مد مهم است. به این دلیل فرهنگی که مد ، صحنه ای پر مباحثه و جدل برانگیز است. که کالاها و ابزار مصرفی با آن متنوع تر و دیدنی تر بیان می شود. این صحنه ی مد مشتاقانه به وسیله ی تابعان مد تأیید می شود . مد می تواند روشی قانونمند و مداوم باشد که در زندگی روزمره ی مردم بروز پیدا می کند. از این منظر ، می توان گفت که مد نوعی تجارت است. در مد ، هنر ، صنعتی است که کمتر به زیبایی آن توجه می شود و بیشتر به ساختن پول اهمیت داده می شود. به عبارتی ارزش کسب پول ، بیش از زیبایی آن است.

در نظر برخی در ظاهر تبعیت از مد ، چیز بدی نیست . زیرا راه را برای خیلی از انتخابها برای مصرف کننده باز می گذارد. مصرف کننده آنچه را دوست دارد و از آن لذت می برد . می تواند همچون هویتی برای خود تعریف کند و از آن لذت ببرد . اما برخی دیگر مد را در واقع صحنه ی مصنوعی و در عین حال امری مادی اقتصادی می دانند که سرمایه داری از آن استفاده می کند . بنابراین شکل بدبینانه دارد که خودش را با عرضه ی کالا بازسازی می کند.

مقاله بازاریابی   ارتباط مد با مصرف

[vc_row][vc_column][vc_cta h2=”مقالات پیشنهادی” txt_align=”justify” style=”3d” color=”mulled-wine”]

بازاریابی مد چیست ؟

[/vc_cta][/vc_column][/vc_row]

مصرف مد : نتایج مد

درباره ی مد و نتایج آن اختلاف نظر هایی وجود دارد. فدرستون ( 1991 ) پیش از توضیح مد ، به تفاوتهایی که فرهنگ مصرفی با کدها و نشانه هایی که برای مد تعریف می کند ، می پردازد. و آنها را از هم متمایز می کند ؛ در نتیجه از نظر او جامعه ای از تفاوتها شکل می گیرد. ایون نیز بحث کرده است که امروزه یک مد به تنهایی وجود ندارد . بلکه مدهایی وجود دارد که بر آنها قوانین خاصی حاکم نیست. حق انتخاب افراد برای هر فردی محفوظ است. شخص می تواند خودش مد خود را انتخاب کند ؛ حتی امروزه صنعت مد از برخی پایبندیهایی که الزاماً جهان مدرن به همراه دارد ، رهاست . ولی آیا واقعاً در مد آن قدر آزادی هست که مصرف کننده هر چه را می خواهد ، می تواند بپوشد یا نپوشد؟

مقاله بازاریابی   چطور یک سالن زیبایی و آرایش موفق افتتاح کنیم ؟

استفاده کند یا نکند؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت مصرف گرایی همچون ایده ای است که در زندگی به ما می گوید فرایند مد چه ظرفیتها و ویژگیهایی باید داشته باشد که ما را به مطلوب برساند.

مایلز ابعاد مختلف مد را در پوشاک ، غذا ، اوقات فراغت و هر چیز که در فرهنگ مصرفی مهم است می داند. او به متن لباس اشاره می کند. از نظر او مد ، یعنی نوع خاصی از لباس و پوشش که در زندگی روزمره به کار می رود.

[vc_row][vc_column][vc_cta h2=”مقالات پیشنهادی” txt_align=”justify” style=”3d” color=”mulled-wine”]

بازاریابی آنلاین مد

[/vc_cta][/vc_column][/vc_row]

مصرف مد : مد چیست ؟

مایلز با طرح پرسش مد چیست و چه ویژگیهایی دارد ، از ایده های زیمل و مک کراکن استفاده می کند. او در ابتدا به تاریخ و سابقه ی مد در جهان می پردازد و از مد همچون روشی برای انتخاب یا حیله و ترفند سخن می گوید. ایده هایی که مایلز آنها را می پروراند ، به شکلی به نقش ارتباطی مد و اثر جهانی آن مربوط است. او با پرسشهایی ، مانند اینکه آیا مد به ایده ی انسانی شکل می دهد یا برعکس ، مد از زندگی اجتماعی افراد و ایده های آنها شکل می پذیرد ، به سؤالهای خود پاسخ می دهد.

مقاله بازاریابی   مد
0/5 (0 نظر)