چرا موضوع برند و برندسازی اهمیت دارد

چرا موضوع برند و برندسازی اهمیت دارد

چرا موضوع برند و برندسازی اهمیت دارد؟

چرا موضوع برند و برندسازی اهمیت دارد؟ در این مقاله از مجموعه مقالات کمپین علم برندسازی به بررسی دلایل اهمیت برند و برندسازی می پردازیم .

اینکه چرا واژه برند مهم است، در یک پاسخ – شاید مهمترین پاسخ – برند یک تعهد و قول است. اندکی راجع به برخی برندها مثل اپل، فورد، مک دونالدز و … بیاندیشید. به خوبی می دانیم که ما از این برندها، کالا و خدمات صرف نمی خریم بلکه ارزش می خریم.

به عبارتی دیگر، یک برند ترکیبی خاص از لوگو، واژگان، نوع فونت، طراحی، رنگ ها، شخصیت، قیمت، خدمات و … می باشد.

در واقع برند مجموعه ای ویژگی هاست. به عنوان مثال برند ولوو را در نظر بگیرید، احتمالاً اولین تصویری که در ذهن شما به وجود می آید چیزی شبیه ” ساخت خوب، راحتی، سوئدی” و مهمتر از همه ” ایمنی ” است.  

تعهد، نگاه، شخصیت و ویژگی ها آن چیزی را که شما برای خود جذاب می دانید، فراهم می نماید. همه ی آنچه به عنوان تعهد از سوی یک برند ارائه می شود در تمام رده های کالا و خدمات آن برند تجلی پیدا می کند. وقتی ” آیفون ” یا ” آی پد ” می خرید، مجموعه ای از ارزش هایی که برند مادر این محصولات، یعنی اپل، ارائه می نماید را خریداری نموده اید.

مقاله بازاریابی   معنا در برندسازی

برندها چگونه مطرح می شوند ؟

اینکه چگونه برندها مطرح می شوند و شما به آنها فکر می کنید، تنها با با یک لوگو و شعار بوجود نمی آید. موضوع قابل توجه در اینجا برندسازی است. برندسازی فراتر از یک لوگو یا طراحی گرافیکی است. درک مشتری از برند بوسیله برندسازی ایجاد می گردد. اکنون به بررسی دلایل اهمیت برند و برندسازی می پردازیم:

برندسازی منجر به ارتقاء شناخت می گردد.

مردم تمایل به خرید از کسب و کار هایی دارند که شناخته شده اند. برندسازی با ایجاد شناخت و آگاهی در مشتریان، احساس اعتماد و رضایت بوجود می آورد. این شناخت و آگاهی در برنامه ای بلند مدت حاصل می گردد، شما نمی توانید به صرف اطلاعاتی که در وب سایت خود ایجاد کرده اید،  امیدوار باشید. ارائه مستمر اطلاعات برندتان باعث ایجاد شناخت و آگاهی پایدار می گردد. از برندسازی بایستی در کمک برای ایجاد زمینه های ذکر شده استفاده نمایید. پس باید توجه داشت برای مطالعه بیشتر در مورد برندسازی بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

مقاله بازاریابی   مدیریت برند : تعریف ، عملکردها و فرآیندها

مبانی برندسازی

برند به بقای کسب و کار شما کمک می نماید.

در دنیای به شدت رقابتی کنونی، بقاء کسب و کار و حفظ موقعیت در بازار بوسیله برند امکان پذیر است. امروزه رقابت در نوع کالا یا خدمات مطرح نیست، و آنچه در حال وقوع است جنگ بین برندهاست. رقابت میان کوکاکولا و پپسی، گوگل و یاهو، ساب وی و مک دونادز و … همان جنگ برندهاست. هر یک از این برندها هزینه های هنگفتی برای حفظ موقعیت و سهم بازار خود می کنند.

تهیه و تنظیم : تیم پژوهش Marketing Iran Talent

0/5 (0 نظر)