شوینده های شرکت پروکتر اند گمبل

شوینده های شرکت پروکتر اند گمبل

شوینده های شرکت پروکتر اند گمبل

انواع شویندهای شرکت پروکتر اند گمبل

شرکت پروکتر اندگمبل 11 نوع شوینده برای ماشین لباسشویی تولید و عرضه می کند. این شرکت همچنین 8 نوع صابون دستشویی و حمام تولید می کند. شرکت چهار نوع مایع ظرفشویی و سه نوع مایع زمین شویی ، دستمال کاغذی که در دستشویی مورد استفاده قرار می گیرد . دو نوع خوشبو کننده ، و چند نوع استفاده قرار می گیرد . دو نوع خوشبو کننده ، و چند نوع دستمال کاغذی تولید و عرضه می کند.

گذشته از این ، بسیاری از این محصولات که با نامها و نشانهای تجاری ویژه در اندازه ها و فرمولهای مختلف ارائه می شوند به صورت بسته بندیهای کوچک و بزرگ به بازار عرضه می شوند.

شوینده های شرکت پروکتر اند گمبل

تنوع محصولات

این نوع محصولات شرکت که با نامها و نشانهای مختلف تجاری عرضه می شوند با محصولات شرکتهای دیگر که در فروشگاههای زنجیره ای به فروش می رسند رقابت می نمایند. ولی این سؤال مطرح است که :

مقاله بازاریابی   نحوه ی کار آمازون و جایگاه آن در بازار دیجیتال

چرا شرکت پروکتر اند گمبل به جای تمرکز بر یک نوع محصول ( با نام و نشان تجاری خاص که می توانست در آن شاخص پیشرو قرار گیرد ) درصدد تولید و عرضه این همه محصول با نامها و نشانهای تجاری گوناگون برآمده است ؟

در پاسخ باید گفت ، شرکت خوب می داند که افراد مختلف از مصرف ترکیبی از محصولات مزایای متفاوتی به دست می آورند. برای مثال یک نوع شوینده ماشین لباسشویی را در نظر آورید که مردم جهت شستن لباس از آن استفاده می کنند . ولی توقع دارند که شرکت محصولات دیگری ، که از نظر اقتصادی به صرفه باشد ، سفید کننده یا نرم کننده باشد . بوی خوش به لباس بدهد یا مقدار کمتر یا بیشتری کف بکند ، نیز تولید نماید.

شوینده های شرکت پروکتر اند گمبل

هر یک از ما مقدار مشخصی از این مزیت ها می خواهیم . ولی سلیقه های متفاوتی داریم و با توجه به آنچه برای ما اولویت دارد در پی مزیت های ویژه ای هستیم. برخی از افراد مسأله تمیزی و سفیدی را مهمتر از بقیه می دانند. عده ای هم به مسأله نرم شدن لباس پس از شست و شو توجه می کنند و برخی هم می خواهند مایع شوینده خوش بو باشد.

مقاله بازاریابی   صنعت نوشیدنی ها در ژاپن

بنابراین ، گروهها یا بخشهای مختلفی از بازار به انواع شوینده با نامها و نشانهای تجاری علاقه نشان می دهند و هر بخش از بازار در پی ترکیبی از مزیت های خاص است.

شوینده های پروکتر اند گمبل متوجه 11 بخش از بازار ( برای شوینده ها ) شده است. که هر یک از این بازارها دارای چندین زیر مجموعه هستند. و بر همین اساس محصولاتی با نامها و نشانهای تجاری مختلف تولید کرده است تا بتواند این نیازها را تأمین کند.

شوینده های شرکت پروکتر اند گمبل

11 نوع محصول شرکت که با نام و نشانی مختلف به بازار عرضه می شود و هر یک بخش خاصی از بازار را مورد هدف قرار می دهد به شرح زیر است :

  • تاید:

این شوینده از قدرت زیادی برخوردار است و در تار و پود بافته و پارچه رسوخ می کند ، برای مصرف خانوادگی تولید شده است و چیزی بیش از عمل تمیز کردن انجام می دهد. چون تاید وارد شود ، کثیفی از میان می رود. ترکیب این مایع ظرفشویی و سفید کننده از چنان توان بالایی برخوردار است که تا انتهای تار و پود لباس را تمییز و سفید می کند.

  • ترکیب دو شوینده ، چی یر و کالرگارد :

موجب تمییزی و حفظ رنگ لباس و پارچه می شود. بنابراین با استفاده از این دو مایع می توانید نسبت به تمیزی و درخشندگی لباسهای خود اطمینان حاصل کنید. فرمول شوینده چی یر به گونه ای است که برای انواع لباسها در آب داغ ، گرم یا سرد مناسب است. هیچ نوع ترکیبی که موجب حساسیت شود ندارد و رنگ را حفظ می نمایند.

  • بولد :

شوینده ای است که پارچه و لباس را نرم می کند ، قادر است لباس را تمیز و نرم کند و رنگ لباس و پارچه را حفظ می نماید. این مایع پاک کننده موجب تازگی پارچه و لباس می شود و بوی خوش به آن می دهد.

  • گین :

این نخستین شوینده ای بود که شرکت تولید کرد. هم اکنون با فرمول جدید تولید می شود ، لباس را تمیز و خوشبو می کند پس از شست و شوی لباس با این شوینده لباس از درخشندگی و لطافت سحرانگیزی برخوردار می شود.

  • ارا:

هر نوع لکه ای را از بین می برد ، می تواند لکه چربیها و روغنها را به صورت کامل از بین ببرد و لباس کاملاً تمیز می شود.

  • دش :

یکی از اقلام ارزشمند شرکت است. شما می توانید با قیمتی بسیار کم شوینده ای بسیار قوی به خانه ببرید که هر نوع چربی و روغن را پاک می کند.

  • آکسی دال :

دارای مایع سفید کننده است ، لباسها را چون برف سفید و براق می کند ، بنابراین توصیه می کنیم همیشه از این شوینده استفاده کنید.

  • سولو :

دارای ماده پاک کننده و نرم کننده است ، شرکت ، این محصول را بیشتر در مناطق شمال شرقی عرضه می کند و در آن ناحیه از بازاری بسیار قوی برخوردار است.

  • درفت :

برای شستن لباسهای کودکان مناسب است ، دارای ترکیب ضد عفونی کننده است ، لباسها را بسیار نرم می کند و در حالت طبیعی نگه می دارد. می توانید به آن اطمینان کامل داشته باشید.

  • ای وری اسنو :

این صابون نود و نه و نیم درصد خالص است ، برای شستن لباسهای بچه تولید می شود و لباسها را نرم و ملایم می کند.

  • آریل :

این محصول بیشتر در مکزیک و اروپا عرضه می شود ، در بازار اسپانیولی زبانها از شهرت بالایی برخوردار است و قدرت تمیز کنندگی زیادی دارد.

مقاله بازاریابی   نحوه ی کار آمازون و جایگاه آن در بازار دیجیتال

شرکت از طریق طبقه بندی بازار توانسته است چندین نوع ماده یا مایع شوینده با نام و نشان تجاری متفاوت عرضه کند و گروههای مختلفی از مصرف کنندگان با سلیقه های متفاوت را به خود جلب نماید. این مجموعه محصولات بر روی هم 60% بازار مواد شوینده ی آمریکا را به خود تخصیص داده اند. کل بازار این مواد در آمریکا به 4 میلیارد دلار می رسد. شرکت بیش از هر شرکت دیگری در این بازار فروش دارد.

5/5 (1 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *