لینک سازی

لینک سازی و بک لینک ها

لینک سازی یا لینک بیلدینگ – بک لینک – خرید بک لینک

تعریف

لینک سازی یا لینک بیلدینگ (Link building) شامل گرفتن لینک از وب سایت های دیگر (هایپر لینک / hyperlink) است که به وب سایت شما ارجاع داده می شود. با انجام این کار، شما یک نوع عنکبوت دیجیتالی را ایجاد می کنید که موتورهای جستجو می توانند از طریق اینترنت برای خزیدن در وب سایت شما استفاده کنند.

موتورهای جستجو ارزش این لینک ها را تعیین می کنند. به همین دلیل شما نیازمند لینک هایی از وب سایت ها و دامنه های با کیفیت بالا هستید. این باعث ایجاد روابط بین صفحه شما و سایر صفحات مرتبط در وب می شود.

هدف لینک سازی کسب رتبه خوب در موتورهای جستجو برای محصولات و خدمات کسب و کار شما است. بنابراین، هنگامی که افراد در موتورهای جستجو به دنبال کلید واژه ای هستند ، وبسایت شما پیش از رقبا نمایش داده می شود.

بک لینک

بک لینک

چرا لینک سازی در سئو دارای اهمیت است ؟

برای درک اهمیت لینک بیلدینگ ، مهم است که ابتدا مبانی نحوه ایجاد یک لینک ، نحوه ی دیدن لینک ها و آنچه که از آنها تفسیر می گردد، را درک کنیم.

مقاله بازاریابی   راهنمای مقدماتی جامع بازاریابی دیجیتال
مقالات بازاریابی
پاورپوینت بازاریابی دیجیتال

 

آناتومی هایپر لینک

شروع تگ لینک : نام تگ لنگر یا anchor tag (همچنین “a”)، این تگ پیوند را باز می کند و به موتورهای جستجو می گوید که یک پیوند به چیزی دیگر در اینجا وجود دارد.

 پیوند ارجاع موقعیت : “href” محلی برای “هایپر لینکهای ارجاعی، و متن داخل علامت نقل قول URL اشاره شده به  لینک است. این لینک همیشه نباید یک صفحه وب باشد؛ همچنین می تواند آدرس یک تصویر یا یک فایل برای بارگیری باشد. گاهی اوقات شما چیزی غیر از یک URL را مشاهده خواهید کرد، که با علامت # شروع می شود. این نشان دهنده لینک های داخلی هستند که شما را به بخش دیگری از وب سایت که در حال حاضر در آن هستید، می برد.

متن قابل مشاهده / لنگر لینک : این قسمت کوچکی از متن است که کاربران در صفحه می بینند، و اگر آنها می خواهند لینک را باز کنند، باید روی کلیک کنید. این متن معمولا دارای فرمتی خاص است تا آن را از کل متن متمایز نماید.  اغلب با رنگ آبی و / یا برجسته ، به کاربران نشان می دهد که این یک لینک قابل کلیک شدن است.

مقاله بازاریابی   بازاریابی فیس بوک چگونه کار می کند؟

بسته شدن تگ لینک : این پایان پیام تگ لینک را به موتورهای جستجو می دهد.

هایپرلینک

هایپرلینک

مقالات بازاریابی
راهکارهای بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار اینترنتی – رسانه های اجتماعی

 

لینک سازی برای موتورهای جستجو چه مفهومی دارند ؟

دو راه اساسی وجود دارد که موتورهای جستجو از لینک استفاده می کنند:

  •      برای کشف صفحات وب جدید
  •      برای کمک به تعیین اینکه چگونه یک صفحه باید در نتایج آنها رتبه بندی شود

هنگامی که موتورهای جستجو در حال خزیدن در صفحات وب هستند، می توانند محتوای این صفحات را استخراج و آن را به شاخص های خود اضافه کنند. به این ترتیب، آنها می توانند تصمیم بگیرند که آیا که یک صفحه با کیفیت برای رتبه بندی با کلمات کلیدی مناسب مرتبط است یا خیر . هنگامی خزیدن موتورهای جستجو در وب سایت ، آنها فقط به محتوای صفحه نگاه نمی کنند ؛ بلکه به تعداد پیوندهای اشاره شده به آن صفحه از وب سایت های خارجی و کیفیت وب سایت های خارجی نگاه می کنند. به طور کلی وب سایت های با کیفیت بالا که به شما پیوند دارند، احتمال بیشتری دارد که در نتایج جستجو رتبه خوبی داشته باشید.

لینک ها به عنوان عامل رتبه بندی توسط گوگل در اواخر 1990میلادی در نظر گرفته شدند. یکی از بنیانگذاران گوگل، لری پیج، رتبه صفحه یا PageRank را اختراع کرد، که گوگل از آن برای اندازه گیری کیفیت صفحه با شمارش تعداد پیوندها استفاده می کند. این معیار پس از آن به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه بندی کلی مورد استفاده قرار گرفت و به یک سیگنال قوی تبدیل شد زیرا روش بسیار خوبی برای تعیین کیفیت یک صفحه بود.

وزن دهی دسته های موضوعی عوامل رتبه بندی وب سایت توسط گوگل

  • ویژگی های لینک در سطح دامنه (Domain-Level Link Features)
مقاله بازاریابی   تفاوت بین HTTP و HTTPS

(به عنوان مثال تعداد لینک ها به دامنه، اعتماد / کیفیت لینک ها به دامنه، رتبه دامنه و غیره)

  • ویژگی های لینک در سطح صفحه (Page-Level Link Features)

(مثلاً رتبه صفحه ، رتبه اعتماد، کیفیت لینک ها، توزیع anchor text ، کیفیت منابع پیوند، و غیره)

  • ویژگی های محتوا و کلمات کلیدی در سطح صفحه (Page-Level KW & Content Features)

(مانند TF * IDF، نمرات مدلسازی موضوع  بر روی محتوا، مقدار محتوا / ارتباط ، و غیره)

  • ویژگی های کلمات کلیدی در سطح صفحه (Page-Level, Keyword-Agnostic Features)

(مانند طول محتوا، خوانایی، منحصر به فرد بودن ، سرعت لود صفحه ، و غیره)

  • ویژگی های برند در سطح دامنه (Domain-Level Brand Features)

(به عنوان مثال استفاده آنلاین از برند/ نام دامنه، اشاره به نام تجاری / دامنه در اخبار / رسانه ها / مطبوعات، انجمن ها و  سازمان ها ، و غیره)

  • داده های مربوط به کاربر و میزان استفاده و ترافیک سایت (User, Usage, & Traffic Query Data)
مقاله بازاریابی   متاورس : اصطلاح ، تعریف ، مفهوم و نمونه و مثال از متاورس (Metaverse)

(به عنوان مثال ترافیک / استفاده از مرورگرها / نوارهای ابزار / تعدا کلیک  و غیره)

  • معیارهای رسانه های اجتماعی (Social Metrics)

(مانند تعداد / کیفیت لینکهای توییتر، به اشتراک گذاری فیس بوک، گوگل پلاس و غیره)

  • استفاده از کلید واژه در سطح دامنه (Domain-Level Keyword Usage)

(مانند تطابق دقیق کلید واژه دامنه ها ، ترکیبهای مختلف کلمات کلیدی چند بخشی )

  • ویژگی های کلمات کلیدی ، سطح دامنه (Domain-Level, Keyword-Agnostic Features)

(مانند طول نام دامنه ، عمر دامنه ، زمان پاسخ دامنه HTTP و غیره )

 

مقالات بازاریابی
بازاریابی محتوای موضوعی و اضافی

 

وزن دهی دسته های موضوعی عوامل رتبه بندی وب سایت در گوگل

لینک سازی

 

مقالات بازاریابی
استراتژی بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای کوچک

[/vc_cta][/vc_column][vc_row]

بک لینک و خرید بک لینک

محقق اصلی Moz Search Scientist ، راس جونز برای یادگیری کسب و کارهای کوچک در استفاده از بک لینک ها در بازاریابی دیجیتال توضیحات مفیدی ارائه می دهد. جونز نیز توضیح می دهد که چرا کسب و کارهای کوچک هرگز نباید بک لینک ها را خریداری کنند.

مقاله بازاریابی   ارتباط با مشتریان از طریق محتوای آنلاین

جونز توضیح می دهد :

“میانگین جستجو در گوگل کمتر از یک دقیقه طول می کشد، به این معنی که جستجوگرها زمان زیادی را صرف جستجو برای بهترین رستوران، سرویس IT یا نمایندگی خودرو نمی کنند – آنها به دنبال سریع ترین نتایج هستند.”

“این بدان معنی است که اگر شما در واقع بهترین نمایندگی خودرو را در یک منطقه خاص داشته باشید، اگر در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالا نداشته باشید، احتمالا شما در لیست جستجوی افراد نیستید.”

سئو

سئو

لینک سازی زیر بنای سئو

لینک سازی زیر بنای آنچه که معمولا سئو یا بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نامیده می شود، است .نتایج سئوی محلی نشان می دهد که بیش از نیمی (64٪) از بازاریابان گزارش داده اند که گوگل عملاً سئوی محلی را برای کسب و کارهای کوچک در اولویت قرار می دهد. اما تقریبا 20٪ از بازاریابان اذعان داشته اند که لینک سازی قوی وب سایت های کسب و کارهای بزرگ یا متوسط برای گوگل نسبت به سئوی محلی خائز اهمیت است.

مقاله بازاریابی   تجارت موبایلی

وب سایت ها باید بک لینک ها را پیدا کنند. اما این به معنای خریداری بک لینک ها نیست ! شما هرگز نباید بک لینک ها را از سایر وب سایت ها خریداری کنید.

 

مقالات بازاریابی
معرفی پلت فرم بازاریابی گوگل

 

مشکل خرید بک لینک ها

جونز توضیح می دهد که چگونه موتورهای جستجو خرید و فروش لینک را متوجه می شوند . کسب و کارهای کوچک ممکن است بعضی از این شرکت ها را برای ارائه بک لینک ها استخدام کنند. اما ثابت می شود این پیوندها اغلب از سایت های با کیفیت پایین هستند که برای افرادی که در اینترنت جستجو می کنند بسیار کم ارزش هستند. بنابراين کسب و کارهای كوچك ممكن است حجم زيادي از لينكهاي ورودي را بدون دستيابي به نتايج خوب در رتبه بندي خريداري كند.

جونز پیامدهای منفی پیچیده از دست رفتن  اعتبار وب سایت با استفاده از این سیستم را توضیح می دهد.

“موتورهای جستجو الگوریتم هایی را برای شناسایی سایت هایی که تعداد زیادی از بک لینک ها را از وب سایت هایی که عمدتا به عنوان انبارهای لینک و موارد دیگر عمل می کنند، توسعه داده اند.” موتورهای جستجو ، با فرض بر اینکه وب سایت با کیفیت پایین است و در نتیجه دارای ارزش محتوایی کم برای کاربران است ، اعتبار این وب سایت را پایین در نظر می گیرند  . این به این معنی است که صاحبان کسب و کار کوچک ممکن است پول بدست آوردن نتایج جستجو را با خریداری این لینک ها به هدر دهند. “

خرید بک لینک

خرید بک لینک

کسب و کارها در لینک سازی و خرید بک لینک چه کنند ؟

این به این معنا نیست که کسب و کار کوچک باید از تمام اجزاء لینک یازی  یا سئو صرفنظر کنند. اما برخی از گزینه های خرید بک لینک را می توانند به عنوان راه حل جایگزین در نظر بگیریند. همچنین در مورد آنچه به طور معمول به عنوان شیوه های سئوی کلاه سفید نامید  نامیده می شود فکر کنند.

مقاله بازاریابی   ‎ بازاریابی دیجیتال و تبلیغات دیجیتال فیس بوک

جونز می گوید: “کسب و کارهای کوچک می توانند طیف گسترده ای از تاکتیک های خود را برای بهبود رتبه بندی موتور جستجوی خود در نظر بگیرند:

  • بررسی بهترین روش های جستجوگرها،
  • راه اندازی یک کمپین ایجاد لینک و
  • بررسی عوامل موثر بر توانایی وب سایت برای رتبه بندی برای جستجو های محلی.

” او می افزاید کل کار ممکن است سخت باشد. اما شما می توانید انواع گزارش ها و راهنماهای موجود در اینترنت برای این کار کمک بگیرید.

منابع : MOZ و smallbiztrends

5/5 (1 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *