بازاریابی پیامکی

 

 

بازاریابی پیامکی

هنگام دریافت اعلان در تلفن همراه خود چه کاری انجام می دهید؟ سعی می کنید تا محتوای پیام را ببینید ، درست است؟ این نیاز به بررسی در تلفن هوشمند ، بازاریابی پیامکی را به یکی از کارآمدترین استراتژی ها برای ارتباط برقرار کردن شرکت ها با مصرف کنندگان خود تبدیل کرده و بنابراین تجربیات فراموش نشدنی را ارائه می دهد.

استفاده از پیام های متنی موبایل راهی عالی برای تعامل با مشتریان به روش مستقیم و شخصی است. علاوه بر تشویق خریدها ، پرورش روابط و وفاداری ، می توان از این ابزار بازاریابی برای تبلیغ سایر کانالها در اقدامات کانالهای متقابل استفاده کرد.

آیا می خواهید در مورد بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ و نحوه استفاده از آن در تجارت بیشتر بدانید؟ به خواندن این مقاله بازاریابی ادامه دهید :

بازاریابی پیامکی چیست؟

<yoastmark class=

در واقع بازاریابی پیام کوتاه یا اس ام اس مارکتینگ روشی است که از پیام های متنی همراه برای برقراری ارتباط با شرکای تجاری و مشتریان استفاده می شود. از آنجا که این یک روش سریع و بسیار شخصی برای تعامل است ، استفاده از آن برای بازاریابی فرصتی برای فروش و تقویت روابط است.

بازاریابی پیامکی در مقابل پیامک شرکت

بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) کاربردهای تجاری بیشتری دارد. استراتژی در اینجا ارسال محتوای تبلیغاتی با محوریت تبدیل و وفاداری مشتری است. در این دسته پیام هایی هستند که در مورد شما می گویند:

  • تبلیغات رعد و برقی؛
  • کوپن های تخفیف ؛
  • دعوت نامه برای لانچ محصولات جدید ؛
  • پیشنهادات اختصاصی در تعطیلات.

از طرف دیگر ، اس ام اس شرکتی (corporate SMS) به معنای فروش هر چیزی نیست. هدف ارتباط سریع با مشتریان ، تأمین کنندگان یا همکاران است. پیام های این نوع معمولاً مربوط به موارد زیر است:

  • اعلان های معاملاتی مانند اعتبار سفارش ، به روزرسانی های تحویل و موارد دیگر؛
  • یادآوری قرار ملاقات ها ؛
  • برنامه ها و تأیید بازدیدهای فنی؛
  • اعلامیه های داخلی: اطلاعیه جلسات ، تأیید حضور در برنامه ها و غیره.

 

مقاله بازاریابی   ایمیل مارکتینگ در کسب و کار اینترنتی

مزایای بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ چیست؟

قدرت اس ام اس مارکتینگ توسط بسیاری از مشاغل هنوز دست کم گرفته می شود. اشتباه بزرگ! این یک ابزار مدرن است که باعث تعامل بین شرکت ها و مصرف کنندگان می شود. در اینجا مزایای اصلی استفاده از بازاریابی پیامکی آورده شده است :

مزایای اصلی استفاده از بازاریابی پیامکی

مزایای اصلی استفاده از بازاریابی پیامکی

نرخ باز کردن بالا

حدود 98٪ افرادی که پیامک دریافت می کنند ، آنها را باز کرده و می خوانند. این درصد بسیار بالاتر از نرخ بازاریابی برای ایمیل است که 22٪ است.

زمان بندی عالی

طبق مقاله ای که در Convince & Convert منتشر شده است ، بیش از 90٪ پیام های پیامکی تا 3 دقیقه خوانده می شوند. و یک دلیل برای این امر وجود دارد:

مصرف کنندگان از تلفن های همراه خود جدا نمی شوند و حتی اگر از رسانه های دیگر آفلاین باشند ، می توانند پیام های SMS را بخوانند. براساس یک مطالعه ایالات متحده ، یک کاربر متوسط روزانه حدود 2،617 بار تلفن همراه خود را لمس می کند. از این مزیت فوری به نفع خود استفاده کنید!

کم هزینه

هزینه های درگیر در یک کمپین بازاریابی پیامکی  نسبتاً کم است. از این گذشته ، دیگر نیازی به ایجاد گرافیک پیچیده ای ندارید که شامل تصاویر ، تولید فیلم و صدا ، مواد چاپی یا مواردی از این دست است. محتوا یک پیام متنی درست است. مواد تعاملی وجود دارد که دارای فناوری تعاملی هستند و هزینه پیامک را بالا می برند. با این وجود ، به عنوان مثال ، ارزش پیامک هنوز با پست مستقیم مقایسه نمی شود.

نتیجه قابل اندازه گیری

شاخص های کمپین بازاریابی پیامکی برای تنظیم و پیگیری آسان است. علاوه بر این ، یک سیستم پیام رسانی خوب این نتایج را ارائه می دهد. معیارهای اصلی عبارتند از:

  1. میزان تحویل : درصد پیام های ارسال شده به گیرندگان؛
  2. نرخ بازشدن : درصد پیام ها خوانده شده.
  3. نرخ خروج : درصد مصرف کنندگان که تصمیم به دریافت پیام از شرکت شما نگرفته اند.
  4. نرخ تبدیل: درصد مصرف کنندگان که عملکرد پیشنهادی پیام را انجام داده اند.
  5. میزان پاسخگویی : درصد مصرف کنندگان که با پیام در تعامل بوده اند ، خصوصاً وقتی محتوای سؤالی را مطرح کردند.
مقاله بازاریابی   کانال های ارتباطی - تعریف، انواع و نقش  کانالهای ارتباطی

 

مقالات پیشنهادی
انواع ویدیو مارکتینگ

 

علاوه بر این ، می توان حرکات مشتری را بصورت جداگانه ردیابی کرد. بنابراین ، شما می دانید چه کسی پیام خود را باز کرده ، چه کسی آن را نادیده گرفته ، چه کسی روی پیوندها کلیک کرده است و غیره.

بسیاری از مزایا ، درست است؟ اما همه این سهولت مانند شمشیر دو لبه است: مصرف کنندگان را به خود جلب می کند و همچنین آنها را دور می کند. این امر به این دلیل است که برخی از مشتریان ارتباطات تهاجمی و ناخوشایند را دوست دارند. به همین دلیل ، برای حفظ اثربخشی کارزار بازاریابی باید اقدامات احتیاطی انجام دهید. یکی از این موارد احتیاطی شامل عدم رعایت قوانین است.

چگونه می توان بازاریابی پیامکی را در عمل انجام داد؟

هنگامی که بازاریابی پیامکی را درک کردید و مزایای آن را بدانید ، زمان شروع کار است. با این حال ، پیچیده تر از استفاده از تلفن همراه ، شروع ارسال پیام به کل پایگاه تماس شما است. مدیریت موثر کمپین بازاریابی پیامکی باید با برنامه ریزی خوب شروع شود. از این گذشته ، در این مرحله است که شما می توانید رفتار مشتری خود را مطالعه کرده و سفر خود را به منظور ارائه پیام های مناسب درک کنید. علاوه بر این ، تعدادی از اقدامات خوب برای ارتقاء اقدامات بازاریابی پیامکی وجود دارد. نکات زیر را دنبال کنید.

بازاریابی پیامکی در عمل

بازاریابی پیامکی در عمل

اهداف خود را تعیین کنید

اگر نمی دانید به چه هدفی می خواهید برسید چگونه می توانید در یک کمپین بازاریابی پیامکی موفق شوید؟ به همین دلیل ، تعریف یک هدف ضروری است. این می تواند افزایش فروش ، بازیابی مشتریان غیرفعال ، تبلیغات محصولات جدید ، تحریک روابط خرید و فروش و فروش متقابل و یا تقویت روابط برای اطمینان از وفاداری به برند باشد. بسته به هدف آنها ، اقدامات می توانند مسیری کاملاً متفاوت را طی کنند.

یک استراتژی ترسیم کنید

هنگامی که می دانید به کجا می خواهید بروید ، آسان تر است که تعیین کنید چگونه به مقصد خواهید رسید. پس از تعیین هدف ، باید در مورد چگونگی تأثیرگذاری بر مشتریان خود فکر کنید. به عنوان مثال ، برای ایجاد وفاداری ، می توانید کوپن های تخفیف را در روز سالگرد مشتری ارسال کنید یا به خرید نسخه های جدید اولویت دهید.

مقاله بازاریابی   چگونه از نام دامین برای بازاریابی استفاده کنیم

بهترین نرم افزار بازاریابی پیامکی را انتخاب کنید

بسیاری از شرکت های قانونی وجود دارند که می توانند به شما در ارسال پیام کوتاه بصورت عمده کمک کنند. با این حال ، بسیاری از شرکت ها نیز وجود دارند که سرویسی مانند دزدان دریایی را ارائه می دهند ، این باعث نقض حریم خصوصی مصرف کنندگان می شود و ممکن است تمام پیام های وعده داده شده را تحویل ندهند. اگرچه این یک جایگزین بسیار ارزان تر است ، انتخاب این سرویس می تواند کارایی یک کمپین بازاریابی پیامکی را به خطر اندازد.

هنگام انتخاب نرم افزار برای ارسال پیام بسیار مراقب باشید. در حالت ایده آل ، شما باید تحقیقات کاملی در مورد شهرت انجام داده و ابزارهایی با کاربرد آسان را انتخاب کنید که امکان سفارشی سازی و گزارش عملکرد دقیق را فراهم می آورد.

روی یک سیستم اتوماسیون بازاریابی سرمایه گذاری کنید

برنامه های اتوماسیون بازاریابی پیامکی به شما امکان می دهد تعامل با مصرف کنندگان را بدون از دست دادن شخصی سازی انجام دهید. این امر به این دلیل است که نرم افزارهای تخصصی می توانند مشتریان را شناسایی کرده و در طول سفر با آنها همراهی کنند. از این طریق می توان بر اساس محرک های رفتاری ، میزان کارآیی اس ام اس مارکتینگ را افزایش داد.

تصور کنید که یک کوپن تبلیغاتی را برای مصرف کننده ارسال کرده اید. اگر او پیوند را باز کرده و خرید را انجام داده است ، برای مثال ، ارسال همان محتوا معنی ندارد. از این گذشته ، او دیگر در همان مرحله قیف فروش نیست. در حال حاضر توصیه می شود برای انجام خدمات پس از بررسی و رضایت از پیام کوتاه استفاده کنید.

 

مقالات پیشنهادی
چه تفاوتی بین CRM و نرم افزار اتوماسیون بازاریابی وجود دارد؟

 

از طرف دیگر ، اگر وی با کلیک بر روی لینک ، علاقه خود را به این پیشنهاد نشان داد ، اما خریدی انجام نداد ، می توان برای تشویق نتیجه خرید ، مجموعه جدیدی از پیام ها را ارسال کرد.

این رفتار مصرف کننده است که تعیین کننده زمان و نوع محتوا است که مشتریان دریافت می کنند. نرم افزار اتوماسیون این تجزیه و تحلیل را بطور خودکار انجام می دهد و پیام های مناسب را به افراد مناسب تحویل می دهد.

مقاله بازاریابی   بازاریابی فیس بوک چگونه کار می کند؟

هنوز هم سیستم عامل هایی وجود دارند که کمپین هایی را ایجاد می کنند که نامه الکترونیکی و پیامکی را ادغام می کنند. با استفاده از این استراتژی ، از محتوای تکراری جلوگیری می کنید و قوام خود را در سراسر ارتباط حفظ می کنید.

لیست های تماس را خریداری نکنید

لیست های آماده با مشتریانی انتخاب شده اند که پیام دریافتی از شرکت شما را انتخاب نکرده اند و اغلب حتی با مخاطب هدف شما همخوانی ندارند. ایجاد یک لیست از مشتریانتان دشوارتر است ، اما نتیجه مؤثرتر است. به این دلیل است که شما ترکیب ایده آل مردم را خواهید داشت – افرادی که احتمالاً با شرکت شما تجارت می کنند. بنابراین ، شما هیچ تلاش یا منابعی را برای مصرف کننده ای که هیچ علاقه ای به محصولات یا خدمات شما ندارد ، هدر نمی دهید.

شماره تلفن های همراه را جمع آوری کنید

تلفن های همراه بسیار شخصی در نظر گرفته می شوند. به همین دلیل است که بسیاری از مصرف کنندگان از ترس آزار و اذیت در همه زمان ها نمی خواهند این شماره را به کسب و کارها ارائه دهند. اما راه دیگری وجود ندارد.

برای انجام بازاریابی پیامکی ، به آن اطلاعات تماس نیاز دارید. بسیاری از برند ها هنگام دریافت اطلاعات شخصی مشتری ، شماره تلفن همراه وی را می گیرند. با این حال ، فراموش نکنید که مشتری برای برقراری ارتباط از طریق تلفن همراه باید رضایت دهد. غالباً ، این مجوز در صدور صورتحساب به صورت ضمنی عبارت است از : “من کلیه شرایط توافق نامه را خوانده ام و پذیرفته ام.” ایده این است که یک فیلد خاص برای ارسال پیامک ایجاد کنید. به عنوان مثال: “من می خواهم از طریق پیامک خبر را دریافت کنم.” بنابراین ، مصرف کننده احساس حمله نمی کند زیرا مجوز پیام ها مشخص است.

 

مقالات پیشنهادی
چطور برای بهبود تعامل از ایجاد محتوا به اتوماسیون محتوا حرکت کنیم

راه دیگر برای به دست آوردن شماره تلفن های همراه از طریق صفحات فرود است. تلفن را به عنوان یک فیلد اجباری در نظر بگیرید تا مشتری بتواند برای اشتراک در وبینارها عضو شود و کتابهای الکترونیکی و اینفوگرافیک ها را از بین سایر مطالب بارگیری کند.

توسعه اقدامات تبلیغاتی با هدف گرفتن این داده ها نیز قانونی است. شما می توانید با تشویق مشتری برای ثبت نام در دریافت پیام کوتاه و در ازای آن ، گرفتن یک جایزه ، در بین شرکت کنندگان علاقه ایجاد کنید.

مقاله بازاریابی   جستجوی کلمات کلیدی

ایجاد یک بانک اطلاعاتی

در حقیقت داشتن شماره تلفن مصرف کننده مهم است. اما اطلاعات استراتژیک دیگری نیز برای سفارشی کردن اقدامات ایجاد کننده پیام متنی و محتوای مناسب که با عادات هر مصرف کننده مطابقت دارد ، لازم است. به همین دلیل ، حفظ بانک اطلاعاتی برای ذخیره سازی و مدیریت سوابق آن مهم است.

از داده ها به نفع خود استفاده کنید

فکر کردن در مورد ترجیحات مصرف کننده و کل سوابق تعامل آنها با نام تجاری شما برای ایجاد یک تجربه منحصر به فرد و به یاد ماندنی ضروری است. بنابراین داشتن اطلاعات در دست صرفاً کافی نیست. تفسیر این اطلاعات و تبدیل آن به دانش استراتژیک ضروری است. بنابراین ، شما برای ارسال یک دوره MBA مثلاً به شخصی که حتی لیسانس نداشته باشد ، هیچ ریسکی نکرده اید.

مستقیم به نقطه هدف بروید

شما فقط 160 کاراکتر برای ارتباط با مشتری خود در اختیار دارید. بنابراین ، پیام باید کوتاه و بسیار عینی باشد. امکان درج پیوندها در محتوا برای وب سایت ، وبلاگ ، شبکه های اجتماعی وجود دارد. در این روش ، مصرف کننده می تواند قبل از هر اقدامی  اطلاعات بیشتری کسب کند.

قبل از ارسال ، پیام را مرور کنید

هرگز تأثیر کلمه ای که به روشی اشتباه نوشته شده است را دست کم نگیرید. خطاهای املایی و دستور زبان می تواند کل یک کمپین را خراب کرده و به اعتبار برند شما آسیب برساند. اگرچه شرکت ها از اس ام اس برای ایجاد فرصت های کسب و کار استفاده می کنند ، پس باید در ایجاد ارتباط محتاط بود . مراقب باشید در غیر این صورت ، مصرف کننده مطالب را جدی نمی گیرد و فوراً پیام را حذف می کند.

برند خود را در انتهای پیام مشخص کنید

به نظر می رسد نکته احمقانه ای است ، اما بسیاری از شرکت ها در انجام این کار ناکام هستند. اگر مصرف کننده نمی داند فرستنده کیست ، چگونه به پیام اعتماد خواهد کرد؟ و اگر لینکی در پیام دارید ، هیچ کس کلیک نخواهد کرد! بنابراین ، هنگام تکمیل پیام ، خود را معرفی کنید. این کمک می کند تا مصرف کننده احساس امنیت کند.

برنامه مخاطبان خود را درک کنید

زمان تحویل ایده آل به عادت مشتری و صنعت شما بستگی دارد. به عنوان مثال ، یک برنامه تحویل می تواند پیامک را در ساعت 10 شب ارسال کند زیرا این امر برای جایگاه برند شما معنی دارد. به طور کلی ، توصیه می شود از ساعتهای ناخوشایند مانند سحر یا صبح خیلی زود خودداری کنید. اگر مشتری از محتوای تبلیغاتی بیدار شود ، از تجارت شما عصبانی خواهد شد. و این چیزی نیست که شما می خواهید ، درست است؟

مقاله بازاریابی   ضرورت استفاده از اتوماسیون بازاریابی محتوا

انتخاب را فراموش نکنید

همه کمپین های بازاریابی پیام کوتاه باید در انتهای پیام گزینه خروج را نشان دهند. به عنوان مثال: “پاسخ به” لغو اشتراک “را بزنید.” خوب است که به این تصمیم احترام بگذارید. با انجام این کار ، نه تنها مشتری ناراضی ندارید بلکه کسی در مورد برند شما منفی صحبت نمی کند. غالباً ، لغو اشتراک به عنوان فیلتری عمل می کند که به شما امکان می دهد برای برقراری ارتباط با افرادی که بیشتر درگیر استراتژی شما هستند سرمایه گذاری کنید.

مراقب تعداد پیام ها باشید

اس ام اس باید برای برقراری ارتباط با پیشنهادات واقعاً بی نظیر استفاده شود. اگر هر روز نوتیفیکیشن ارسال می کنید ، احساس فرصت غیرقابل انکار از بین می رود. علاوه بر این ، ارتباطات مکرر برای مصرف کنندگان آزار دهنده است. از طرف دیگر ، ارسال پیام به طور دوره ای حائز اهمیت است تا برند شما در ذهن افراد بماند. در حالت ایده آل ، باید خود را حداکثر به دو پیام در هر ماه محدود کنید.

هرگز اسپم نکنید

در بازاریابی ایمیلی ، ارائه دهندگان تعدادی قانون برای طبقه بندی مطالب به عنوان مشروعیت یا اسپم دارند. هنگامی که آن را به عنوان نامه های ناخواسته در نظر بگیرید ، این پیام به طور خودکار در یک پوشه جداگانه که معمولاً بدون بررسی باقی می ماند قرار می گیرد.

در بازاریابی پیامکی چنین طبقه بندی وجود ندارد. به همین دلیل ، همه پیامها در یک صفحه نمایش داده می شوند ، اما این بدان معنی نیست که اسپم وجود ندارد. ارتباطات سرزده ، بیش از حد ارسال شده بدون رضایت مصرف کننده در زمان های نامناسب که به مشتری ارزشی نمی بخشد ، در عالم پیامکی اسپم تلقی می شود.

 

مقالات پیشنهادی
پاورپوینت بازاریابی دیجیتال

 

شماره هایی که این نوع محتوا را ارسال می کنند ، اغلب توسط مشتری مسدود می شوند. اگر این اتفاق در مورد تجارت شما بیفتد ، به سختی قادر خواهید بود ارتباط خود را از طریق آن کانال مجددا برقرار کنید. پس اسپم تولید نکنید!

کوپن های تخفیف را پیشنهاد کنید

همه عاشق احساس دریافت و استفاده از تخفیف هستند. این یک استراتژی خوب برای فروش و وفاداری است. ارسال کدهای تبلیغاتی منحصر به فرد برای جشن سالگردها ، مشتریان جدید یا مصرف کنندگان وفادار در ترغیب خریدها موثر است. هنوز کوپن هایی وجود دارد که هدایا ، حمل و نقل رایگان ، امتیاز در کلوپ های وفاداری و غیره را تضمین می کنند. ارسال این نوع پیام ها نیز ارزش دارد!

مقاله بازاریابی   بازاریابی دیجیتال و استفاده از تاثیرگذاران

احساس فوریت را ایجاد کنید

اقداماتی که می توانند برای مدت نامحدودی انجام شوند ، دعوت به تعویق افتادن هستند. اگر مشتری بداند که فردا یا چند روز دیرتر همان فرصت را خواهد داشت ، تصمیم را تا آنجا که ممکن است به بعد موکول می کند.

بنابراین ایجاد یک فوریت در پیام ها و ایجاد یک دوره کوتاه اعتبار برای پیشنهادات ارسالی بسیار مهم است. برای مثال اگر با حمل و نقل رایگان یک کمپین را اجرا می کنید ، از عباراتی مانند “فقط امروز” یا “پیشنهاد محدود” استفاده کنید. این امر نرخ تبدیل تبلیغات پیامکی را افزایش می دهد.

تعامل در رسانه های اجتماعی را تشویق کنید

به یک استراتژی واحد و فقط یک کانال نچسبید. جالب اینجاست که کانال های مختلف شرکت (رسانه های اجتماعی ، وبلاگ ها ، چت ها ، ایمیل و پیام کوتاه) برای درگیر کردن مصرف کنندگان و افزایش همه تلاش های بازاریابی دست به دست هم می دهند. در این روش ، یک کانال در پویایی کانال متقابل ، بهبود تجربه مشتری ، دیگری را تکمیل و ارتقا می بخشد.

با استفاده از رسانه های اجتماعی ، کاربران ایالات متحده از تعامل بسیار بالایی برخوردار هستند. به عنوان مثال ، در یک کمپین بازاریابی پیامکی ، می توانید مشتریان خود را تشویق کنید تا از صفحات شرکت و پروفایل شما در شبکه هایی مانند فیس بوک ، اینستاگرام و توییتر دیدن کنند و از عکس ها ، به اشتراک گذاشتن پست ها و نظرات خود لذت ببرند.

پاداش ارجاع

اقداماتی نظیر “معرفی به یک دوست و گرفتن تخفیف” استراتژی های خوبی برای حفظ مشتری و افزایش مشتری است. بهتر از همه این است که این مشتریان مراجعه کننده عموماً دارای صلاحیت هستند و به خرید نزدیکتر هستند زیرا قبلاً توسط سایر مصرف کنندگان ترغیب شده اند. برنامه های ثبت نام ایجاد کرده و از SMS برای عملی کردن آنها استفاده کنید.

نظارت بر نتایج

سهولت در اندازه گیری نتایج یکی از مزایای این ابزار است. با ردیابی مداوم عملکرد کمپین از این امر به نفع خود استفاده کنید.

منبع : reviewalert

5/5 (2 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *