تکنیک های افزایش فروش

تکنیکهای افزایش فروش

آنچه در آموزش “تکنیکهای افزایش فروش” فرا می گیرید:

تکنیکهای افزایش فروش

تکنیکهای افزایش فروش ، تکنیک های فروش  Upsells و Cross sells ، بازاریابی محتوا ، استراتژی ها در قیمت گذاری و سایر تکنیک های مهم موضوع این مقاله آموزش بازاریابی و فروش است.

دغدغه هر کسب و کاری افزایش فروش و در نتیجه رشد مداوم است. امّا اینکه چگونه می توان این کار را انجام داد موضوع این مقاله آموزشی است. شما می توانید با بکارگیری درست آنچه آموزش داده می شود تا حد زیادی این دغدغه را مرتفع نمایید.

تکنیک های افزایش فروش : بکارگیری بازاریابی محتوا

تا چند سال پیش، هنگامی که یک کالا یا خدمت را می فروختید چه کلماتی را دریافت می کردید؟ شما سعی می کردید در مطبوعات، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات کاغذی، بنرها تبلیغاتی و امثال این موارد بسته به پتانسیل مالی محصول خود را معرفی کنید.

مقاله بازاریابی   بازاریابی در شرکت های کوچک

در حال حاضر با روندی رو به رشد مواجه هستیم، و آن توجه مردم به هزاران هزار پیام بازاریابی است که در روز با آن مواجه می شوند. اینترنت در رشد اگاهی مردم و تضعیف بازاریابی سنتی بسیار مؤثر است.

 

مقالات بازاریابی

داستان موفق رد باكس

 

کسانی که بازاریابی رابطه ای را با آغوش باز پذیرفته اند قدرت بازاریابی محتوا را درک کرده اند. این روش بازاریابی دارای مزایای زیر است:

مزایای بازاریابی محتوا

  • هدایت به سمت مشتریان از پیش واجد شرایط

  • هزینه های پائین تر بازاریابی

  • نرخ تبدیل بالاتر

  • رضایت بیشتر مشتری

شما بایستی با آغوش بازاریابی محتوا را بپذیرید. اگر چه برای بهره برداری از این روش نیاز به صبر و زمان است اما احتمالاً این تنها روش مؤثر در آینده بازاریابی است.

تکنیکهای افزایش فروش : استفاده مؤثر از تکنیک های فروش  Upsells و Cross sells

تکنیک Upsells و Cross sells  چیست ؟

چه زمانی از تکنیک Upsells و Cross sells  استفاده کنیم ؟

تکنیک های افزایش فروش

تکنیکهای افزایش فروش

قبل از هر چیز بایستی به تعریف این تکنیک می پردازیم.

مقاله بازاریابی   استراتژی فروش : تعریف ، نکات مهم و استراتژی فروش - Sales strategy

Upsells تکنیکی است که در آن فروشنده فرصت هایی برای خرید کالاها یا خدمات مرتبط را برای خریدار با هدف افزایش فروش به وجود می آورد.

اگر شما در برنامه فروش خود از تکنیک Upsells استفاده نمی کنید بهتر در بکار گیری آن تجدید نظر نمایید.

این تکنیک برای افزایش فروش بسیار مؤثر است و باعث می شود با یک مذاکره برای فروش چندین کالا یا خدمت را به یک مشتری بفروشید.

ما می توانیم در کنار این تکنیک از تکنیک Cross sells نیز استفاده کنیم. در این تکنیک کالاها یا خدمات اضافی به مشتری فعلی معرفی می گردد. از این شیوه به عنوان ارائه ی سبدهای خرید استفاده می گردد، در واقع در استفاده از این روش برای افزایش حجم خرید مشتری برنامه ریزی صورت می گیرد.  

به این نکته دقت داشته باشید که در هر دو تکنیک بایستی سودآوری طرح ها در نظر گرفته شود، مدیران فروش در ارائه تخفیفات بایستی سودآوری آنها را نیز مد نظر قرار دهند.

محصولات دارای تقاضا را ارائه دهید.

تکنیک های افزایش فروش

تکنیک های افزایش فروش

درک اینکه مشتری چه چیزی می خواهد خیلی هم سخت نیست. آیا محصولاتی که در بازار وجود دارند راه حلی برای مشتریان بالقوه هستند؟ اگر پاسخ شما منفی است، آنرا فراهم نمایید !!!

مقاله بازاریابی   نکات بازاریابی اثر بخش برای کسب و کارهای نوپا

در صورتی که در حال حاضر کالا یا خدماتی در این زمینه وجود دارد، سعی کنید روش بهتری برای برآورده کردن رضایت مشتری ایجاد نمایید. این کار می تواند به شکل محصولی با کیفیت بهتر و یا ارائه ای جذاب تر صورت پذیرد.

دقت نمایید بعضی از محصولات در دوران رکود دچار اُفت تقاضا می شوند، پس در نظر داشته باشید در این دوران بایستی برنامه ویژه ارائه دهید، ارائه محصولات جایگزین یا تغییر در نوع تقاضا از راهکارهای افزایش فروش در این شرایط است.

 

آموزش مدیریت فروش

آموزش مدیریت فروش : پکیج آموزش ویدئویی ، فایل اکسل دوره مدیریت فروش

 

قیمت گذاری هوشمندانه

تکنیک های افزایش فروش

تکنیک های افزایش فروش

ممکن است شما محصولی فوق العاده برای همه ی نیازها داشته باشید. با این حال، اگر قیمت شما نسبت به رقیبتان بسیار بالا باشد به سختی می توانید فروش بالایی داشته باشید حتی امکان اُفت فروش و از دست دادن سهم بازار را نیز دارید (مگر اینکه شما اپل باشید).

مقاله بازاریابی   تکنیک های ترفیعات فروش مصرف کننده

استراتژی ها در قیمت گذاری

  • انجام تحقیقات بازار و درک واقعی از قیمت گذاری رقبا.
  • قیمت بالا حس “کیفیت بالا” را در مشتری بوجود می آورد. در صورتی که قیمت محصولتان بالاست بایستی آماده برآورده کردن انتظارات مشتری نیز باشید.
  • درست مثل استراتژی قبل، قیمت پایین هم برای مشتری مترادف با “کیفیت پائین تر” است. بهترین راه برای ارائه قیمت های بالاتر فراهم نمودن ارزش بیشتر برای مشتریان است.
  • قیمت یک محصول رابطه مستقیم با ارزش ادراک شده توسط مشتری دارد. در صورتی که شما محصولتان را نسبت به محصول رقیب بهتر تصور می کنید بایستی ارزش بیشتری نسبت به رقبا برای مشتریان خود ایجاد کنید.

اجرای برنامه جایزه برای مشتری

تکنیک های افزایش فروش

تکنیک های افزایش فروش

نیاز نیست که حتماً در مجله fortune 500 قرار داشته باشید تا یک برنامه پاداش مشتری اجرا نمایید. فقط کافی است برنامه ای ساده مانند پیشنهادات زیر را بکار گیرید:

  • اگر شما یکسال مشتری ما باشید، برای تمامی خریدهای سال آینده 50% تخفیف به شما تعلق خواهد گرفت.
  • با افزایش خرید می توانید امتیازات بیشتری برای استفاده از تخفیفات ما داشته باشید.
  • 10% تخفیف برای خریدهای بالاتر از 100 هزار تومان
  • با خرید کالای X علاوه بر تخفیف ویژه از امتیاز خرید پیش از فصل بهره مند می شوید.
  • با خرید کالای X ، کالای Y را مجانی دریافت کنید.
مقاله بازاریابی   رهنمودهاى دوازده گانه براى يك بازاريابى کارآمد

تکنیک های افزایش فروش : تبلیغات

تکنیک های افزایش فروش

تکنیک های افزایش فروش

بسیاری از افراد به تبلیغات به عنوان ابزاری برای فروش محصول به هر صورت نگاه می کنند. آنچه بسیاری از صاحبان کسب و کار در تبلیغات نادیده می گیرند این است که در نظر نمی گیرند که مشتری دوست ندارد فریب داده شود. تبلیغات ضروری است و باید توجه داشت که هدف از تبلیغات ر افراموش نکنیم.

اهداف تبلیغات

  1. آیا تبلیغ ما جنبه ی اطلاع رسانی دارد؟
  2. فکر می کنید هدف از تبلیغ افزایش فروش است؟
  3. آیا تبلیغ ما جنبه ی یادآوری دارد؟

به موارد ذکر شده دقت کنید و به یاد داشته باشید در هر رسانه ای تبلیغ می کنید بازخوردها و اثربخشی تبلیغ در آن رسانه را ارزیابی نمایید.

تکنیک های افزایش فروش : نمونه های رایگان

این تکنیک کاملاً اثبات شده است و بارها و بارها تجربه شده که نمونه های رایگان از محصول به افزایش فروش کمک می کند. اجازه دهید یک مثال ارائه کنیم.

مقاله بازاریابی   ایجاد یک برنامه آموزش بازاریابی

در صورتیکه شما می خواهید یک کتاب بفروشید بایستی بخش هایی از آن، مثلاً یک یا دو فصل از کتاب، را به صورت رایگان در اختیار خوانندگان قرار دهید. اگر شما خدمات بیمه دارید بایستی در کنار فروش این خدمت مشاوره رایگان قرار دهید. ممکن است شما یک نرم افزار خاص داشته باشید پس دمویی مفید از آن به مشتری ارائه دهید. این کار در افزایش اعتماد مشتری در هنگام خرید بسیار مؤثر و قابل توجه است.  

تکنیک های افزایش فروش : کیفیت پادشاه است.

هیچ گاه و به هیچ دلیلی کیفیت محصول خود را به خطر نیاندازید.

اگر اعتماد مشتری نسبت به برندتان از دست رود، کسب و کار شما با مشکلات عدیده ای رو به رو خواهد شد. یک باور بسیار غلط وجود دارد که عده ای برای جلوگیری از افزایش قیمت مایل به قربانی کردن کیفیت هستند. به جای کاهش کیفیت محصول می توانید خدمات جانبی آن محصول را کاهش دهید. به یاد داشته باشید اعتماد از دست رفته مشتری به سختی قابل برگشت خواهد بود.

مقاله بازاریابی   نکات اثربخش در موفقیت بازاریابی تلفنی بیرونی

تکنیک های افزایش فروش : طیف محصولات خود را افزایش دهید.

این ترفند به منظور افزایش سهم بازار خود در سایر بازارهای مرتبط مؤثر است. اگر شما بر روی یک محصول خاص متمرکز هستید پس خطر ارائه محصولی جایگزین توسط دیگر رقبا بسیار زیاد است، بنابراین همیشه خطوط محصول خود را توسعه دهید. در دنیای امروز تنوع محصول و ارائه طیف گسترده ای از کالاها و خدمات اجتناب ناپذیر است. این تکنیک از جمله تکنیک هایی است که علاوه بر کمک به تکنیک های فروش    Upsells و Cross sells به افزایش فروش کسب و کارتان نیز کمک می کند.

تکنیک های افزایش فروش : کارکنان شما بزرگترین دارایی تان هستند.

هرگز در پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان خود تأخیر نیاندازید، حتی اگر مجبور شدید حتماً به آنها از قبل خبر دهید. همواره آموزش را از لحظه ی ورود تا زمانی که کارمند شما از سازمان به هر دلیلی می رود، در دستور کار خود قرار دهید. روحیه ی تیمی را با برنامه های مختلف در کارکنان خود بویژه کارکنان فروش ارتقاء دهید. در برنامه های پاداش برای تیم های کاری کسب و کار خود عادلانه رفتار نمایید.

تهیه و تنظیم : تیم پژوهش Marketing Iran Talent

5/5 (1 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *